Super Duke VS Speed Triple

KTM 990 Super Duke vs Triumph Speed Triple 1050


  • Antal röstningar
    0

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Vad ska man eventuellt skaffa sig i framtiden?

Båda hojjarna är coola, ge mig lite feedback, har provkört båda och lutar väl åt Duken för den ser tuffare ut, men den är dyrare i inköp och betydligt dyrare försäkring.

Speed Triplen går som ett skott, precis som Duken och låter gött men Duken känns snäppet coolare. HJÄLP! :yoparty
 
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Står inför samma val.....
Jag kommer dock köpa en Speed triple.
Ett måste är dock att byta till Arrow eller Zard enkelburk, cuts och bellypan.... då är den Minst lika snygg..
Tyvärr är ju ingen av dom bombsäkra kvalitetsmässigt...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag valde SDn, stod i samma val!

S3an ger en grym botten vilket jag önskar i SDn, de är väl ungefär lika tuffa att se på i mina ögon.

Men....

SDn har ju bättre rykte, "tydligen" mer attityd. Den har ett 10 ggr bättre chassie och allt i körbarhet från broms, gaskontroll till chassie och inställningsmöjligheter är och andas race och underbart.. Den knäcker!

Skulle jaga bara åka gata och ha som högsta dröm att få slanga snyggt från rödljusen hade jag nog valt S3an, men Duken är the shit att köra!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Båda har sina för och nackdelar.

Provkör båda och känn och tänk efter innan du bestämmer dig.

Du kommer nog vara kåtast på Duken direkt efter en körning, men ta ett steg tillbaka, ta en kaffe och tänk igenom, ta sen den hoj som känns bäst.

:hej

(själv impulsköper jag alltid mina hojar...)
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
S3:an é totalt sett cooolare med en ärligt rå avskalad utstrålning :fakta
Även om SD'n är schysst, tycker jag den känns mer som en futuristisk å ganska kantig "plastraket"... :hihi
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Nu har jag bara provkört s3an men jag skulle nog ta s3an.
SD'n är ju inte speciellt snygg :näsblod
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Oj oj oj, svårt svårt.
Jag är ändå den som gillar duken mest av alla tripleägare här på SH.com.:D

Ja vad ska man säga, duken är faktiskt lättare att flicka från sida till sida och känns på det hela taget smidigare. 1-0. Bromsarna tar som ett svin om man gillar att bromsa. Dock är det nya bromsar på tripeln numera så det är väl 1-1 antar jag. Utseende ligger väl hos den som betraktar men jag tycker båda är grymt snygga! Dock får man ju ändra lite på tripeln men det är också det som gör den charmig. Eftermarknadsutbudet är enormt!! Du kan få vad som helt i princip och du kan göra tripeln till DIN triple. 0-1.
Och motorn då? Jo, gillar man twin så gillar man twin. Vill man ha en mjuk motor som vibrerar alldeles lagom och låter grymt på sitt egna sätt. Ja då kanske det är tripeln som gäller. Sen att tripelmotorn knäcker duken alla dagar..ja så är det.:D :arsele :arsele :arsele Mer kraft, mer vrid och mer topp. Vissa dukeägare säger att den är ettrig..men det vet jag inte om jag vill hålla med om.
MEN...som sagt, personligen tycker jag duken är en helgrym motorcykel och skulle jag vinna på triss så skulle det vara det första jag gick och köpte. Så egentligen...det är lite hugget som stucket för min del. Du kommer bli helnöjd med båda hojarna! Grymt med attityd, goa att köra och smilefaktorn slutar aldrig att imponera!

Förresten...kolla mitt garage innan du säger att SD:n ser coolare ut med mer attityd.:tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Ja speed triple är ju inte snygg! Men annars står det till 50 / 50 för mig vilken hoj jag skulle välja!
 

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Jag hade valt S3:an.. har provkört bägge och tyckte att den var roligast.. Dock har jag inte kört SD R...
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Kan hålla med om att det är ett jädra fläsk i S3an, har provkört båda och kan ändå inte bestämma mig. Nackdelen med Duke R är att man inte kan ta med några fruntimmer på pallen..finns ju ingen. Iofs inte därför jag köper båge men men. Jag ska lura lite. Tack för alla svar!

