Dagens ros!

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Ville bara berätta hur bra det kan vara med forum på nätet som SH ibland.

Fick gängtorsk på hojen igår när jag skulle byta olja på den, någon som dragit den lite väl hårt någon gång i tiden...

Hur som helst så skrev jag en stänkare om det här på SH för att se om det fanns någon i trakten som kände sig godhjärtad nog att hjälpa mig som hade tillgång till helicoil. Senare på kvällen PMa en kille från skövde mig och sa att han nog kunde hjälpa mig, bara han fick veta storleken. Tog reda på det genom fråga och följande eminent svar i TL-tråden.

Skickade infon till han i ett PM i morse, och ett par timmar och ett telefonsamtal senare stod han i garaget klar att hjälpa mig:tummenupp

Allt gick smärtfritt och min fina hoj har nu olja i motorn igen:tummenupp

Han ville inte ha något för besväret, men jag tvinga på han ett depåstöd som jag hade över då han behövde det och en flaska vin.

Grymt kul med hjälpsamma människor som ställer upp för vilt främmande med männsikor!!!

Ett stort tack för hjälpen!

Jag kommer att försöka gengälda den goda gärningen till någon annan i nöd om möjlighetn kommer, det kan ni lita på!

Tack o hej!:tummenupp
 

Tompa_Gixx

Moahaha
Gick med
11 Sep 2007
Ort
Bollebygd
Hoj
en gix och en fzr som vänter på att jag ska få in åldern
Sådant här blir man glad av att läsa. Hoppas att jag kan göra likadant ngn gång :)
 

Mackant

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Gsxr750-96 gammal häck
Kul att höra!
Har träffat en del personer från SH när jag köpt grejer. Och alla har verkligen varit supertrevliga!

Hmm....kanske beror på att jag betalat överpriser och blivit grundlurad....SKÄMT!
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Kul! Grattis! Behöver få höra lite glädje av denna sort mellan varven.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Som du själv skriver. Fortsätt med goda gärningar. Finns en film som handlar om det.. kommer inte ihåg titeln på den dock, men rätt bra har jag för mig.

Pass it on!!!
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
One act of random kindness at a time..

Skönt med folk som ställer upp. Härligt att läsa.
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Superkul att höra att vissa gör det man bör! Ställer upp alltså!:tummenupp
Men det är väl så vi fellowbikers alltid bör vara mot varandra också!:D
 

Andreas7902

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Insjön
Hoj
KTM 1290 Superduke r -21
Gött att det löste sig! Led verkligen med dig när vi pratades vid igår. Synd att falun-skara är lite långt för akututryckning! Annars vet du att jag kommit!
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Tur att det finns bra folk i Skövde. I Falun är det ont om dem.

edit: Träffade faktiskt en trevlig kille från Falun en gång. Men han var född i Göteborg.
 
Last edited:

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Härligt.

Du ser, du har ju kopisar även där nere metkallica:D
Vi saknar er två här uppe. När kommer ni hem igen? :tuttar

Kan även jag lägga in en Ros.

Min hoj startar nu igen efter pundargrannens stöldförsök.
Detta tack vare RJ i Umeå som lånar ut sitt elsystem till mig tills jag hittar ett eget som inte kostar 24.000:- + styrkrona. Han skickade glatt ner det till mig.
:pannkyss
Iofs så räddade jag hans träningsläger i Ungern i påsk då han drog av en bult dagarna innan avfärd. Jag gick tidigare från jobbet, åkte hem, skruvade bort min och körde med gasen i botten till posten så brevet gick iväg den kvällen.

Tur att jag innan det hade fått stora verkstadsboken och partslist av honom så jag visste vilken bult jag skulle skicka:tummenupp

Dal-Mausen
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Gött att det löste sig! Led verkligen med dig när vi pratades vid igår. Synd att falun-skara är lite långt för akututryckning! Annars vet du att jag kommit!

Tack för omtanken Andreas, jag vet att du hade hjälpt mig om du hade kunnat som du gjort så många gånger förut, tur att det finns hjälpsamma människor på fler platser än Falun här i vårt avlånga land:)

Tur att det finns bra folk i Skövde. I Falun är det ont om dem.

edit: Träffade faktiskt en trevlig kille från Falun en gång. Men han var född i Göteborg.

Hehehe, låter som att du borde ta kontakt med MCK Wheelers i Falun, där hittar du garanterat massor med trevliga, hjälpsamma bikers :tummenupp
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Jag ringde till en lokal lackfirma igår för att diskutera lite lack och bättringsteknik o sånt. Slutade med att jag satt en halvtimme i telefon och fick jag tips på vart jag skulle vända mig för att skaffa specialgrejor och telenummer o namn på personer som han kände som var bra osv osv.. Sånt stöter man inte på varje dag direkt o när man väl gör det blir man nästan rädd o tror det är något fel på folk.

Han avslutade med att om ändå allt typ sket sig så skulle jag dyka förbi där så skulle nog han kunna fixa till det lite vid sidan om. :tummenupp
 

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Kul å läsa.
Lätt å säga att man hade gjort det själv oxå.
Ändå en vilt främmande människa. Men jo, kanske.
Av nån outgrundlig andledning är det både roligare och enklare att hjälpa nån annan å mecka ,måla hus,spika och tom flytta.Konstigt nog känns även risken att misslyckas mindre men nog så pinsam.Kanske hittar man hjärncellen som leker kurragömma lättare ibland.
Stor eloge till killen.:tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top