centertanksen
Medlem
Jag har stött på problem när jag satt in en ny kam på min ktm lc4.. Gjorde så här.
- Av med ventilkåpan
- Ställde in Övre Dödläge och låste den där med en skruv
- Buntband på kamkedjan så den inte skulle hoppa
- Av med kammen in med den nya som jag ställde in enligt mekhandboken som på bilden nedan .
Drog runt bakhjulet några varv och det verkade funka fint.
- På med vattenpumpen och packningsmassa.
- När jag skulle sätta på ventilkåpan fick jag inte på den men då såg att jag satt vattenpumpen åt fel hål. Gick fortarade snurra på bakhjulet då.
- Av med ventilkåpan och när jag skulle snurra på bakhjulet igen så TVÄRSTOPP!!!
-Såklart så tog jag i lite mer och då gick det komma förbi stoppet men det verkar som att det tar stopp varje gång kolven når sitt högstaläge.
Någon som har en aning vad jag kan ha klantat mig med?
- Av med ventilkåpan
- Ställde in Övre Dödläge och låste den där med en skruv
- Buntband på kamkedjan så den inte skulle hoppa
- Av med kammen in med den nya som jag ställde in enligt mekhandboken som på bilden nedan .
Drog runt bakhjulet några varv och det verkade funka fint.
- På med vattenpumpen och packningsmassa.
- När jag skulle sätta på ventilkåpan fick jag inte på den men då såg att jag satt vattenpumpen åt fel hål. Gick fortarade snurra på bakhjulet då.
- Av med ventilkåpan och när jag skulle snurra på bakhjulet igen så TVÄRSTOPP!!!
-Såklart så tog jag i lite mer och då gick det komma förbi stoppet men det verkar som att det tar stopp varje gång kolven når sitt högstaläge.
Någon som har en aning vad jag kan ha klantat mig med?