Drygt 300 betalande på Knudan, men det var nog 600 på plats, många har mekpass och fribiljetter från sponsorer.
Drygt 300 betalande på Knudan, men det var nog 600 på plats, många har mekpass och fribiljetter från sponsorer.
Förarna får mekbiljetter och några köper sponsorbiljetter så 300 betalande i kassan samt 300 övriga kan nog stämma ungefär.Men fribiljetterna är ju betalade av förarna/teamen också väl?
Vi hade anlitat en reklamfirma som tyvärr inte gjorde ett speciellt bra jobb. Det blir nya tag 2008.Hur mycket la ni på marknadsföring?
Borde det inte finnas reklamfolk här på SH med racingintresse som kan hjälpa till gratis?Vi hade anlitat en reklamfirma som tyvärr inte gjorde ett speciellt bra jobb. Det blir nya tag 2008.
Jo vi tar gärna emot all hjälp vi kan fåBorde det inte finnas reklamfolk här på SH med racingintresse som kan hjälpa till gratis?
Hur man ska göra reklam för RR har vi ju diskuterat några gånger men bara en så enkel sak som en gemensam affisch att klistra/sätta upp borde det väl gå att ta fram. Eller blir det problem när tävlingarna körs ihop med SO?Jo vi tar gärna emot all hjälp vi kan få![]()
Det där har jag också funderat på och håller med. Lite som att köra Rolling Stones först på en konsert och sedan Electric Banan Band direkt efter.En sak till som är konstig är att man väljer att lägga kungaklassen först (superbike) och gärdsgårdsserien sist (rookie). Man brukar väl spara det bästa till sist? Borde väl vara bra att försöka hålla kvar publiken så länge som möjligt, kaffe och korv är väl det som ger pengar? På Knutstorp var upplägget riktigt enl. min mening man börjar med de lite långsamare klasserna och avslutar med grovgasarna!![]()
Det där har jag också funderat på och håller med. Lite som att köra Rolling Stones först på en konsert och sedan Electric Banan Band direkt efter.
?
Det man slås av som norrlänning är att läktarna gapar tomma. Man kan ta nästan vilken liten skruttskotertävling som helst så är det mer publik, konstigt?
Nja håller nog inte riktigt med dig där! Visst är intresset för skoter stort i norrland men mycket handlar nog om marknadsföring. Inför riktigt stora skotertävlingar annonseras det i alla lokala tidningar, alla branschtidningar, reklam i radion, affischer på stan och jag har t.o.m sett reklam i TV. Detta gör att den med medelmåttigt intresse åker på en sådan tävling för att "alla andra" gör det, tror nog att hamburgaren med rostad lök och samvaron drar mer än våghalsiga hopp. Lyckas Sveriges tråkigaste racingserie STCC dra folk och den måttligt roliga speedwayen så nog måste det väl gå att få folk att titta på SM i roadracing!Intresset för skotrar är nog större i Norrland än vad roadracing är någonstans i Sverige. RR intresset i Sverige är nog tyvärr extremt litet.
Min *oro* är för framtiden att man kommer få kämpa hårt för att få reklam och sponsorpengar då mycket är fokuserat på klimathotet och RR är allt annat än klimatvänligt.Med rätt marknadsföring tror jag att intresset går att öka. Det var nästan 25000 pers på Mantorp igår på STCC-finalen. Vi får börja nånstans och sen jobba för bättre publicitet, det är bara att man organiserar sig och börjar. Och kanske får in SM/SO på Mantorp för det är helt klart Sveriges bästa anläggning. Att börja med att nån som åker på alla tävlingar skickar in små notiser om resultaten till de större tidningarnas sportredaktioner - färdigskrivna och redo att publiceras dagen efter.
Och framförallt. Reklam, annonser och publicitet INNAN tävlingarna så folk faktiskt vet att det är. Det måste kosta innan det smakar, vi får inga storsponsorer om vi inte syns och att synas kostar pengar. Vill vi synas i framtiden får vi lägga pengar, vill vi inte det så fortsätter vi som idag.
Kan ni inte köra på etanol då?
Bmw kör iaf på det redan och dom verkar ju ha fått extra publicitet pga detta.3205728Tog idag kontakt med lokaltidningen och frågade om dom var intresserade av att göra ett reportage om mitt team, samt om sporten som helhet inför nästa vår. Dom var mycket positiva och väldigt intresserade. Och detta var kvinns jag pratade med!![]()
Det är exempel på vad vi som förare kan göra för sporten! Uppmärksamhet!
Tror det var STCC som faktiskt ska köra på Etanol nästa år..
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |