Handla på nätet från Kanada och USA?

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Funderar på att beställa grejjer från nordamerika och undrar om någon av er här har erfarenhet av detta? Åker man alltid på tull+moms :confused: på grejjerna eller är det slumpen som avgör?
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Har beställt delar från en firma som heter hardracing och hade inga som helst problem. tull och moms får du nog räkna med att betala men om du ber dem att skriva ner värdet så kommer du lite billigare undan. Bad dem att skriva ner värdet från 800 dollar till 125 och det gick hur bra som helst. Tullen klagade inte heller men det kanske var jag som hade tur. Bra service och snabb leverans så¨jag har bara gott att säga om den firman. Kolla in http://www.hardracing.com/
Hoppas du blir nöjd
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Är nog slumpen som avgör. Har själv aldrig betalat moms/tull när jag importerat från USA. Be dom endast maila ett kvitto till dig så kan du ändra det som du vill om du åker på tull+moms :)
 

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Hojlös
Jag har beställt grejer från USA via Ebay och det funkade hur bra som helst, hade grejerna efter 9 dagar. :tummenupp
Utan att jag bad dem så skrev de att det var en gåva (gift) och att värdet var 8 dollar så jag inte åkte på tull.
Jag tror det är så att värdet inte får överstiga 500 svenska kronor om du ska slippa tull mm..
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Är nog slumpen och storleken på paketet tror jag. Har handlat en del o ibland blir det tull. blir det tull så är det ca 30% med postens avgifter.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Är det någon mening att beställa från Canada? Kursen på deras dollar har ju stått ganska stilla jämfört med den svenska kronan. Amerikanarnas dollar har ju däremot fallit som en sten.
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Har beställt delar från en firma som heter hardracing och hade inga som helst problem. tull och moms får du nog räkna med att betala men om du ber dem att skriva ner värdet så kommer du lite billigare undan. Bad dem att skriva ner värdet från 800 dollar till 125 och det gick hur bra som helst. Tullen klagade inte heller men det kanske var jag som hade tur. Bra service och snabb leverans så¨jag har bara gott att säga om den firman. Kolla in http://www.hardracing.com/
Hoppas du blir nöjd

Låter ju bra att dom kan skriva ner värdet, precis vad jag behöver! Verkar ha bra grejjer också.. tack för hjälpen!:tummenupp

Om någon annan har några tips på ställen som kan skriva ner värdet är jag tacksam!
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Är det någon mening att beställa från Canada? Kursen på deras dollar har ju stått ganska stilla jämfört med den svenska kronan. Amerikanarnas dollar har ju däremot fallit som en sten.

Ja, den Canadensiska dollarn är väl till och med värd mer än den Amerikanska?
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Ja, den Canadensiska dollarn är väl till och med värd mer än den Amerikanska?

Inte nu längre, men det var inte längesen.. väldigt lika för tillfället!

Har beställt delar från en firma som heter hardracing och hade inga som helst problem. tull och moms får du nog räkna med att betala men om du ber dem att skriva ner värdet så kommer du lite billigare undan. Bad dem att skriva ner värdet från 800 dollar till 125 och det gick hur bra som helst. Tullen klagade inte heller men det kanske var jag som hade tur. Bra service och snabb leverans så¨jag har bara gott att säga om den firman. Kolla in http://www.hardracing.com/
Hoppas du blir nöjd

Vart lite nyfiken på hur du betalade också? Paypal, kreditkort?
 
Last edited:

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
jag har handlat på de flesta sätten, både från firmor och ebay, betalat med paypal och kreditkort. det funkar för det mesta väldigt smärtfritt från USA. handlar du på ebay, se till att killen har mycket cred, annars blir du troligen blåst....:tuttar
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Jag har mailat med "Hardracing", en amerikansk firma men dom säger att deras kontokortsapparater inte kan ta internationella betalkort och därför måste betalningen ske via en sk Direct Bank Transfer. Är det någon som har genomfört en sån betalning eller som vet hur det går till? Betalar man helt enkelt in pengarna på deras konto och sitter sen hjälplöst och hoppas på att de skickar produkten?
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Inte nu längre, men det var inte längesen.. väldigt lika för tillfället!



Vart lite nyfiken på hur du betalade också? Paypal, kreditkort?

Mailade över och fick deras kontonummer och förde över pengarna via internet. Kändes väl inte helrätt att skicka över pengar utan några garantier att delarna skulle skickas men det var inga problem. Från att jag beställde tog det ca 1 vecka innan delarna kunde hämtas ut på posten. När delarna skickades maila de mitt fraktnummer så jag kunde kolla vart paketet befann sig. Vid beställningen som jag gjorde via mail bad jag dem att skriva ner värdet, nu efteråt skull jag ha bett dem att skriva ner det ännu mer, men man lärde sig ju till nästa gång. Kommer definitivt att beställa delar från dem nästa gång jag ska köpa nåt till hojen.

