Vad är det till för yamahamotor?Right
Bered en väg för en herrans effekt heter väl psalmen va?
Vad är det till för yamahamotor?
Gammal hoj då, eller det kanske är av nyare modellen iofs.SR500 ser det ut som.
/J
Gammal hoj då, eller det kanske är av nyare modellen iofs.
Hur som helst, 2 ventilare är tufft.
Lite annan motorkaraktär också, om jag får säga mitt.Ja de kom i slutet på 70-talet men de flesta såldes på 80-talet.
Jag har haft en sån. Förutom portning så finns det en högkompkolv från Wiseco till dom. Den är perfekt om man sätter in en isracing-kam från Megacycle som iaf fanns då. Jag hade det receptet på min SR jag hade på 80-talet. Jag gillar också tvåventilsstånkor, det är lite mörkare och råare ljud i tvåventilsstånkorna tycker jag.
Vad är det till för yamahamotor?
En SR
400 eller 500 är egalt. Det är samma motor, men med olika slaglängd.
Svetsa upp lite material till squishytor kanske? Jag kommer inte ihåg hur det ser ut längre. Men är det inte så att det är hemisfäriskt ända ut till cylinderväggen på SR?
Det stämmer.
Denna kommer öka borret till 90 prick från 87 så där har man en LITEN squish att fixa, men nej, ingen svetsning (iaf inte än) då 11:1 kolven från Wiseco redan ligger i pipelinen *wii*
Vi lägger kompet nånstans mellan 10 och 11 sålänge originalkammen får tjänstgöra.
Du som haft en trimmad rackare: HUr höll motorn med lite trim. Några svaga punkter?
Hur stora ventiler har den original då?
Bild?
Kan man få prisuppgift på ett sånt jobb, PM-a gärna?
Lite nyfiken för det står ett sånt "lik" här i det gemensamma garaget som jag är lite spekulant på. Är väl en 80-talare så ekerhjul måste ordnas istället.
Sweet mother-fucker!
Tjaa, det enda som räknas i slutänden är ju ett bevis från en bromsbänk.
Det ser väl acceptabelt ut. Jag vet att en gammal SR-topp orginal inte flödar mer än en tidig evolution-topp så utgångsmaterialet är väl inte det bästa.
Jag vet emellertid också att det med lite mer arbete finns plats för betydligt större ventiler och även dubbelstift, men allt är väl till syvven och sist en kostnadsfråga.
Den slutgiltiga domen över doktonrs ordination är trots allt en bänkkörning som bevisar att han åtminstone mäktat med att tex överträffa BSA:s ingenjörer med Goldstar. I och för sig ingen enkel uppgift, men om det vore enkelt så kunde ju vilken nolla som helst porta ett cylinderhuvud.
11:1 låter extremt med orginalkam, har doktorn räknat rätt?
Go for it Doctor!
Apropå kam Jörgen: Den där iskammen du rekade verkar vettigast. Dock har den ju lite häftigt lyft. Kam No1 (högst upp verkar juste oxå, men kanske tam?)
Lite små uppdateringsbilder från gjorda arbeten:
Den kammen jag hade var nog 251-62 med 0.495" i lyft.
Men det finns ju en lite mildare med med part no 251-40 med 0.480" i lyft annars!
Originalkammen har ju tydligen 0.390" i lyft.
Ja, som jag skrev, det verkar som den snällare kammen har en bra profil för gata. Man ska lägga märke till att durationen för dn kam du hade ligger runt 300 grader. Och detta med 0.040" lyft vid noll spel.
M.a.o har den en bra bit över 3oo med normalt ventilspel.
Hade gärna sett runt endast 280-290 grader.
Var din tom i botten?
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen
Transportstyrelsen vill kun... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail
En dröm sedan många år har ... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Foto: LEON Transportstyr... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |