nytt mc-däck

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
jea nu var det daxs att handla ett nytt bakdäck och är sugen på 2ct

http://ssl.delti.com/cgi-bin/motorr...5&zwischen=ZR&Felge=17&Speed=W&todo=1&frame=1

men hur vet jag att det är hårdare gummi i mitten än detta däck

http://ssl.delti.com/cgi-bin/motorr...5&zwischen=ZR&Felge=17&Speed=W&todo=1&frame=1

den sista länken är det däck jag kört på i 3år & är 300kr billigare.
mitt gamla däck är helt nytt på sidorna & blank i mitten :D
frågan är ju om det är någon mening att byta när man inte vet hur mycket hårdare det nya däcket är i mitten,

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ja tack..
Du kan ju FEEEEEEEEEEEEEET glömma att Power 2ct är hårdare i mitten än det du länkade till "Sport"
Sen så kör du inte så mycket på sidorna av däcket förmodar jag??
Power 2ct är ett mer "Race/Gat-däck" om man nu kan uttrycka sig så:tungan

//Björn

Last edited:

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Tackar för svaren, men vilket däck ska man välja då om man bara sliter upp mitten på däcket :) vill ju kunna köra lite längre på mina däck utan att riskera släpp så fort jag svänger lite. helst michelin däck då jag har det fram

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Finns det någon tabell,lista,betyg sättning m.m över slitstyrka på olika däck så jag kan välja ut ett däck som håller länge men inte ge mej margarin när det är kallt, helt enkelt en sida där dom testat alla däck typ.

Finns så in i helvete mycket däck att välja på så man blir :huvet

såg att det fanns pilot road däck på dackonline men vad betyder allt de andra där efter tex

rear k
rear b
bara rear
m.m

fattar inget men det skiljer i pris på dom
men ser ut att vara samma däck på bilderna

Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Kan avslöja att det är på g med en ny svensk webbutik som kommer att sälja mcdäck till tyska priser:tummenupp kan inte avslöja nåt mer och får väl inte heller göra reklam här på SH men håll ögonen öppna.

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Sv650s -99
Kan avslöja att det är på g med en ny svensk webbutik som kommer att sälja mcdäck till tyska priser:tummenupp kan inte avslöja nåt mer och får väl inte heller göra reklam här på SH men håll ögonen öppna.

Men vafan! Sådär får man inte säga! Säger man A får man säga B.

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
hmm, men Dunlop Sportmax Roadsmart då? Det har jag börjat snegla lite på, nån som vet nåt om det?

Last edited:
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Yamaha R1-05
Tjena,

Mitt tips är Michelin Pilot Road 2... Har kört 1000 mil ca på det och dessutom har det fått 3 bandagar..

Har suttit på en ZX9R men nu ska jag sätta det på min R1...

Jag har haft det och tycker det är grymt men kör du mkt bana och i grymma gruppen så är det inte riktigt bra..

Kan säga att det är det bästa däcket på marknaden enligt mig..

Skicka PM om du har frågor..

Ha det gött.

Tackar för svaren, men vilket däck ska man välja då om man bara sliter upp mitten på däcket :) vill ju kunna köra lite längre på mina däck utan att riskera släpp så fort jag svänger lite. helst michelin däck då jag har det fram

Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Yamaha R1-05
Alla mina polare kör med det och dom är grymt nöjda... Ska lägga på nya på min R1 och hoppas att dom e lika bra på den hojen... Men man kan göra gryma nerlägg med det däck och det funkar grymt bra i regn med...

Jag kommer inte använda ngt annat.. mina polare säger samma sak...

tjena!

jag har inte hunnit köra såpass mycket med däcket, men jag är nöjd och skulle inte tveka att köpa det imorgon om jag skulle behöva ett nytt däck.

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Ingen som sett några relativt nya däck-tester??
Vill ha alternativ till PP 2CT...

^Fritte^

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Honda VTR 1000-98, KTM 450 SX-04
hmm, men Dunlop Sportmax Roadsmart då? Det har jag börjat snegla lite på, nån som vet nåt om det?

Det kom i oktober förra året, så det är inte allförmånga i sverige som hunnit testa det än.
Har läst en engelsk recension av det och såg videon på youtube innan jag beställde ett par. Jag har fått de pålagt på fälgen idag, men inte hunnt köra nånting.
Men det får mycket bra kritik och Dunlop lovar mycket, då får man ju testa ett par. :)

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Ingen som sett några relativt nya däck-tester??
Vill ha alternativ till PP 2CT...

jag vet att när jag köpte däcket, så snackade fursten om ett nytt däck om skulle vara väldigt bra (om inte t.o.m bättre än det jag köpte), men kommer fasiken inte ihåg namnet.

släng iväg ett pm till honom och kolla.

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S

Finns några olika dunlop sportdäck själv väljer jag dunlop d207 tror jag de hette inte de värsta ban däcket utan milt sportdäck typ verkar bra för mig

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Pirelli Dragon, utan att dissa trådstartaren men har du bara nött ditt gamla däck på mitten så kommer detta att räcka o bli över.
Finns ingen anledning att gå på något mjukare, dessutom är det så att ett mjukare däck har bättre fäste när det nått rätt temeperatur, innan dess är fästet oftast sämre och i regn/kyla kan det vara riktigt dåligt.
Vill du ändå ha ett riktigt race-däck så köp begade, dom är oftast som nya i mitten men sämre på sidorna.

Det var visst ett hyfsat däcktest i någon MC-tidning nyss, kommer inte ihåg vilken men jag tror att det var den som nyss köpt upp en suspekt hemsida där många mc-åkare hänger.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...