Jag har mailat med "Hardracing", en amerikansk firma men dom säger att deras kontokortsapparater inte kan ta internationella betalkort och därför måste betalningen ske via en sk Direct Bank Transfer. Är det någon som har genomfört en sån betalning eller som vet hur det går till? Betalar man helt enkelt in pengarna på deras konto och sitter sen hjälplöst och hoppas på att de skickar produkten?

Svarar även på din fråga. När jag beställde varorna förde jag bara över pengarna via internetbanken. Visst lite osäkert kändes det ju men de skickade varorna utan några som helst problem. Som jag skriver i inlägget ovan kommer jag absolut skicka efter mer delar från dem om jag behöver.
 
Last edited:

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Mailade över och fick deras kontonummer och förde över pengarna via internet. Kändes väl inte helrätt att skicka över pengar utan några garantier att delarna skulle skickas men det var inga problem. Från att jag beställde tog det ca 1 vecka innan delarna kunde hämtas ut på posten. När delarna skickades maila de mitt fraktnummer så jag kunde kolla vart paketet befann sig. Vid beställningen som jag gjorde via mail bad jag dem att skriva ner värdet, nu efteråt skull jag ha bett dem att skriva ner det ännu mer, men man lärde sig ju till nästa gång. Kommer definitivt att beställa delar från dem nästa gång jag ska köpa nåt till hojen.



Svarar även på din fråga. När jag beställde varorna förde jag bara över pengarna via internetbanken. Visst lite osäkert kändes det ju men de skickade varorna utan några som helst problem. Som jag skriver i inlägget ovan kommer jag absolut skicka efter mer delar från dem om jag behöver.


Ok, låter bra. Blev lite fundersam när dom bara kunde ta emot överföringar. Litar på dig :näsblod Väntar på svar från dom nu gällande fraktkostnad för grejjer osv..

Tack för all hjälp också!
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Svarar även på din fråga. När jag beställde varorna förde jag bara över pengarna via internetbanken. Visst lite osäkert kändes det ju men de skickade varorna utan några som helst problem. Som jag skriver i inlägget ovan kommer jag absolut skicka efter mer delar från dem om jag behöver.

Jag tackar ödmjukast för ett bra svar. Jag har fortsatt att hålla kontakt med firman. Tycker dom svarar fruktansvärt snabbt. Känns som det är ett litet mindre företag vilket bara är positivt i mina ögon :) Har alltid tyckt att mindre företag behadlar sina kunder mycket bättre. Hur mycket skall man be dom skriva ner värdet till? Är inte helt 100% säker själv nämligen. Tackar på förhand!
Ok, låter bra. Blev lite fundersam när dom bara kunde ta emot överföringar. Litar på dig :näsblod Väntar på svar från dom nu gällande fraktkostnad för grejjer osv..

Tack för all hjälp också!

Kanon! Då verkar det som att vi är två som beställer därifrån. Vi kan ju skriva i denna tråden när vi fått grejerna kanske? Verkar som om frakt till Sverige kostar 98 dollar :) Kan man ju leva med!

Detta blev priset för mig. Totalkostnad med frakt och allting :)
594,00 USD = 3 917,31 SEK
4 loppor för ett system som säkert kostar 7 här i Sverige känns väldigt bra. Hoppas bara inte tullen tar tag i paketet nu :)
 
Last edited:

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Jag tackar ödmjukast för ett bra svar. Jag har fortsatt att hålla kontakt med firman. Tycker dom svarar fruktansvärt snabbt. Känns som det är ett litet mindre företag vilket bara är positivt i mina ögon :) Har alltid tyckt att mindre företag behadlar sina kunder mycket bättre. Hur mycket skall man be dom skriva ner värdet till? Är inte helt 100% säker själv nämligen. Tackar på förhand!

Kanon! Då verkar det som att vi är två som beställer därifrån. Vi kan ju skriva i denna tråden när vi fått grejerna kanske? Verkar som om frakt till Sverige kostar 98 dollar :) Kan man ju leva med!

Detta blev priset för mig. Totalkostnad med frakt och allting :)
594,00 USD = 3 917,31 SEK
4 loppor för ett system som säkert kostar 7 här i Sverige känns väldigt bra. Hoppas bara inte tullen tar tag i paketet nu :)

Ja självklart! Låter som ett bra pris där, min frakt kommer nog bli dyrare då jag ska mer grejjer :( men sjukt mycket billigare än hemma! Som sagt vi kan väll skrva här hur det går med grejjerna, är din beställning skickad eller?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top