Teoriprov distanstest

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Hej,
Har kvar koder för att göra distanstest (teoriprov) på korkort.com
www.korkort.com/distanstest

Jag har för närvarande (uppdateras löpande):
0 koder för Motorcykel (A-behörighet)
8 koder för Tungt släp (BE-behörighet)

Förhoppningsvis har dom inte gått ut tidsmässigt.

Skicka ett PM om ni är intresserade.

Och, förståss.... kostar inte en spänn.
 
Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
va schysst, jag tog A kortet nyligen men vet vilken hjälp det kan va. Själv laddade jag ner ett program som hette körkortsfrågorna. Men bara för bil dock. Fast man vet ju på ett ungefär vad som kommer på MC. Den är riktigt bra och liknar vägverkets funktionsmässigt och innehållsmässigt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jäkligt shysst erbjudande av dig. :tummenupp
Det är nog inte så många som håller på med MC kortet just nu kanske, men teori kan man ju plugga i förväg, så dom kommer nog till någons nytta ändå!
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Hösten/vintern är ju perfekt att göra teorin på så kör man körningen på vår/sommar.

Har fått PM från några, och ni kommer att få koder när jag kommer hem från jobbet.

Jag HOPPAS dom fungerar fortfarande så dom inte är tidsbegränsad. Vill inte prova för då förbrukas dom.
 

mattiaas

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
Suzuki dr650 r -92
Koderna

Tjena !
skulle va jätteschysst om du ville ge koderna till mig om dom funkar:tummenupp
Ha de !
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Hösten/vintern är ju perfekt att göra teorin på så kör man körningen på vår/sommar.

Har fått PM från några, och ni kommer att få koder när jag kommer hem från jobbet.

Jag HOPPAS dom fungerar fortfarande så dom inte är tidsbegränsad. Vill inte prova för då förbrukas dom.

Håller själv på med distanstest fast med B teori.
Köpte 20 koder och fick till svar av av supporten på korkort.com att när du använt en kod en gång så gäller den i 7 dagar dvs du kan under 7 dagar logga in på samma kod därefter ska det inte vara någon tidsangivelse.

Tyvärr verkar det som så att när man loggar in på en redan använd kod kommer man bara åt det testet man gjorde då som då redan är ifyllt. Jag hade hoppats att man kunnat göra andra test på samma kod men verkar inte som så.
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jag köpte koder till distanstest i våras för att öva inför teoriprovet.
Jag klarade teoriprovet på första försöket och har oanvända koder kvar.

Jag har:
koder för Motorcykel (A-behörighet)


Kanske alla som har tänkt att ta körkort 2008 redan fixat teorin?
Hursomhelst, om någon har tänkt ta A körkort under 2008 - 2009, håller på med teorin nu och tror sig ha nytta av koder till distanstest, så kan ni skriva ett pm eller hojta till här i tråden.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Teoriprovet är ett skämt. Klarar man inte det kan man ju inse att man inte har i trafiken(samhället) alls att göra.

Man behöver inga konstiga program eller koder eller nånting som kostar pengar mer än just körkortsböckerna man får på körskolan.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Man behöver inga konstiga program eller koder eller nånting som kostar pengar mer än just körkortsböckerna man får på körskolan.

Så är det. Allt står i boken. (som man får köpa på körskolan)

Fast, om folk vill köpa inloggningskoder för att testa sig på de kunskaper som de inbringat via böckerna så får dem väl göra det.

Det hade inte skadat för oss andra "erfarna" körkortsinnehavare att köra ett test då och då för att se om man upprätthållit sin kunskapsnivå.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Så är det. Allt står i boken. (som man får köpa på körskolan)

Fast, om folk vill köpa inloggningskoder för att testa sig på de kunskaper som de inbringat via böckerna så får dem väl göra det.

Det hade inte skadat för oss andra "erfarna" körkortsinnehavare att köra ett test då och då för att se om man upprätthållit sin kunskapsnivå.

Det gjorde jag förra veckan.
8 minuter tog det och jag hade 2 slarvfel.

Men de säger att jag tillhör den nya tidens körkortsinnehavare :rolleyes: (tog det för 8 år sen)
De äldre reder ju inte ut det direkt.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Det gjorde jag förra veckan.
8 minuter tog det och jag hade 2 slarvfel.

Men de säger att jag tillhör den nya tidens körkortsinnehavare :rolleyes: (tog det för 8 år sen)
De äldre reder ju inte ut det direkt.

Att vi äldre inte reder ut det stämmer inte. Tog hoj -05 och bil -92...16 år sen...
Så jag skulle isf tillhöra båda "grupperna". :rolleyes:
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Man behöver inga konstiga program eller koder eller nånting som kostar pengar mer än just körkortsböckerna man får på körskolan.

Man kan klara sig med endast körkortsböckerna. Distanstestet och andra självtester är inte meningen som ersättning till böckerna utan endast som kompliment. Det handlar mer om att få ett hum om hur man ligger till.
För en del sitter det mesta efter att ha läst igenom böckerna en gång och andra kan behöva plugga mer. Du behöver ju inte komma här med din tråkiga attityd för det.

Hursomhelst, tar man körkort via en körskola så brukar man kunna sitta där vid deras datorer och öva på självtester. Har man tillgång till att göra tester där brukar man kunna göra det utan begränsningar hur många gånger man kan göra det.

Nu är det många som har sommarlov eller semester och då kanske det inte spelar så stor roll. Men annars är största fördelen med distanstestet jämfört med att sitta på körskolan och öva, att distanstestet har öppet 24/7 (24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan). Så om körskolans öppettider krockar med skola/jobb/annat så kan man sitta hemma (eller någon annanstans där man har tillgång till Internet) och göra det vid vilka tider som passar en själv.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top