män som färdas som kvinnor....

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Män som färdas som kvinnor överlever.

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=682158

hur kan de göra en sådan undersökning är ju frågan?

så om alla män kör som kvinnor
(vilket har dísskuterats många gånger här på sh, kvinnor kan ju inte köra.) så skulle fler män överleva.

men har de gjort någon undersökning om vad som orsakat olyckan?
hur många kvinnor/män har varit vållande till olyckan?

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
jag såg en tjej köra bakhjul i somras. de va ruskigt porrigt :tuttar

om alla män färdas som henne tvivlar jag på att dom skulle överleva.
hon va grym! (kanske mest för att det var just en tjej och jag blev förblindad av det. men ändå)

:tummenupp

njelger

Guest
Påminner mig om en diskussion jag hade hos veterinären.

Hon: "Skär nu av kulorna på katten så lever han längre"
Jag: "Har du någon son?"

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Idiotiskt reportage!

Om alla hade kört som kvinnor hade vi fått lägga på ca 1 timme resväg till jobbet varje morgon!
Sen vet ju alla att så fort en tjej är osäker på vart dom ska eller att det är otäckt att köra vid mörker, så ber dom killen att köra!
dom ska ju räkna om hur många tjejer respektive killar som rullar omkring på vägarna oxå!
om 100.000 tjejer kör och 100 av dom dör är det fortfarande lika många som om 500 dör vid 500.000 killar som kör!

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Det finns tjejer som kör i extrema väderförhållanden ( *otur*) långa sträckor, samt efter arbetets slut efter midnatt. Samt så är det år 2007 nu va; GPS har funnits på marknaden ett bra tag...
Samt endast fordon av sporttyp. (hur ofta kör man "för sakta" med sån?)

Last edited:

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Idiotiskt reportage!

Om alla hade kört som kvinnor hade vi fått lägga på ca 1 timme resväg till jobbet varje morgon!
Sen vet ju alla att så fort en tjej är osäker på vart dom ska eller att det är otäckt att köra vid mörker, så ber dom killen att köra!
dom ska ju räkna om hur många tjejer respektive killar som rullar omkring på vägarna oxå!
om 100.000 tjejer kör och 100 av dom dör är det fortfarande lika många som om 500 dör vid 500.000 killar som kör!

sant, hade det suttit någon annan i bilen när jag kör i mörker så hade jag bett dem köra.
helt klart.
har tjejer sämre mörkerseende? eller vi vill kanske bara ta färre risker.

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Det är fantastiskt att man som tjej ännu 2007 får försvara sin "rätt" att köra !
(dessutom i icke-muslimskt land). Skräpmänniskor.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
.. eller vi vill kanske bara ta färre risker.

Har du helt och hållet missat en av de mest vedertagna och vetenskapligt belagda konstaterandena om skillnaden mellan män och kvinnor? :va
..Ingen regel utan undantag men det är väl ganska huvudet på spiken.
- Män tar mer risker än kvinnor. punGt.

Sen spelar det ingen roll om det gäller bilkörning, hoppa från klippor, gena över tågspåret, gambla med sin personliga ekonomi, se vem som kommer närmast klippkanten, vem som kan dyka på grundast vatten, men som kan jonglera med flest brinnande motorsågar......

Dessutom har så många supermanliga män så djävla liten kewk. Undra på att det blir olyckor då! :lillfinger

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Precis!
Tror inte det har nåt med mörkerseendet att göra utan att ni är mer riskmedvetna! :tungan

kan meddela att det endast är så för mig när det gäller bilkörning..

HAHA
hojkörning då kopplar man bort alla risker.
kan sitta och prata om det hemma men på hojen e det en annan sak:p

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Haha, eh ngh MUAHAHAAAHA!!!
Min tjej kör som ett spann skit iaf, säger inte att alla tjejer gör det
men men. Intressant artikel, skriven av något fucko som läst en kurs i genusvetenskap (mannshat) kanske? NO MAME!:D

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
finns en studie med möss om detta.

En bur med obegränsat med föda och allt en musfamilj behöver för att trivas,katt på utsidan som är lite sugen på att äta dom.

Gissa vem som stannade och idkade familjeliv och vem som var tvungen att trotsa faran och ge sig ut trots att allt fanns där inne i tryggheten?

Ergo
tjej=här var det varmt skönt och tryggt,vi stannar(trygghetsnarkomaner).
kille=gräset ÄR grönare på andra sidan(risktagare)!

Henrik

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Sen kan man ju fundera på varför försäkringspremierna är högre för tjejer än för killar? :confused: Tjejerna kör ju så säkert. Detta efter egen erfarenhet. Familjebilen hemma är billigare att försäkra på mig än på frugan, ändå har vi lika många skadefria år (mer än 30) Förklara det den som kan.....

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Sen kan man ju fundera på varför försäkringspremierna är högre för tjejer än för killar? :confused: Tjejerna kör ju så säkert. Detta efter egen erfarenhet. Familjebilen hemma är billigare att försäkra på mig än på frugan, ändå har vi lika många skadefria år (mer än 30) Förklara det den som kan.....

Ni har en bil som ert försäkringsbolag har högre risk på hos kvinnliga förare,antingen en tjejbil(trygg och tråkig)som vanligtvis är reggad på tjejen eller en som tidigare varit en typisk killbil och därför stått på tjejen för att få ner premien och därefter fått taskig statistik på kvinnliga förare.

Ändrar sig hela tiden,bara kolla alla bolag på bägge som ägare varje år för att få bästa premien.

Henrik

njelger

Guest
Kvinnor har sämre mörkerseende än män (i genomsnitt)

Kvinnor har bättre färgseende.

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07

finns bara en förklarning:
Blev fel i deras register så din fruga står egentligen som en 18-årig kille! :D

njelger

Guest

försäkringspremierna är INTE högre för tjejer än för killar. Tvärtom sett över all åldrar. Att det råkar var så i er(a) åldersklass(er) är helt korrekt enligt olyckstatistiken.

Vore även pensionen korrekt skulle kvinnor få lägre eftersom de lever längre. Detta verkar dock inte vara PK (än).

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024