Bling-bling

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Har nu börjat uppfräschningen av hojen efter den ofrivilliga marksyningen i somras. Det blev inga stora skador som följd,men tack vare att jag fick fixa till hojen själv och fick pengar av försäkringsbolaget så blev det en slant över och jag tänkte slå på stort och blinga till hojen litegrann.

Fick tag på dessa kromade fälgar i USA för en billig peng,väntar också på polerade motorkåpor därifrån. Hojen är på motivlack för stunden men ska vara klar i slutet på november då jag ska ha den utställd på JULA i Borlänge.

Ni får hålla till godo med dessa bilder så länge.

Bifogat

• framhjul.JPG
    framhjul.JPG
    93.5 KB · Visningar: 270
  • bakhjul 2.JPG
    bakhjul 2.JPG
    105.3 KB · Visningar: 341

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
bara det inte blir för mycket!:ajjabajja
snälla låt det inte bli nån pimp-my-ride-wannabe, gillade din hoj som den var ju!:yoparty

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
bara det inte blir för mycket!:ajjabajja
snälla låt det inte bli nån pimp-my-ride-wannabe, gillade din hoj som den var ju!:yoparty

Nejdå ska bara fräscha till den lite med sånt jag inte hade råd att göra förra vintern.
Jag ska även börja bygga en ny vagn till hojen eftersom jag sålt den förra,denna gång blir det med lite sportigare stuk och så har jag fått spons av BRL med ljudanläggningen.

Håller även på att bygga om dotterns hoj till motard samtidigt som frugans hoj ska få en ny lack i vinter.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Nejdå ska bara fräscha till den lite med sånt jag inte hade råd att göra förra vintern.
Jag ska även börja bygga en ny vagn till hojen eftersom jag sålt den förra,denna gång blir det med lite sportigare stuk och så har jag fått spons av BRL med ljudanläggningen.

Håller även på att bygga om dotterns hoj till motard samtidigt som frugans hoj ska få en ny lack i vinter.

du är sanslös du:D. släng upp lite bilder på dom andra bling hojarna i ditt garage ochså :yoparty lycka till med byggandet i vinter:tummenupp

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
du är sanslös du:D. släng upp lite bilder på dom andra bling hojarna i ditt garage ochså :yoparty lycka till med byggandet i vinter:tummenupp

Här kommer en bild på dotterns hoj som precis fått en ny framfälg.

Bifogat

• framhjul.JPG
    framhjul.JPG
    93.3 KB · Visningar: 147
  • IMGP0020.JPG
    IMGP0020.JPG
    89.4 KB · Visningar: 162

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Här kommer en bild på dotterns hoj som precis fått en ny framfälg.

Måste ju bara fråga :rolleyes:

Ingick kryckorna som syns på vänstra bilden i garageutrustningen tidigare med, eller har du kompletterat med dom efter sommarens bravader? :D

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Måste ju bara fråga :rolleyes:

Ingick kryckorna som syns på vänstra bilden i garageutrustningen tidigare med, eller har du kompletterat med dom efter sommarens bravader? :D

Nej de är från ett annat tillfälle:D , i somras var det bara överkroppen som fick stryk.

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Nej de är från ett annat tillfälle:D , i somras var det bara överkroppen som fick stryk.
Jo, det är ju inte fel att ha ett par, "just in case" :tungan

Med tanke på att ni verkar utöva sporten familjevis (det finns familjer som nöjer sig med att träffas och bara käka lite gott ibland) så kan det väl vara läge att "pimpa" kryckorna med, jag menar om dom nu ska användas flitigt. Typ eloxerade i bästa "upside/down gaffel" stil, gärna med en snyggt lackad överdel och kromat handtag :D

Nä, som tidigare har nämnts, du är ju hopplös, får du aldrig nog? Jodå, klaga går bra, och nej, jag kommer inte att följa den här tråden heller :rolleyes:

Blir säkert kanon med både din hoj och med lacken på :tuttar bike, jag väntar med spänning på att få se dom färdiga vartefter :)

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
herregud, chrom är bara för vackert. vill ha!

va det inte du som va med i nått reportage med sidovagn och allt i nån tidning i somras?

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
herregud, chrom är bara för vackert. vill ha!

va det inte du som va med i nått reportage med sidovagn och allt i nån tidning i somras?

Ja det var jag , i BIKE men det var med släpvagn efter hojen.

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Nu har jag fått ihop hojen, det enda som saknas är en kromad kopplingskåpa. Men den kommer senare i vinter från USA.
Jag ska ha hojen på JULA huset i Borlänge nu till helgen så man fick lägga på ett kol.
Så här blev den iallafall efter kraschen.

Bifogat

• bling bling.JPG
    bling bling.JPG
    118.3 KB · Visningar: 281
  • färdig bak 1.JPG
    färdig bak 1.JPG
    109.9 KB · Visningar: 167
  • scream 2.JPG
    scream 2.JPG
    114.6 KB · Visningar: 129
  • check flag 2.JPG
    check flag 2.JPG
    86 KB · Visningar: 117

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
din hoj är grym:tummenupp den är bling, men inte sådär smaklöst bling-pimp-mah-rajd-maddafakka-bling:tummenupp

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Är du aldeles säker på att det står Kawasaki på tanken och inte verkstadshandbok? :D

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Tjenare Janne!! Jaha, du är igång igen ser jag. Jag fattar inte att du kan hålla ett sånt tempo med dina hojar, har knappt hunit börja på min. Jag tror man ganska riskfritt kan utse dig till SH´s Blingkung:yoparty ..
Ha de..........Per:tummenupp

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Hade hojen utställd på JULA i helgen, de har sponsat mig litegrann så man fick betala tillbaka lite. Det var kul, många positiva kommentarer.

Bifogat

• jula utställning 2.JPG
    jula utställning 2.JPG
    133.3 KB · Visningar: 170
  • hjula utställning 1.JPG
    hjula utställning 1.JPG
    139.3 KB · Visningar: 205

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Är ingen vidare fan av vara sig krom eller annat färglatt men man måste respektera det jobbet du lagt ner på den!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024