Oj oj oj, svårt svårt.
Jag är ändå den som gillar duken mest av alla tripleägare här på SH.com.:D

Ja vad ska man säga, duken är faktiskt lättare att flicka från sida till sida och känns på det hela taget smidigare. 1-0. Bromsarna tar som ett svin om man gillar att bromsa. Dock är det nya bromsar på tripeln numera så det är väl 1-1 antar jag. Utseende ligger väl hos den som betraktar men jag tycker båda är grymt snygga! Dock får man ju ändra lite på tripeln men det är också det som gör den charmig. Eftermarknadsutbudet är enormt!! Du kan få vad som helt i princip och du kan göra tripeln till DIN triple. 0-1.
Och motorn då? Jo, gillar man twin så gillar man twin. Vill man ha en mjuk motor som vibrerar alldeles lagom och låter grymt på sitt egna sätt. Ja då kanske det är tripeln som gäller. Sen att tripelmotorn knäcker duken alla dagar..ja så är det.:D :arsele :arsele :arsele Mer kraft, mer vrid och mer topp. Vissa dukeägare säger att den är ettrig..men det vet jag inte om jag vill hålla med om.
MEN...som sagt, personligen tycker jag duken är en helgrym motorcykel och skulle jag vinna på triss så skulle det vara det första jag gick och köpte. Så egentligen...det är lite hugget som stucket för min del. Du kommer bli helnöjd med båda hojarna! Grymt med attityd, goa att köra och smilefaktorn slutar aldrig att imponera!

Förresten...kolla mitt garage innan du säger att SD:n ser coolare ut med mer attityd.:tummenupp :tummenupp :tummenupp


Jo din S3a är sjukt snygg, speglar från Rizoma va? vad är det för fet pipa som sitter på btw?
 
Last edited:

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Bull!:D R.en är ju fulare än standard?:arsele

Rizoma stämmer. Pipan är en chainreactionmoto.....grymt ljud och ännu mera hästar! Drar vilken R som helst! :tungan :tungan

Jämnfört med LC8ans muller låter ju S3an som en gammal Flymo :D, ok inte så illa ;) Den låter fett men Duken viner inte så jävligt
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Svårt val.

2007_Triumph_Speed-Triple_2.jpg


16995_87817ec72bf124_m.jpg


Hm. S3 känns mer seriös och håller säkert sitt andrahandsvärde bättre. SD känns busigare men samtidigt mer moppe.

Jag kan inte bestämma mig. Kan man få båda?
 

Bifogat

  • garage333333.JPG
    garage333333.JPG
    113.3 KB · Visningar: 193
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
SuperDuken kan vara den absolut brutalaste hojen ever. Min tjej uttryckte det som att "den ser ut som en tjur som står och frustar och väntar på att få kasta av sin ryttare". Den ser jävligt elak ut.

Det skiljer 15 hästar till Triplens fördel och 4 kg till Dukens fördel. Jag hade valt Duken utan att tveka.

Dock finns det ju andra aspekter att väga in som försäkring t.ex. För min egen del så är den nya Triplen dyrare så där är det inget att gapa om heller. Skjutsning? Ja, gör man det ofta och tycker det är viktigt skulle jag nog satsa på en annan hoj, båda två funkar nog i krig dock. SuperDuke R utan skjutssadel är ju kanon, då slipper man ens fundera på att skjutsa. För min del är det otänkbart för tjejen måste få åka med ibland men jag skulle nöja mig med en vanlig SuperDuke.
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Jämnfört med LC8ans muller låter ju S3an som en gammal Flymo :D, ok inte så illa ;) Den låter fett men Duken viner inte så jävligt

Då har du inte hört mitt rör utan insatts.:D :D
Mullrar lika mycket fast jämnare..inte så hack hack hack hack som duken.
Sen viner den lite mer ja...fast man vänjer sig...men egentligen..nu snackar vi ytliga saker.:) :)
Duken är en helt grym hoj den med. Köp den du vill ha. Jag vill ha båda men det går inte. Tripeln drar som en tåg hela vägen...all the way to the top!:D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top