Jag tittade förbi Din MC i höstas och snackade en del med ägaren. Tyckte han verkade som en trevlig prick. Tänkte serva min hoj där när det blir dags. Om någon (Fabbe?) har dåliga erfarenheter av det stället så är jag idel öra. Vill ju inte serva hojen på en oseriös verkstad.
Jag har både bra och dåliga erfarenheter från din mc. Tyskarna som har stället är kunniga och har drivigt hojfirma i en mindre evighet innan dom flyttade till Göteborg, "För att få bättre livskvalitet" enligt frun i familjen.
Jag har bytt lite däck där, första gången funkade det klanderfritt. Strax därefter fick jag punktering på bakdäcket (sabotage, jag misstänker ett par snorungar i området) och lämnade tillbaka hojjen för att få ett nytt däck igen.
Nar jag hämtade hojjen denna gången såg fälgen ut som om den gått GGN ett par gånger, sönderrepad och med djupa fåror i aluminiumen på sidorna. Antagligen hade han tryckt sönder fälgen med däckmaskinen.
Det bra i historian var att det har aldrig varit nåt tjafs om vad som hänt, firman bad om ursäkt, tog tillbaka fälgen, slipade och lackade om den till samma skick som innan skadan. Inga problem över huvud taget med att få det åtgärdat.
Att det blev som det blev var inte alls kul för Suzukin är ett putsobjekt i nyskick men heder till firman för sättet dom hanterade sin felhantering på.
Kommer jag lita på dom igen när det är dags för service? Juryn är fortfarande ute i den frågan.