Last edited:
De för MC lämpliga GPS modellerna (se här) säljs antingen med hela europakartan förinstallerad eller helt utan karta. Dvs det är inte aktuellt att uppgradera från Norden till Europa. Det är i huvudsak endast de lite enklare bil-gps'erna som finns med nordenkarta förinstallerad. Dessutom så blir det normalt dyrare att uppgradera än att köpa hela Europa från början.går det att lägg in EU kartor på en nordenmodell eftersom de brukar vara billigare (dum fråga, men det är lika bra att fråga, för man vet aldrig vad företag hittar på)
Förstår inte meningen med en gps om man antingen inte åker väldigt mycket i jobbet eller tourar privat med bil/mc????
Visst kan vara bra någon enstaka gång när man ska åka och köpa något någonstans där man inte varit, men det finns juh eniro kartor då också.
Ser många när man åker till jobbet som åker omkring med en gps i sin gammla pendlar volvo 740??? Hittar de inte till jobbet längre eller vad är problemet...
Men visst en gps är juh kung om man reser mycket... Men nu förtiden har nästan de flesta mobiltelefoner en inbyggd gps funktion...
///Micke
När jag körde mycket i skogen (ensam) hade jag alltid med mig en GPS på hojen. Det hade både fördelen att jag kunde välja vilka stigar jag ville och ändå alltid vara säker på att åtminstone kunna följa mitt eget spår tillbaka när jag tappat bort mig, samt att jag alltid hade koordinater jag kunde ge larmtjänst om det skulle gå illa
Det va juh klokt, men att köra så vilse så får man juh vara bra yr i bollen hehe. Man kommer juh alltid till en större väg någongång.
///Micke
Du har inte varit i Kolmårdsskogarna ser jag
Din synpunkt är vanlig bland sporthojsägare. Den gör att jag har lite svårt att förstå hur ni använder era hojar. Enbart på bana eller?Förstår inte meningen med en gps om man antingen inte åker väldigt mycket i jobbet eller tourar privat med bil/mc????
///Micke
Din synpunkt är vanlig bland sporthojsägare. Den gör att jag har lite svårt att förstå hur ni använder era hojar. Enbart på bana eller?
En annan användning av GPS:en är som co-driver vid snabb körning på okända vägar. Dvs GPS:en talar om hur vägen ser ut efter nästa krök och man kan anpassa fart, växel, sittställning, etc och vara väl förberedd.
Och sen till att man ska ha den till för att glo på vid hög hastighet på kurviga vägar man inte känner till Det känns juh inte så säkert för det första försöker man juh ha full koll på sig själv, hoje och alla kurvor sen ska man juh hålla koll på om man får möte eller om det skulle ligga något på vägen eller komma upp något på vägen. Räcker inte det utan man ska även sitta och glo på en GPS för att se på ett ungefär hur nästa kurva ser ut. Det va nog det dummaste jag hört. ///Micke
Swedol har erbjudande på ngn Magellan.Fick tyv dåligt betyg i testet.E ute efter nått billigt skit, bara man tar sig från A - B. Nån som har erfarenhet av tex Magellan Maestro 4010?
en annan fundering, måste man koppla in ett cig uttag på bågen om man köper en vanlig GPS?
vad skulle ni rekomendera isånnafall?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |