Barn, eller inte?

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Det där med barn är konstigt. Det är accepterat att skaffa dom och utsätta dom för en slitsam skilsmässa och sedan låta dom åka mellan föräldrarna som kollin. Det är heller inte ovanligt att ungar driver på stan vind för våg.
Men om man inte vill ha några alls, då blir folk nästan aggressiva i sin framtoning :gnissla hur fan hänger det ihop? Tjejer som inte har barn efter 30 verkar folk tycka är ännu mer provocerande. Eller är det bara min erfarenhet :va

Vad har ni själva för åsikter/erfarenheter i detta? Här finns ju alla varianter på forumet. :tummenupp
 
Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Helt seriöst så hatar jag barn. Nej, jag menar det verkligen: jag hatar barn. Och ja, jag vet precis vad du menar, det är inte accepterat att välja bort barn. Många tjejer skaffar en identitet om de blir mammor, är de över 30 tror de att det är kört.
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Ja folk blir vansinniga när man säger att man aldrig vill ha barn. Vem vet det kanske blir allmänt acceperat om några år.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Med tanke på hur många behandlar sina barn så är det ett beslut som fler borde fatta.

Helt seriöst så hatar jag barn. Nej, jag menar det verkligen: jag hatar barn. Och ja, jag vet precis vad du menar, det är inte accepterat att välja bort barn. Många tjejer skaffar en identitet om de blir mammor, är de över 30 tror de att det är kört.
För mig är det oförståeligt hur man kan hata barn, men å andra sidan står du säkert inte högt i kurs hos dem heller.
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Skillsmässan är ju inget som är planerat när man skaffar barn! MEN, tyvärr spricker 50% av alla förhållanden under barnets första levnadsår. Skaffar man sen en unge till...ja, då ökar det ännu mer.....

Att barnen "skyfflas" fram och tillbaka är inte helt lätt att undvika. Det är nämligen barnens rätt till båda föräldrarna som gäller och tyvärr blir då konsekvensen att det åkes fram och tillbaka.

Att inte vilja ha fler barn, är för mig, ett ställningstagande som man måste respektera. Det är inte alla som vill utsätta en avkomma för denna nuvarande världens risker för våld, mobbing och senare brott. För många barn lider för mycket idag och då ser jag en stor respekt för tjejer/kvinnor/män/killar som väljer bort den gåvan.
Samtidigt så är barn ett stort ansvar som inte åligger en under ett år eller två eller som går att bytas tjänst för att slippa, utan fortgår hela livet igenom. Det man däremot som förälder får tillbaka iform av kärlek, gemenskap och otvivelaktig lojalitet är enorm.

Jag säjer som alltid: Minsta tvivel inför att skffa barn...skit i det. Man får inte pressas av en föräldrakåt partner där klockan tickar på. Gör man det...då är det dax att byta partner. Gemensamma beslut och vägval ska styra potentiell nedkomst.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Jag säjer som alltid: Minsta tvivel inför att skffa barn...skit i det. Man får inte pressas av en föräldrakåt partner där klockan tickar på. Gör man det...då är det dax att byta partner. Gemensamma beslut och vägval ska styra potentiell nedkomst.

Jag har flera kompisar som försökt "reparera" sina förhållanden med att skaffa barn. Om det funkat? Gissa.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Att tjejer inte vill ha barn tycker jag fortfarande tycks vara väldigt provocerande. Sen tycker jag det inte verkar helt ovanligt att man som ung/yngre "hatar" barn för att sedan svänga/få annan syn på saker och ting.

Ta mej själv som exempel, jag avskydde barn! Fick dock en helt annan syn med åldern och efter att min far gick bort. Det fick mej att ta ett lite djupare tänk på vad jag gjorde med mitt liv. Handlar det om att vara helt ego och självcentrerad, dvs det klassiska "självförverkligandet". Nä, jag kom på att det fanns annat också... Och hur kul e det att sitta ensam på äldrevården om man fått leva så länge, patetiskt försökandes skryta för någon 18 årig dam om att man faktiskt åkt något som kallades sporthoj i ungdomen medan hon hjälper torka arslet på dej.....

För någon som inte fattat det tycker jag barn är :tummenupp
 
Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Jag vet...har gjort det själv. :huvet

Och det där jag skrev om att jag hatar barn får man ta med en liten nypa salt, just nu är jag rätt dragen nu & skriver vad som helst. Jag tycker, om jag ska vara helt ärlig, rätt synd om många barn idag. De slussas fram & tillbaka mellan föräldrar som hatar varandra & använder ungarna som bollträn. Har en kompis vars unge är 14 år & har börjat med Dr Martins, bomberjacka & rakat skalle. Han har redan gjort sig känd hos både socialen & polisen. Är det hans eget fel eller beror det på att han har en sociopat till pappa? Jag är ingen psykolog men kan åtminstone gissa.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Personligen väljer jag bort barn pga att jag inte alls kan se någon anledning att skaffa några. Nu har det klingat av tycks det (vid 37 års ålder :D , men
så sent som för ett par år sedan nästan klappade folk en nedlåtande på roten och fällde den klassiska frasen "-Du ska nog se att du ändrar dig när du blir äldre", eller "-Vänta bara tills du träffar rätt tjej" eller varför inte den klassiska "-Vänta du tills du blir gammal, då kommer du att sitta där och ångra dig".

Vafan är det med folk :mad:

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att jag hade tagit mitt ansvar om det hade fallit sig så att jag blivit farsa, men JAG VILL INTE !!!

Sedan att motivera saken med ensamhet på ålderns höst suger ju fårballe, för det första är det ju ett egoistiskt skäl att skaffa kottar för det, för det andra finns det ju fett med gamlingar som sitter och väser i en rullstol på instutition som aldrig får några besök av sina barn. Detta torde ju isåfall vara ett fan så mycket grymmare öde.

Frågan är intressant och väl värd att ventilera tycker jag dock. :tummenupp
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Och det där jag skrev om att jag hatar barn får man ta med en liten nypa salt, just nu är jag rätt dragen nu & skriver vad som helst. Jag tycker, om jag ska vara helt ärlig, rätt synd om många barn idag. De slussas fram & tillbaka mellan föräldrar som hatar varandra & använder ungarna som bollträn. Har en kompis vars unge är 14 år & har börjat med Dr Martins, bomberjacka & rakat skalle. Han har redan gjort sig känd hos både socialen & polisen. Är det hans eget fel eller beror det på att han har en sociopat till pappa? Jag är ingen psykolog men kan åtminstone gissa.

Du är dragen och rätt logisk i alla fall. :D
Men du har rätt....det är för många barn som lever under fel sociala förhållanden.
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Hej

Många i samma situation som mig vågar inte säga att de är ofrivilligt barnlösa utan säger då hellre att de inte vill ha barn för att slippa höra alla flosker att de bara behöver börja en adoptionsutredning, skaffa hund eller köpa ett kanonbra medel från dem så kommer barnen som spön i backen.
De säger så för att skydda sig för sanningen.

Jag har många vänner som är skilda med barn och i de flesta fallen har barnen inte mått direkt dåligt av det så länge föräldrarna är överrens och inte beter sig illa mot varandra så att barnen hör det.

Synd bara när någon av föräldrarna inte kan samarbeta med den andra parten för att barnen ska kunna må bra.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Hej

Många i samma situation som mig vågar inte säga att de är ofrivilligt barnlösa utan säger då hellre att de inte vill ha barn för att slippa höra alla flosker att de bara behöver börja en adoptionsutredning, skaffa hund eller köpa ett kanonbra medel från dem så kommer barnen som spön i backen.
De säger så för att skydda sig för sanningen.

Jag har många vänner som är skilda med barn och i de flesta fallen har barnen inte mått direkt dåligt av det så länge föräldrarna är överrens och inte beter sig illa mot varandra så att barnen hör det.

Synd bara när någon av föräldrarna inte kan samarbeta med den andra parten för att barnen ska kunna må bra.

:tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hej

Många i samma situation som mig vågar inte säga att de är ofrivilligt barnlösa utan säger då hellre att de inte vill ha barn för att slippa höra alla flosker att de bara behöver börja en adoptionsutredning, skaffa hund eller köpa ett kanonbra medel från dem så kommer barnen som spön i backen.
De säger så för att skydda sig för sanningen.

Jag har många vänner som är skilda med barn och i de flesta fallen har barnen inte mått direkt dåligt av det så länge föräldrarna är överrens och inte beter sig illa mot varandra så att barnen hör det.

Synd bara när någon av föräldrarna inte kan samarbeta med den andra parten för att barnen ska kunna må bra.

:fakta

Du har många poänger där, jag känner igen det från flera bekanta som inte har kunnat få barn.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hej

Många i samma situation som mig vågar inte säga att de är ofrivilligt barnlösa utan säger då hellre att de inte vill ha barn för att slippa höra alla flosker att de bara behöver börja en adoptionsutredning, skaffa hund eller köpa ett kanonbra medel från dem så kommer barnen som spön i backen.
De säger så för att skydda sig för sanningen.

Jag har många vänner som är skilda med barn och i de flesta fallen har barnen inte mått direkt dåligt av det så länge föräldrarna är överrens och inte beter sig illa mot varandra så att barnen hör det.

Synd bara när någon av föräldrarna inte kan samarbeta med den andra parten för att barnen ska kunna må bra.

:fakta

Du har många poänger där, jag känner igen det från flera bekanta som inte har kunnat få barn.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Personligen väljer jag bort barn pga att jag inte alls kan se någon anledning att skaffa några. Nu har det klingat av tycks det (vid 37 års ålder :D , men
så sent som för ett par år sedan nästan klappade folk en nedlåtande på roten och fällde den klassiska frasen "-Du ska nog se att du ändrar dig när du blir äldre", eller "-Vänta bara tills du träffar rätt tjej" eller varför inte den klassiska "-Vänta du tills du blir gammal, då kommer du att sitta där och ångra dig".

Vafan är det med folk :mad:

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att jag hade tagit mitt ansvar om det hade fallit sig så att jag blivit farsa, men JAG VILL INTE !!!

Sedan att motivera saken med ensamhet på ålderns höst suger ju fårballe, för det första är det ju ett egoistiskt skäl att skaffa kottar för det, för det andra finns det ju fett med gamlingar som sitter och väser i en rullstol på instutition som aldrig får några besök av sina barn. Detta torde ju isåfall vara ett fan så mycket grymmare öde.

Frågan är intressant och väl värd att ventilera tycker jag dock. :tummenupp

Att du kanske inte vill ha barn får allt din omgivning leva med, det kan ju bara vara ditt och din partners beslut. Alla har vi olika vy på livet och vad vi vill få ut av det. Själv kan jag när jag begrundar det här med självförverkligandet tycka att det tar opropotionerligt stort utrymme i många människors liv. Kanske man också har väldigt förutfattade meningar om vad det innebär att ha barn. Jag menar, inget konstigt med det. Hur ska man kunna veta vad det faktiskt innebär innan man skaffat några.

Själv var jag rädd att jag inte skulle får resa, träffa polare, etc. Mao bli begränsad i det jag var van att göra. Upplever mej verkligen inte begränsad på något sätt. Tvärrt om, berikad med all den lycka, gränslösa kärlek jag både ger och får! För att inte tala om upplevelsen att följa ett liv från första stund, en ren jäkla kick när man tänker på det!

Mitt exempel med att sitta ensam på åldershemmet kanske inte har så mycket med att dom kommer och besöker dej eller ej. Utan snarare om du får förmånen att bli gammal och summera ditt liv. Kommer du vara nöjd och glad eller bitter över dina val och vägar i livet?

Mao, vet du att du inte vill ha barn, då vill du inga ha och kommer säkert vara lycklig med det. Isf, inte så mycket att fundera på...
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Folk får ju naturligtvis göra som de vill.. Det jag reagerar på är tonårsfjun som HATAR barn och ALDRIG ska ha några.

Lite naivt kan tyckas och framförallt korkat att hata barn då de är barn själv..

Fula är de också!
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Att du kanske inte vill ha barn får allt din omgivning leva med, det kan ju bara vara ditt och din partners beslut. Alla har vi olika vy på livet och vad vi vill få ut av det. Själv kan jag när jag begrundar det här med självförverkligandet tycka att det tar opropotionerligt stort utrymme i många människors liv. Kanske man också har väldigt förutfattade meningar om vad det innebär att ha barn. Jag menar, inget konstigt med det. Hur ska man kunna veta vad det faktiskt innebär innan man skaffat några.

Själv var jag rädd att jag inte skulle får resa, träffa polare, etc. Mao bli begränsad i det jag var van att göra. Upplever mej verkligen inte begränsad på något sätt. Tvärrt om, berikad med all den lycka gränslösa kärlek jag både ger år får! För att inte tala om upplevelsen att följa ett liv från första stund, en ren jäkla kick när man tänker på det!

Mitt exempel med att sitta ensam på åldershemmet kanske inte har så mycket med att dom kommer och besöker dej eller ej. Utan snarare om du får förmånen att bli gammal och summera ditt liv. Kommer du vara nöjd och glad eller bitter över dina val och vägar i livet?

Mao, vet du att du inte vill ha barn, då vill du inga ha och kommer säkert vara lycklig med det. Isf, inte så mycket att fundera på...

Javisst, din argumentation köper jag rakt av och har inget att invända emot. Det var heller inte mot sådana åsikter jag skapade tråden, utan för människor som är militanta barnförespråkare. Folk som sitter med barn och skilsmässa och likförbannat spyr galla över folk som inte vill ha barn.

Nu kom det in en annan aspekt i tråden, nämligen ofrivillig barnlöshet. Det gör ju ämnet mer relevant egentligen. Det kan ju bli en riktig snyting mot en som inte har barn men inte orkar tala om att de inte kan få några om oförstående människor börjar anklaga dom eller kasta pikar omkring sig.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top