Slip-on på helt ny maskin?

pokerface__

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Östersund
Hoj
2008, Suzuki GSX-R 600
En fråga,

Har det någon större betydelse om man kör in en ny motorcykel (GSX-R600 08:a) med en slip-on på?



Tacksam för svar!:yoparty
 
På de nya hojar jag haft så har det monterats slipon direkt.
Däremot har jag väntat till 100 mila innan bänk.
 
Okej, är det nödvändigt att bänka maskinen?
Är det en stor kostnad?


Tack för ditt svar

Klart det är okey att slänga på slipon direkt, men sen ska du gärna köra ca 100-150 mil innan du mappar och bänkar den. Kostnaden ligger straxt under 2000 kr tror jag.

HaDe
Patrik
 
Klart det är okey att slänga på slipon direkt, men sen ska du gärna köra ca 100-150 mil innan du mappar och bänkar den. Kostnaden ligger straxt under 2000 kr tror jag.

HaDe
Patrik

priset beror väl på om man redan har en pc3 el inte också..

Tror att många kör fast pris på 3800 med pc3, då e det fast pris på bänkningen..

Annars går dom på timme..
 
Riskerar man inte att hojen går väldigt snålt men slipon utan mapning?
 
Med min blygsamma framtoning och din återhålsamhet av info skulle vi kunna skapa underverk!:D


hahahaha tänkte just på det..

mager blandning kan göra att ventilerna och dess säten bränns om jag inte minns fel..
 
Varför vänta 100 mil innan bänk? En motor är ju aldrig finare än vad den är när den är ny ;)
 
Varför vänta 100 mil innan bänk? En motor är ju aldrig finare än vad den är när den är ny ;)


vissa säger att man ska köra in en hoj enligt boken för att sedan bänka men dom som kört in sin hoj oftast lite hårt har fått ut mer effekt ur hojen..

Det finns lika många skolor inom hur man ska köra in en hoj som hojar..
 
vissa säger att man ska köra in en hoj enligt boken för att sedan bänka men dom som kört in sin hoj oftast lite hårt har fått ut mer effekt ur hojen..

Det finns lika många skolor inom hur man ska köra in en hoj som hojar..

Det fanns en tråd om det för ett tag sen. Jag med fler tror på metoden med lite hårdare inkörning med mycket motorbroms. Motorn måste få varvas ur så kolvarna "slungas" ut ordentligt men Jag i alla fall tror att man ska pasa sig lite från att plåga motorn, dvs dra fullt från låga varv på en hög växel, mm.

Ska köra in min nu faktiskt så snart kung bore släpper sitt gepp om verkligheten.
 
Det fanns en tråd om det för ett tag sen. Jag med fler tror på metoden med lite hårdare inkörning med mycket motorbroms. Motorn måste få varvas ur så kolvarna "slungas" ut ordentligt men Jag i alla fall tror att man ska pasa sig lite från att plåga motorn, dvs dra fullt från låga varv på en hög växel, mm.

Ska köra in min nu faktiskt så snart kung bore släpper sitt gepp om verkligheten.

bara att brassa..du kör ju surgixxer..fast utan svampig sadel denna gången el ??
 
vissa säger att man ska köra in en hoj enligt boken för att sedan bänka men dom som kört in sin hoj oftast lite hårt har fått ut mer effekt ur hojen..

Det finns lika många skolor inom hur man ska köra in en hoj som hojar..

Min erfarenhet säger att om man inte bryr sig om livslängden på motorn så kan men ge fullt i stort sett från början.:rolleyes:
Det kan vara så att vissa får ut mer effekt av att ge på fullt början.

Men om det vore min hoj så skulle jag garanterat köra in enligt instruktionerna samt tänka på att aldrig låta den segdra.:tummenupp

Hellre en hoj som mår bra länge!
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top