En favoritfråga från min sida då det kommer till att se vad folk har för personlighet, hoppas jag inte trampar någon på tårna iom att vi pratar om hemskheter som döden.
Men iaf, tänk dig att du har en knapp framför dig.
Trycker du på knappen så får du 10.000:- rakt in på kontot, skattat och klart.
Skatteverket m fl kommer inte ifrågasätta detta och du kommer heller aldrig behöva förklara dig varifrån pengarna kommer om någon undrar, se det som en vinst på lotto om du vill det.
Nackdelen är att trycker du på knappen så kommer någon person på jorden att dö. Kan vara vem som helst men ingen du känner, inte heller någon i din omgivning kommer drabbas på nåt sätt. Inga nyheter eller liknande kommer visas om detta. Kort sagt så kommer det aldrig nämnas och inte heller då kunna studsa tillbaka på dig så du blir påmind om vad du har gjort osv.
Hade du tryckt på knappen?
Man får trycka hur många gånger man vill, om man nu känner för att utöka summan på kontot till den fantasisumma många drömmer om.
Motivera gärna ditt svar om du känner för det.
Själv hade jag tryckt tills dess att jag inte orkar mer...
EDIT: För sent att skapa en poll nu antar jag .
Men iaf, tänk dig att du har en knapp framför dig.
Trycker du på knappen så får du 10.000:- rakt in på kontot, skattat och klart.
Skatteverket m fl kommer inte ifrågasätta detta och du kommer heller aldrig behöva förklara dig varifrån pengarna kommer om någon undrar, se det som en vinst på lotto om du vill det.
Nackdelen är att trycker du på knappen så kommer någon person på jorden att dö. Kan vara vem som helst men ingen du känner, inte heller någon i din omgivning kommer drabbas på nåt sätt. Inga nyheter eller liknande kommer visas om detta. Kort sagt så kommer det aldrig nämnas och inte heller då kunna studsa tillbaka på dig så du blir påmind om vad du har gjort osv.
Hade du tryckt på knappen?
Man får trycka hur många gånger man vill, om man nu känner för att utöka summan på kontot till den fantasisumma många drömmer om.
Motivera gärna ditt svar om du känner för det.
Själv hade jag tryckt tills dess att jag inte orkar mer...
EDIT: För sent att skapa en poll nu antar jag .
Last edited: