Verkstaden hade sönder min hoj,,,

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Verkstaden hade sönder min hoj, nu uthängda,,,,

En verkstad som jag ännu inte vill hänga ut här har klantat sönder min 954.
En bult är avdrag i toppen och dessutom så lämnade de bara ut hojen till mig och till råga på allt så är de lite jumna mot mig som är skitförbannad, förtvivlad och ledsen och då är frågan ska de få fortsätta att skruva på min hoj.
Samtidigt så tar jag hojen där ifrån så får jag ju ingen garanti, men om de är såna klantar klarar de att få bort den skruven utan att sabba mer.

Mitt förtroende för de är ju NOLL.:mad: :mad:

Jag har kontaktat lite känt folk i racebranschen som tycker att jag skall ta min hoj ur verkstaden,,,,, vad tycker stor massan på SH.

Hjälp

Last edited:

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Mig ska du nog inte lyssna till men här är mina två cent ändå.

Erbjuder sig verkstaden att fixa hojjen utan några som hellst förbehåll och att de erkänner sitt misstag så tycker jag definitivt att du skall ha kvar hojjen. Shit happens... bokstavligt talat, saker och ting kan hända, det som utmärker en bra verkstad eller butik är hur de hanterar situationen när den uppstår. Du ska givetvis kräva full ersättning och är de så att dom inte vill kännas vid något misstag så kontakta konsumentverket i din kommun och gör en anmälan (tror det är där man gör det).

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Du skrev att de bara lämnade ut den.

Försökte dom mörka det lr?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Mig ska du nog inte lyssna till men här är mina två cent ändå.

Erbjuder sig verkstaden att fixa hojjen utan några som hellst förbehåll och att de erkänner sitt misstag så tycker jag definitivt att du skall ha kvar hojjen. Shit happens... bokstavligt talat, saker och ting kan hända, det som utmärker en bra verkstad eller butik är hur de hanterar situationen när den uppstår. Du ska givetvis kräva full ersättning och är de så att dom inte vill kännas vid något misstag så kontakta konsumentverket i din kommun och gör en anmälan (tror det är där man gör det).

Jag ska kontakta konsumentverket i veckan och se vad de säger, jag hoppas få kontakt med generalagenten för Honda också och se vad de har för något att säga i ärendet

dessutom så lämnade de bara ut hojen till mig???????

Försökte dom mörka det lr???

Ja det är ju så jag tolkar det eftersom bulten satt helt lös,,, jag tog den med fingrarna bara

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Dåligt hanterat av företaget.

Är det mecken som mörkat det ? han kanske inte ens berättat det för sin chef.

jag tycker du skall gå tillbaka / ringa han/hon som är chef på stället & begära att dom fixar det. och nekar dom till skadan, så berätta att du avser att ta det vidare, vilket kan skada deras rykte, sådant brukar få fart på de flesta

lycka till

// Henke

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Vad hade du lämnat in den för?
När upptäckte du bulten?
Vad sa dom när du påtalade det?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Dåligt hanterat av företaget.

Är det mecken som mörkat det ? han kanske inte ens berättat det för sin chef.

jag tycker du skall gå tillbaka / ringa han/hon som är chef på stället & begära att dom fixar det. och nekar dom till skadan, så berätta att du avser att ta det vidare, vilket kan skada deras rykte, sådant brukar få fart på de flesta

Verkstadchefen påstår att meken eller mekarna mörkat det för honom,,,, jag har talat om att jag är en stridis och att de kan vänta sig en massa skit,,, men samtidigt så vill jag inte hålla på och tjafsa med de jag vill ju bara ha en hel och fin hoj fort som fan

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Hur märker man att man har en lös bult i toppen? Tog du bort ventilkåpan bara för att kolla eller vadå? Klart dom fixar till problemet om du påpekar det!

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Kan nästan inte tänka mig något ställe på en motor där gängan inte går att byta eller ersätta med en timecert...

Självklart något verkstaden borde fixa!

Även du säkert skulle sova godare om du la strids-energin på att själv fixa gängan...

/Fredde

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Hur märker man att man har en lös bult i toppen? Tog du bort ventilkåpan bara för att kolla eller vadå? Klart dom fixar till problemet om du påpekar det!

Jag hade klätt av den själv och sen hade de inte skruvat tillbaka de grejer de tagit bort och jag blev ju lite sur men okey jag gör det själv

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Skulle nog försökt att få firman att fixa skadan, kostnadsfritt självklart.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Ja det känns helt klart så

Sen skriver du ut vilket företag det är, mailar chefen för företaget med länken och säger att

"här är reklamen för er behandling av mig"

i Katrineholm kan det inte finnas så fantastiskt många MC firmor heller...

//håkan

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Sen skriver du ut vilket företag det är, mailar chefen för företaget med länken och säger att

"här är reklamen för er behandling av mig"

i Katrineholm kan det inte finnas så fantastiskt många MC firmor heller...

//håkan

Jag hoppas ju att de lär sig en läxa och tar till sig av denna händelse och blir en bra Hondaverkstad så att alla kan åka till berörd verkstad och få bra service.

I Katrineholm finns ingen Hondaverkstad:fakta

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Du ska ju inte fixa det själv, åk och prata med dem sen kan du stå bakom mekanikern medans han gör arbetet ifall du vill vara på säkra sidan.

Var i en liknande sitvation förut då företaget inte ville skicka mig en ny del då den hade gått sönder på nya hojen, då var jag tvungen att hota dem att jag skulle anmäla dem via ARN....Då blev det andra bullar:tummenupp

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Ja jag skulle också vilja det men klarar de det,,, man blir ju lite på hugget när det händer sånt här

Klart de klarar det, en pinnbult kan ju iofs vem som helst dra av ,även proffs.
Att de sedan försöker mörka det är riktigt svinit! De borde absolut fixa skadan och be om ursäkt på sina bara knän.

Men jag förstår om du är tveksam, kan bara önska dig lycka till.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Du ska ju inte fixa det själv, åk och prata med dem sen kan du stå bakom mekanikern medans han gör arbetet ifall du vill vara på säkra sidan.

Var i en liknande sitvation förut då företaget inte ville skicka mig en ny del då den hade gått sönder på nya hojen, då var jag tvungen att hota dem att jag skulle anmäla dem via ARN....Då blev det andra bullar:tummenupp

Jo det är ju så jag tänker också att jag vill övervaka det hela.

Jag har hotat med ARN och konsumentverket redan, men det konstiga är att de borde känna sig dumma och lägga alla kort på bordet, men det känns inte så.
Jag har ringt runt lite så det är i princip klart med stora trummorna

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Fan va surt, hoppas mecken får skit och chefen tar in en ny kille som kan skruva ihop din hoj ordentlig så du får ut och åka till helgen som kommer :)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...