Yamahacenter i Sundsvall

Ronny_78

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Hoj
ingen...
Var inne där för några veckor sedan, på jakt efter en hoj. Är det bara jag eller är dom lite svåra i butiken.... kan inte sätta fingret på det men det var något som kändes så.

Någon annan som upplevt yamaha center i Sundsvall så? Eller är det bara för att jag inte köpt någon hoj där än?

Dom hade en r6-99 för 49k... lite överpris eller?

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
LITE svåra? Tycker det är helt omöjligt att få tag på nån där! Och det vette fan om det blir bättre om man köper nått nytt av dom, nä tröttare får man leta efter, dock är killarna på verkstaden trevliga dom gånger jag varit in när jag körde yamma.

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
var in o kollade på den där r6 tyckte de var för högt pris faktiskt, sen när jag började kolla närmare på den så ser man att den nån gång har legat på vänster sida och då vart dom inte lika frammåt längre :p fick höra av 2 säljare att en av killarna där var riktigt bra kompis med han som ägde hojen innan osv att han skötte den som en pedant och höll koll, första gången jag kollade på den då var det ett totalt sönderkört däck fram från bana då det var ägg format, annars var han duktig o pressa i kurvorna :p sen frågade jag hur många ägare den hade haft 7st :p sen va dom inte lika frammåt att han som hade ägt den hade skött den så bra, dom innan kan ju ha gjort vad som helst :p tillslut berättade han att han som hade sålt den till doms son hade kört bana med den hela sista veckan han hade hört att pappa skulle sälja den, sen va den lite väl sliten vid styret tyckte jag den måste stått ute nån vinter får ja käsla av.

Last edited:

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
dom som jobbar där vet nog inte va kundservice är hehhe :tummenupp

tur att de finns 2 andra mc butiker i den hära stan med bra kundservice :yoparty

Soderlund1

Yrkesmördare
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
600RR -05 STUNT
LITE! man skulle lätt kunna rulla ut en hoj därifrån utan att någon bryr sig! Jag ringde en gång och skulle beställa något. efter 20min svarar någon och säger: jag är upptagen kan du ringa senare!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
instämmer i kören.. har fått vänta arslet av mig några ggr, helst om där är nån köpare av nåt stort dyrt o nytt. :gnissla
åker inte dit i onödan. bara om jag måste ha yamaha prylar el vill kika på coola hojar o skotrar :)

Broms olga

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Honda CBR 600F(SKROTAD)
Nej nu får ni ge er!!!*ler*
Tycker att sedan den "nya killen" kom är det toppen!
Snabb hjälp och inget problem att sända efter grejer även fast det inte är till Yamaha. För oss finns det bara två ställen som man kan anlita nu och det Yamaha och ute på Alviks. Vill ju inte vänta flera veckor på små grejer som man kan tyckas kunna ha i lager.
Tack för mig!
Om det ändå var vår!!!

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Hoj
R1
Nej nu får ni ge er!!!*ler*
Tycker att sedan den "nya killen" kom är det toppen!
Snabb hjälp och inget problem att sända efter grejer även fast det inte är till Yamaha. För oss finns det bara två ställen som man kan anlita nu och det Yamaha och ute på Alviks. Vill ju inte vänta flera veckor på små grejer som man kan tyckas kunna ha i lager.
Tack för mig!
Om det ändå var vår!!!

Jag undra varför "bara" du få bra service där?? :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar

Nu kommar vi skicka Lotta med inköpslistan nästa gång vi vill ha snabb service därifrån:D

Naj

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Har ingen för tillfälligt
Tycker inte dom är speciellt sämmre än de andra ni räknar upp.

Men det är vad jag tycker.

EKAN*

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Jag har då aldrig haft några problem där:tummenupp men det finns andra butiker o verkstäder som jag försöker undvika

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Jag har då aldrig haft några problem där:tummenupp men det finns andra butiker o verkstäder som jag försöker undvika

jag vet nog vilken verkstad du syftar på. och du är nog inte den första/sista och tycka de heller tyvärr.

men sånt händer om man kommer till en stor verkstad/firma i vissa fall dvs

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
Åh, jag som trodde jag var ensam om detta. Det sjuka är att, vad jag tror är åtminstone butikschefen, eller kanske ägaren, (?), är det största rötägget på stället!

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Har heller inte haft särskilt goda erfarenheter av Yamahacenter. Inte verkstan heller. Meken bara chansar. Ger säkert intryck när man talar med honom men när det kommer till kritan har han inte en susning.
Hade en NY skoter som började brinna efter 20 mil. Yamahacenter vägrade ta det på garantin. Efter inblandning av jurister m.m och 3 månader senare gav de motvilligt med sig. Problemet skulle annars ha kunnat åtgärdats för 5000 kr.

Bottenbetyg.....

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Åh, jag som trodde jag var ensam om detta. Det sjuka är att, vad jag tror är åtminstone butikschefen, eller kanske ägaren, (?), är det största rötägget på stället!

Krullhåret? huvva.

Fast den unga killen som brukar vara där är ändå rätt reko.
Undviker yamahacenter i all möjlig mån hursomhelst men.. :tummenupp

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Krullhåret? huvva.

Fast den unga killen som brukar vara där är ändå rätt reko.
Undviker yamahacenter i all möjlig mån hursomhelst men.. :tummenupp
Krullhåret är inte chef där. Det är Håkan som är butikschef ( killen som sitter på kontoret närmast utgången ). Butiken ägs dock av Yamahacenter i Ö-vik.

D_Sundsvall

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
-01, Yamaha FZS 600
Nej, de är inge service minded alls ! Tyvärr samma i Ö-vik de gånger jag pratat med yamahacenter där. Dryga j--vlar är vad de är.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
de är ju synd att sånt här ska hända. dvs dålig service,idiotisk personal mm. för yamaha gör ju inga dåliga grejor tvärtom. men de är kanske därför man ska köpa suzuki :tungan

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024