Hur fan kan dessa handlare överleva?!

"Rask"

Guest
I mitten av Februari hittade jag min drömhoj hos en handlare. För att göra den delen av historian kort drog leveranstiden ut med två veckor.

När jag har betalt och vi skall fixa ägarbytet upptäcker de att de glömt föra över hojen till firman från tidigare ägare. De ringer upp honom och konstaterar att han tappat bort sina papper. Försäljaren försäkrar att det bara kommer ta ett par dar tills det är ordnat och beställer nya papper till ägaren.

Efter en vecka har jag fortfarande inte fått nåt papper från vv. Ringer butiken o undrar hur det går, får ett stressat svar att de glömt bort det. Ber honom ringa då han vet mer. Ringer de igen efter ett par dagar då jag inte hört något. Möter igen en stressad röst som säger att de glömt. Ber han höra av sig, vilket han inte gör den här gången heller, tredje gången jag ringer får jag tusen olika ursäkter varför de inte fixat det.

Efter sjätte gången åker jag ner o frågar vad problemet är. De tycker att jag är tjatig och menar på, ”eftersom du ändå inte tänkt ställa på hojen förrän i maj så är det väl ingen brådska”. Frågar vad fan det har med saken att göra. Har spenderat över 140000 i den butiken på mindre än 12 månader och undrar hur de kan behandla en kund såhär? Han skyller som vanligt bort allting på andra…

Nu är det över 5v sedan jag gav honom nästan 100k kontant och jag står fortfarande inte som ägare på hojen. Förhoppningsvis löser sig denna historia i veckan. Skall bli kul o se om han tänker ge mig något i kompensation.

Funderar på att gå till ARN och generalagenten. Är det fler som råkat ut för liknande historia vid hojköp?

Kommer inte namnge butiken eftersom de inte har en chans att kommentera.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Ja du...

Man undrar vilken kund dom prioriterar efter som dom aldrig har tid att lösa problem med andra kunder...
För du är ju inte ensammen med problem är jag rädd.

Märkligt.

Själv så tycker jag det är intressantast att lösa det problem som hänger över mig och få det ur värden.
Fan orkar ha folk på telefon med problem hela tiden som man aldrig blir av med...

Men å andra sidan har du ju redan pröjsat så dom har ju det dom ville ha!
Dina pengar.

Nä åk ner och sätt dig på en stol och peka på solen som skiner och berätta att nu är det dax att åka...:D

Lycka till

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ring till vägverket o säg du tappat bort dina papper men vill ställa på din hoj med regnr xxx123 för de e så jävla fint väder, då fixar de påställning om dem e snälla o sen står du där med påställd hoj o vips dyker det upp en räkning från TFF till förra ägaren eller handlaren o då kommer de nog bli lite mer fart på de hela =)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Fråga om det känns ok för dem att sälja en hoj till dig som inte är deras, och om de själva skulle köpa en hoj av någon annan än ägaren? Om de upplever det som rättvist att räntan på pengarna för betalningen tillfaller dem och inte dig, trots utebliven leverans?

Jag skulle häva köpet och be dom höra av sig när alla papper är klara.

"Rask"

Guest
Fråga om det känns ok för dem att sälja en hoj till dig som inte är deras, och om de själva skulle köpa en hoj av någon annan än ägaren? Om de upplever det som rättvist att räntan på pengarna för betalningen tillfaller dem och inte dig, trots utebliven leverans?

Jag skulle häva köpet och be dom höra av sig när alla papper är klara.

Har redan frågat, det enda jag får till svar är att det är alla andras fel, vore skönt o leva i den världen :rolleyes:
Hade det inte vart så att det fan inte går att få tag på en gsxr750 så kan jag lova att jag bett dem dra åt helvete för längesen...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Fan vet om inte jag hade dragit mig ur ändå. Hur kommer de hantera saken om nåt strular under garantitiden? Är det alla andras fel då också?

Förstår precis suget efter hojen, men fundera på vad det betyder att ha med den här firman att göra även efter själva köpet.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Tycker det låter som en firma som har ett namn som börjar o slutar på en bokstav som ligger först i alfabetet..

gaspedal

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
2003, Honda VTR 1000F
Ok fram med språket nu, jag vill veta vilken j-a skitburik det är som behandlar sina kunder på detta sätt, och jag tror det är många andra som vill det också? Är det AVA? Rappe: Du hade nog lika gärna kunnat skrivit ut namnet, alla förstår vilken du syfta på.

