Bilder från Sturup 080511

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Jag var ute och testade min kamera utrustning inför säsongen, det kräver en stabil hand för att panorera och fota på 600mm.

Fler bilder ligger på http://www.toksurfa.com/motorsport/ssemse-pa-sturup-raceway

Här kommer ett smakprov.

KL_20080511_382_websize_sRGB.jpg

Last edited:

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Tjusigt:tummenupp
Såg inte dig där igår..smög du i buskarna med 600:an :D

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Hur ska man kunna vara nöjd om man hamnar på foto hos dig...
Man får juh putsa hojen in i minsta detalj... nä bättre va de på den tiden då bilderna inte var mer höguplösta än att man såg att de va en hoj på bilden
(till och med jag hade en "fin hoj" då)

Med andra ord: Skitbra bilder

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R1-04 race/banhoj
Fan jag är inte med...:huvet
Då råkar inte ha en skjysst knäskraparbild på mig liggandes?
Hade svartvitt skinnställ och gulsvart gsxr750-05 med svartkåpglas, körde utan speglar.

Fanns två nästan likadana hojar i grön grupp, och den andra var med.
Har inga balla bilder på mig och denna hojen, skulle vara kul att få tag i nån.

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade svartvitt skinnställ och gulsvart gsxr750-05 med svartkåpglas, körde utan speglar.

Kollade precis igenom bilderna och jag har tyvärr ingen på dig. Jag ska hålla utkik efter dig nästa gång. Vill du vara säker på att komma med så hugg mig i depån nästa gång så blir det garanterat en bra bild på dig med.

Jag är den taniga killen som knappt orkar bära det extremt stora vita objektivet. ;)

/Karl

Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Inte illa!!

Riktigt snygga bilder med grym skärpa!

Hur mycket tar du för en bild?
Såg att jag hade fastnat på en :)tummenupp)

/Johanna

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad

Japp, det var jag det. :tummenupp

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det finns möjligen inte fler bilder (#36 m vit hjälm) som du inte lagt upp
på hemsidan?

Hittade en till som jag la upp, (den är iofs tagen nån millisekund efter den första så det skiljer inte så mycket). Ta en titt igen.

/Karl

Last edited:

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
350 Bagis för en digitalkopia... :gnissla
Kanske inte skall jobba idéellt men de e väl rätt saftigt :va

280kr + moms. Om man ska vara noga. Många som fotar på bana redovisar inte det nånstans. Av dom 280 kronorna ryker det lite till i form av egenavgifter.

Betänk sedan att jag kanske säljer (på en bra dag) 3-4 bilder (ibland 1 eller inga alls)
Jag lägger en timme på restid + bensin, fotar med proffsutrustning som kostar runt 100.000kr (och den håller inte för alltid) cirka 2-3 timmar på banan. sedan lägger jag 3-4 timmar till för att sortera och gå igenom bilderna, publicerar dom bästa på en ultra snabb server som inte heller är gratis.
Jag arkiverar sedan bilderna på två ställen med backup för att framtidsäkra.

När någon sen köper en bild tar det tid att administrera faktura och göra iordning bilden.

Allt som allt har jag alltså en timpenning på max 80kr eller så och då räknar jag inte ens värdeminskning och nyförvärv av hårdvaran som jag fotar och jobbar med. Om jag skulle göra det så går jag minus på att fota er.

Är inte det nästan ideellt så säg? ;)

Mina bilder håller en viss klass och den kostar dom pengarna, är man nöjd med gratisbilderna som folk lägger upp är det ju toppen, då sparar man sina pengar.

Med Vänliga Hälsningar
Karl

Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Helsnygga bilder Karl!
Gillar att du lyckas få Gul och Gröngrupparna att se lika snabba ut som Vitgrupparna :tummenupp

Tycker man att prislappen är för hög på bilderna så kan man ju väldigt enkelt bara undvika att köpa dom. Men som Karl säger, kvalitet kostar (kunskapsmässigt, utrustningsmässigt osv) men i ärlighetens namn. Så mkt pengar som vi lägger ut på hojar o utrustning runt i kring så är väl inte 350 pengar så väldigt mkt i sammanhanget o så får man njuta av hur tuff o kool man ser ut på hojen också.

Jag som själv fotar lite ibland kan konfirmera att mer än halva jobbet är kvar när man kommer hem från att ha fotat.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
...kanske säljer (på en bra dag) 3-4 bilder (ibland 1 eller inga alls)....proffsutrustning som kostar runt 100.000kr (och den håller inte för alltid) cirka 2-3 timmar på banan. sedan lägger jag 3-4 timmar till för att sortera och gå igenom bilderna,....en ultra snabb server som inte heller är gratis....
Låter ju som du är tämligen seriös i ditt fotande då :)
Jag tror dock du hade fått sålt mer (kvantitet) om du sänkt priset, för folk är inte villiga att betala, även om bilderna är fina o du är duktig.

Du kanske redan säljer in dig som fotograf för div event o därmed kan ta "rätt" pris för dina bilder. Jag personligen hade nog kunnat tänka mig en hundring för en bra bild, men det är nog max... På div kurser har man blivit erbjuden att köpa en cd/dvd m bilder på alla. Då kan iaf jag tänka mig att köpa den, för en större peng.

Ta denna körningen som exempel. Om hälften av alla förare köpt en, eller två bilder. Vad hade du fått in då, mot vad du fått nu? I mitt tänk, borde det ge mer, framförallt får du större uppskattning för dina kreationer! :D

Hur som... Snygga bilder o hoppas du får fler kunder :tummenupp

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tack för din input, jag har inget intresse av att sälja kvantitet, mina bilder är exklusiva och kostar därefter, jag är inte där för att tjäna några stora pengar ändå, det går inte ens ihop att betala min utrustning. Jag fotar för att det är kul och för att jag brukade köra med många av dom erfarna i SSEMSE, detta är ett sätt att hålla kontakten. :)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...