Blinkersfråga!

DOCKER69

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
2000 PIAGGIO TYPOON
:huvet Jag håller på och tångar mig blodig med moppe jä...el ja en skooter och det var ett lik från början men nu efter ett halvår så är den riktigt fin men jag har en sak kvar innan jag kan montera ihop den elsystemet är värre än en o ansad ja du vet buske och det gör att jag sliter mitt hår imellan åt så jag vore tacksam om någon kunde svara på min fråga: Jag har bytt till led dioder runt om och nu har jag prövat sådana där hjälp relän men jag blev inte klok på dem det var en liten vaxkaka med fyra kablar in gjutna i kakan två svarta och en vit samt en röd kabel och de som jag handlade av JOFRAB hade inte testat det själva så de vet inte mer än att den vita ska gå till de två led lamperna som sitter på en av sidorna så jag köpte två och nu har jag inte fixa att fått dit dem och jag har provat att sätta en svart till minus en röd till plus och den andra svarta jordade jag i chassit sen satte jag den vita mellan fram och bak så nu undrar jag om de är någon som har gjort det här och skulle kunna göra mitt lidande lite kortare?

Jag är även tacksam om någon kan beskriva hur man drar helt nytt, det relä som sitter har bara två stift?

Kan blinkersen fungera om jag startar hojen?

Om någon har några rekomendationer som funkat för er så skicka på jag är öppen för alla svar!

Vad har jag för allternativ när det gäller olika relän som kan fungera på i det här fallet?

Ska man ha kvar huvudrelät i alla fall eller ska man byta ut det mot något annat, jag har bytt till ett stort ca. 20amp batteri helt nytt?

Tack på förhand!

Docke

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag tror inte för ett ögonblick att orginalrelät har endast två anslutningar. Dock skulle jag inte köpa ett nytt relä, jag skulle ha köpt fyra motstånd på Elfa. Kolla blinkerstråden i teknik, eller om det är stylingforumet.
Jag köpte motstånd till mina diodblinkers på Elfa, ca 25kr för två stycken.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Jag pysslar inte med färger på kablar, jag sysslar med funktioner hos kablar så med Jofrab-reläet kan jag inte hjälpa dig.
Nån annan kanske vet eller fanns det inget brux eller stiftbeteckning?
Det andra tvåstiftsreläet (av bimetalltyp) funkar nog inte, det är troligen avsett för glödlampor men stor effekt och LEDarna gör att det inte kommer att funka.
(Med extra motstånd - ja)

Mindtwist

Inte så ny...
Gick med
10 Dec 2007
Hoj
Buell XB9R Firebolt -03
Prova att posta i Teknik- och Mekhörnan istället för Jag är ny - forumet så får du förmodligen fler svar:tummenupp

DOCKER69

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
2000 PIAGGIO TYPOON
Tack!

Jag ska gå till elfa och kolla!

Bruks fanns inte och det beklagade han jag pratade med!
Jag var inne på startuning och de hade hjälprelä som såg smidiga ut men de var slut i lager! http://www.startuning.se/?=product&id=3268

Relät har bara två stift på varsin kant som sticker ut och sen är det något litet plåtbläck som ligger brevid i centrum av reläet!

Jag ska prova med teknik..... men jag tycker att ni har kommit med mycket bra och jag är ju ny så jag gör som ni säger! byter fil!

Bara en fråga till Hozic vilket relä på ELFA valde du vore snällt om du hade en direkt länk från ELFA till mig!

Tanks, and god bye!

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM