Ställa in hojjen i lägenheten, vad tänka på?

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Tjena mors, ska ställa in en hoj i lägenheten över vintern, med sukka matta och depåstöd ska gixxern stå i vardagsrummet och glänsa som den finaste prydnad jag äger och göra sig fin. men frågan är hur mycket behöver man göra för att de inte ska lukta illa, lär väl stå 4-5månader.

tömma bensin och låta tanken lufta antar jag, tvätta och polera såklart.
behöver man tömma kylaren? behöver man byta ull i ljuddämparen kanske`? så de itne står och luktar avgaser i lgh.

funderade även på att ha på nå klet för extra blänkfaktor, typ siliconespray, men de kanske luktar illa när den står inne?

ni som haft hoj inomhus kan ju tipsa mig :tummenupp

Dominator-Rocks

Guest
Saker som jag skulle ha gjort...

Ta bort luftfilter
Dränera förgasarna (om du har några kollade inte vad du hade för hoj årsm)
Korka igen utblåsen
Täpp igen luftinsugen/ett

Mer.. hmm
:va

Tommy.exe

Guest
ähh.. den luktar gott som den är,... sen blir de garanterat en bombbörn på parketten varje gång du fått i dig några järn! :D

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Jag gjorde så här dom åren jag hade den i lägenheten.Tvätta den grundligt,speciellt runt kedjeområdet(fram-bakdrev)såallt klägg försvinner.Halv elle fulltank spelade ingen roll förmindel,kommer att lukta lite ibörjan,mest avgaser imittfall.Varken jag elle min sambo tyckte det luktade efter ett par dgr inne:tummenupp
394911_24_full.jpg

394911_18_full.jpg

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
Jag tvivlar att det är tillåtet att ha en mc med full/halv tank med bensin i sin längehet. Du lär få problem med din försäkring om det skulle brinna.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag gjorde inte ett skvatt... Förutom att tänka på att det va lite soppa i... luktade inte speciellt mycke... Fast om man har den i vardagsrummet så känns det... Jag hade ett extra rum över...

Och jag kunde inte hålla mig från att starta upp den och varva när det va fest en gång....

Bifogat

• bempas bilder 057.JPG
    bempas bilder 057.JPG
    83.3 KB · Visningar: 304
Last edited:

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
du får ha högst 10liter brandfarlig vätska i lägenheten utan tillstånd...

minmicke

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
2 st Kawa ZX9 -95 -94
Tja!

Jag hade min ninja i lägenheten förra vintern, luktade en del tills jag pluggade utblås och insug med trasor samt tvättade den ordentligt.

Självklart hade jag ingen bensin i den.

Efter nån vecka luktade det inget speciellt så de e bara att ta in den! :tummenupp

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
de måste vara populärt hos hyresvärdar å bostardrättsföreningar när ni ställer in era cyklar i lgh..

btw, hur fan baxar ni in cykeln? de är ju inte speciellt vra svängradie samt trappor å skit eller små hissar.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Jag tvivlar att det är tillåtet att ha en mc med full/halv tank med bensin i sin längehet. Du lär få problem med din försäkring om det skulle brinna.
Tror att det spelar lixom ingen roll om du har bensin i tanken eller inte,tror att du kommer att få problem vilketsom.Innomhus är ingen normal förvaring av ett motorfordon,jag tror att man inte får ut ett skit i vilketfall på försäkringen:tummenupp

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Tror att det spelar lixom ingen roll om du har bensin i tanken eller inte,tror att du kommer att få problem vilketsom.Innomhus är ingen normal förvaring av ett motorfordon,jag tror att man inte får ut ett skit i vilketfall på försäkringen:tummenupp

bättre med full tank än en tank med en slatt sås i, gaserna smäller högre än full tank..

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Om det är någon som kan ta fram någon länk som visar på förbud mot mc i villa eller flerfamiljshus så vore jag tacksam...

Pizzabagarn

Guest
När jag framåt vårkanten ställer in bilen i vardagsrummet brukar jag se till att slänga ut en massa trasmattor så att dubbdäcken inte repar parketten. En viktig sak att tänka på är att garageförsäkringen inte gäller utan man måste teckna en sån där vardagsrums- eller hallförsäkring. Brukar vara lite billigare än garageförsäkring. Kanske varierar i pris beroende på försäkringsbolag.

Lycka till!

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Om det är någon som kan ta fram någon länk som visar på förbud mot mc i villa eller flerfamiljshus så vore jag tacksam...
Finns säkert en klausul idet finstilta att man inte får ha sin V70 eller R1a i vardagsrummet:) Skulle det mot förmodan brinna idin lägenhet så tror jag ditt försäkringsbolaget hade jiddrat om varför den inte stog i ett garage där den ska stå osv kan jag tänka mej.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...