Testa din fyskapacitet.

Hur snabbt utförde du testet?


  • Antal röstningar
    0

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Test: Gör 100 armhävningar och 100 benböj på kortast möjliga tid. Du får göra hur många du vill åt gången och blanda hur du vill, bara du gör 100 av varje.

Armhävning: Händer och tåspetsar i golvet och kroppen rak. Börja med sträckta armar och gå ner till bröstet är ca 2cm från golvet, tryck upp tills du är i utgångsposition.
WtPushup.gif


Benböj: Stå upprätt med rak rygg. Böj på benen tills höftleden är lägre än knäleden, tryck upp tills du är i utgångsposition.
squat2.gif


Hur snabbt kan du göra detta?
Du kan alltså göra 20 av varje åt gången, 100 på en gång av en och 50 av en annan eller hur du nu vill göra det.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Fan kom nyss hem från klättringen och duschat så får man en sån här utmaning.. hmm får se om jag orkar, återkommer strax ska ba käka först !
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Finner detta test tillintetsägande om man inte slänger in parametern "Hur många dagar efter kände du av ansträngningen?"
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Finner detta test tillintetsägande om man inte slänger in parametern "Hur många dagar efter kände du av ansträngningen?"

Hehe, det hade kanske behövts. Men det ska ju inte vara någon ansträngning för gymfolk som är vana vid vikter och grejjs ;)

Imponerad är jag dock över den som gjort det på under 4 minuter.. starkt jobbat som fan.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vart finns alternativet "Svimmade halvvägs in i testet och vaknade upp långt efter att 13 minuter gått"?
 

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
gsxr1000 -01
Jag röstade på 3 minuter... Detta baserat på ett likvärdigt test som gick till så här.

Jag kom hem från jobbet kl 00.07. I väntan på att datorn skulle starta vilket tar ungefär 3 minuter han jag öppna en öl, dricka upp den och röka en cigg och sedan sätta mig vid datorn med en nyöppnad andra öl.... Allt innan klockan blev 00.10
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Ni som gjort det på under 3 minuter, hur bär ni er åt? Det är ju 200 reps på 180 sekunder. Inte mycket vila där inte. :tummenupp

Jag har iaf förbättrat mig från att göra det på 10 minuter blankt till nu senast på 5minuter och 53 sekunder. Mjölksyra som få! :yoparty
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ni som gjort det på under 3 minuter, hur bär ni er åt? Det är ju 200 reps på 180 sekunder. Inte mycket vila där inte. :tummenupp

Jag har iaf förbättrat mig från att göra det på 10 minuter blankt till nu senast på 5minuter och 53 sekunder. Mjölksyra som få! :yoparty

Klart man inte hinner vila! Eller jo, om man alternerar så vilar ju den andra muskelgruppen... Jag är en 37-årig gubbe med trasigt knä och en trasig axel men jag började med 25 armhävningar sedan 40 benböj osv 25-30-25-30-25 då tog det i lugnt tempo ca 3:45.

Tror att nån som är bra tränad och klarar 100 armhävningar på raken borde kunna komma under 2 minuter också
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
4:45 ca...var jobbigare än jag trodde!
Benen var inga större problem men armarna dog rejält mot slutet.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
5:30! Shit va slut jag blev i överkroppen... efter 60 fick jag köra 10 reps på varje... mjölksyran satte in...
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
6:50 var jobbigare en jag trodde måste börja köra flera reps på gymmet.
tror jag ska börja med armhävningarna nästa gång de var de som var tyngst.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top