Lyteskomik

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Lyteskomik är normalt sett inte roligt... men det här är ett undantag:

http://www.dagensarbete.se/home/da/...1090acf0fc83b1d4c125739f002cbb75?OpenDocument

SD:s talesman i arbetsmarknadspolitiska frågor gör en insats och ställer upp på en intervju för att klargöra vad partiet står för.

"-Invandringen är er viktigaste politiska fråga. Du har varit aktiv i sd sedan 2002. Du har massor av uppdrag och sitter i partistyrelsen. Och så kan du inte prata om det primära målet med ditt eget partis politik.

-Nej."

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Ja vad säger man..? Påläst kille, hoppas att dom som röstade på SD känner sig nöjda med sina valda eller kanske det reflekterar på SD´s väljare? :tomten

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur kan man denna vecka nämna lyteskomik och Sverigedemokratisk politik utan att länka till lyteskomikens urfader och numera ärkerasisten #1?

ImageVaultHandler.aspx

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Vilken avrättning. Återigen kan man inte bli annat än förundrad att de där lyckas få en enda röst....

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Varför är SH:s alla SD-anhängare så tysta?
Brukar inte SD klaga på att de inte får vara med i debatten. Med tanke på hur otroligt pålästa de verkar vara i styrelsen förstår jag inte det...

SD brukar väl även hävda att dem vågar säga de som alla tänker. Jag för min egen del brukar hävda att de flesta svenskar inte tänker särsklit mycket. Ser ju faktiskt ut som om vi båda kan ha rätt!:D

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Varför är SH:s alla SD-anhängare så tysta?
Brukar inte SD klaga på att de inte får vara med i debatten. Med tanke på hur otroligt pålästa de verkar vara i styrelsen förstår jag inte det...

SD brukar väl även hävda att dem vågar säga de som alla tänker. Jag för min egen del brukar hävda att de flesta svenskar inte tänker särsklit mycket. Ser ju faktiskt ut som om vi båda kan ha rätt!:D

:tummenupp

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Det är väl samma sak med alla missnöjespartier/enfrågepartier? Nå'n som minns Ny Demokrati? Nå'n som är förvånad?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är väl samma sak med alla missnöjespartier/enfrågepartier? Nå'n som minns Ny Demokrati? Nå'n som är förvånad?

Ny Demokrati var ju förvisso ganska framgångsrika i och med att Socialdemokraterna adopterade i princip hela deras partiprogram, sägs det. Jag håller inte med riktigt men det finns vissa poänger i den teorin.

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Ny Demokrati var ju förvisso ganska framgångsrika i och med att Socialdemokraterna adopterade i princip hela deras partiprogram, sägs det. Jag håller inte med riktigt men det finns vissa poänger i den teorin.

Sossarna är ju också ett missnöjesparti, de har ju under alla år varit missnöjda med att svenskarna försöker tjäna pengar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sossarna är ju också ett missnöjesparti, de har ju under alla år varit missnöjda med att svenskarna försöker tjäna pengar.

Du är något på spåret, alla partier kan benämnas som missnöjespartier, det är helt upp till betraktaren (som alltid råkar vara en meningsmotståndare).
Moderaterna är också missnöjda, Miljöpartiet i allra högsta grad, för att inte tala om VPK.

Bra tänkt! :tummenupp

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600

Haha, det där var fan bland det mest klockrena jag läst på länge! :tummenupp

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
haha det här var skitrolig läsning, tackar! :rofl Det vore ju verkligen absurt om SD hamnade i riksdagen efter att ha läst det där. Tänk er om SD skulle få ha majoritet i riksdagen i en vecka. Sverige hade konkat. :rofl :rofl

:rofl :rofl :rofl

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...