M

"Rask"

Guest
Kan ju lugnt säga att jag kommer vända mig till en annan firma i framtiden då det gäller service o garantier.
Om/när jag har ARN i ryggen går jag ut med namnet :D
Finns igentligen ÄNNU mera saker de "lyckats" med under resans gång som jag inte orkade ta upp i inlägget...

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Ok fram med språket nu, jag vill veta vilken j-a skitburik det är som behandlar sina kunder på detta sätt, och jag tror det är många andra som vill det också? Är det AVA? Rappe: Du hade nog lika gärna kunnat skrivit ut namnet, alla förstår vilken du syfta på.

M
:nicka

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Nu vet jag inte om det är AVA, men jag har inte satt foten i deras jävla butik sedan -99 pga hur de behandlar kunder. Nu senast köpte jag min zx12.a nyservad hos AVA, stora servicen privat. När jag kollar genom hojen för säkerhetsskull ser jag jävligt skitiga luftfilter, formodligen aldrig bytta. Kommer inte handla hos AVA i fortsättningen heller.

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Detta är ett problem i dagens samhälle. Näringsidkare trampar på konsumenterna. Gäller inte bara där utan det är fan övergripande.

Jag har de senaste åren faktiskt tuffat till mig ordentligt. Man får fan inget för att vara snäll så är det. Jag menar såklart inte att man skall marschera in där och skrika det första man gör. Man får vara hjälpsam och gå med på vissa saker men VERKLIGEN sätta ner foten då något är fel.

”eftersom du ändå inte tänkt ställa på hojen förrän i maj så är det väl ingen brådska”. Den kommentaren kostar egentligen en käftsmäll. Hur kan en säljare häva ur sig något sån?

Nu är jag inte en sån som bara snackar om att folk skall göra si och så utan att leva efter det själv. I detta fall hade jag gått ner (EJ EPOST, EJ TELEFON) och ställa mig framför säljaren och förklara för honom hur detta ska gå till. Är han upptagen med andra kunder så hade jag satt mig utanför kontoret eller liknande och sett jävligt elak ut.

Sen att dom sålt en hoj som stod på någon annan kan man diskutera....

Som ovanstående talare skrev så hade man nog funderat på att dra sig ur detta. Iaf berätta det för säljaren att slutar dom inte jävlas så kommer det att bli så.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag skulle häva köpet på stående fot. Det är en sak med leveransproblem, det kan hända alla, men handlarens attityd tycker jag säger det mesta. :huvet

Är det AVA så är jag inte förvånad, de har ett par pajaser där som ingen verkar ha stake eller vilja nog att ta itu med.

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Blir lika förvånad för varje gång jag läser såna trådar. Hur i hela friden kan dessa handlare sköta sina affärer på detta sätt är för mig ett mysterium!!

Tycker man ska behandla varje kund med störst prioritet, varken man spenderat 100k eller 50:-. När man handlar nåt så betalar man inte bara för varan, man betalar för servicen, kundmottagandet, garantier osv. Tyvärr så finns det en hel del folk i denna och andra brancher som inte längre har nån passion för det de gör och gör det bara för att tjäna pengar.
Som nån sa, har de fått dina pengar så kan de sen skita i dig och behandla dig hur som helst.

Prata med ARN och generalagenten. Framför dina åsikter. De kommer deffinitivt att få ett samtal av generalagenten kan jag lova!

Lycka till :tummenupp

//Dio

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
jag har inte heller nån bra erfarenhet av ovan nämnda företag och kommer därav inte återfinnas i den butiken. Jag blev lovad kompensation för den felaktigt angivna mätarställningen samt att jag fick själv bekosta besiktningen, skulle bara skicka kvitton+kopia på besiktningspappret. inga pengar kom och säljaren blev omöjlig att få tag på.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Handlaren har altså sålt en vara har rent juridiskt inte äger!
Bra läge för en anmälan:gnissla

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Har inget att tillföra vad gäller vare sig butik eller hoj, men när jag köpte min så lämnade jag en gammal hoj i inbyte. Då behövdes inga papper. Säljaren fixade ägarbytet via datorn på ca: 2 minuter. Både på min gamla ( skrev över den på butiken ) och den jag köpte ( skrev över på mig ).
Jag tycker det låter underligt att en handlare måste ha papper i handen för att lösa ditt problem.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...