Road racing läger på franska Val de Vienne

IceQueen

Medlem
Gick med
2 Jan 2005
Hoj
Yamaha
Är du intresserad av att vara i form inför vårsäsongen i Road Racing när den startar på allvar? Eller vill du bara få en massa körtid på en kanonfin anläggning, för en billig kostnad? Du får under säkra förhållande och med full säkerhet en garanterad kanon upplevelse. Om detta är något för dej så boka in i kalendern att du är i Frankrike den 14-18 april 2008.

De senaste åren så har Road-Race.dk arrangerat försäsongsträning på Val de Vienne banan i Frankrike och detta kommer också att ske 2008. Du kommer att erbjudas 6st 20minuters pass per dag under 5 dagar detta på en helt fantastisk bana, kostnad för körning under 5 dagar är 3600 dk.kr eller 480 euro.

Vi erbjuder träning för både licenserade förare, och vanliga hojåkare som vill testa på hur det är att åka banåkning under säkra förhållanden. Gatåkare kommer att köra i en egen klass, licens åkare kommer att delas in i 2-3 klasser rangordnade efter de träningstider man uppnår. Det enda krav på gatåkare är att de skall någon gång tidigare kört på bana.

Träningen är sanktionerad av Dansk Motor Union (DMU). Licensåkare är därmed underställda DMUs reglemente med hänsyn till säkerhetskrav. Det är fritt att använda vilken cykel som helst oavsett kubikstorlek, inga regler beträffande däcksval.

Det finns också möjlighet att vara med i den racingskola med proffsinstruktörer som varit en mycket uppskattat inslag under de senaste åren, denna racingskola är till för både licensåkare och gatåkare .

Det kommer också att vara fjädringsexpert från Hyperpros på plats under hela veckan för att ge dej kostnadsfri vägledning om olika möjligheter att ställa in fjädringen på din hoj.

Val de Vinne banan är 3575 meter lång och är tekniskt krävande, snabbaste varv under träningen i april 2007 sattes av Kim Philip med 1,44,023. Banan är belägen ca 400 km söder om Paris .

Banan har hög standard och har bra standard på toa och duschmöjligheter. Det är en stor och fin depå som man kan bo på och för den som så önskar finns det ett flertal hotell i närheten av banan.

Närmaste tätort är Lìsle Jourdain som är belägen ca 10 minuters färd från banan här finns bensinstationer, en mängd olika affärer och restauranger m.m

Om detta är något som skulle passa dej och dina kompisar så hör av er för anmälan till www.road-race.dk här finner du också mera information om träningen.

Anmälningen startar söndag den 9 dec kl 13,00 och ett tips är vänta inte för länge för det har under tidigare år snabbt blivit fullbokat på denna träningsvecka.

Eventuella frågor besvaras gärna skriv till Lis på följande e-mail: mail@road-race.dk
 

IceQueen

Medlem
Gick med
2 Jan 2005
Hoj
Yamaha
Der er i øjeblikket reserveret 3 pit garager til svenske deltagere. Prisen er €375 for alla 5 dagar og inklusiv elektricitet og vand.

Der er god plads til 3-4 hojar i hver garage.

Anmelder du dig träningen, kan du booka garage hos mig (skicka PM)

Först till kvarn...
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Der er i øjeblikket reserveret 3 pit garager til svenske deltagere. Prisen er €375 for alla 5 dagar og inklusiv elektricitet og vand.

Der er god plads til 3-4 hojar i hver garage.

Anmelder du dig träningen, kan du booka garage hos mig (skicka PM)

Först till kvarn...


Og, jeg kan MULIGVIS arrangere transport fra Skåne ... Det afhænger helt af om vores bus er fuld eller ej.

IceQ... jeres gamle RS250 kommer iøvrigt derned også :) ... jeg følges med den nye ejer :tummenupp
 

IceQueen

Medlem
Gick med
2 Jan 2005
Hoj
Yamaha
Vi har arrangeret dæk-service på Val de Vienne:

Vi skifter dine dæk for 50 dkr. pr. styk til forårstræningen uanset, om du køber dæk af os eller selv har dem med. Dine gamle dæk sørger du selv for at tage med hjem. Husk venligst, at de ikke må efterlades på banen.

Har du ikke selv ekstra dæk med hjemmefra, kan du købe Bridgestone-dæk af os til vores normale pris.
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
I'm in deep shit....

Mina teamkompisar har meldt fra til Val De Vienne, så nu mangler jag plötslig transport !... :huvet

Nogen som skal derned och som har plats til en mc ??? :)

PM for kontakt eller telefon, mitt nummer är 0045 31185835
 

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
Hej,

Demoto racing (Joakim o Patrick Packalen) vill tacka för ett super träningsläger i Val de Vienne. Mycket väl arrangerat, trevliga människor och massor med körning. Jag vill via er även passa på att tacka alla track marshals som gjorde ett kanon jobb.

Det enda jag har att anmärka på är uppdelningen av passen. Jag skulle föredra att byta bort 1 av 6 pass emot att få köra 30 min per pass. 20 min är lite för kort att hinna testa på.


Ett stort tack

Patrick Packalen
 
Last edited:

IceQueen

Medlem
Gick med
2 Jan 2005
Hoj
Yamaha
Tak for den positive feedback, som jeg bringer videre :tummenupp Vi har tidligere år kørt 30 min pass, når deltagerne ønskede det, så jeg tror ikke, det er umuligt, at Lis vil gå med til det en anden gang.

Det enda jag har att anmärka på är uppdelningen av passen. Jag skulle föredra att byta bort 1 av 6 pass emot att få köra 30 min per pass. 20 min är lite för kort att hinna testa på.
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Tak for den positive feedback, som jeg bringer videre :tummenupp Vi har tidligere år kørt 30 min pass, når deltagerne ønskede det, så jeg tror ikke, det er umuligt, at Lis vil gå med til det en anden gang.

Ja, super træningslejr... skod vejr ... Men, så fik man da testet lige regn også.

30 min. pas bliver lidt svært med racerskolen, men måske de sidste 3 dage ??
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top