Intryck/info/ tips ang Kawasaki zr-7s

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Har nu hittat en Kawwa zr-7s som jag är smått sugen på att köpa, de som har en sådan hojj eller har haft kan väl skriva några ord om dom, vad man ska kika efter osv. Hittar inga riktiga tester av den hojjen på nätet, måste söka som en kratta, hittar ni några så posta gärna länkar.

Zr-7s
-02
ca 1800mil
2 ägare
Något missljud, vet dock inte varifrån det kommer
Kändes som att det var något glapp i framgaffeln.
Ska besiktigas iår, när kan man besiktiga en hojj, skulle ju gärna köpa en hojj som inte ska besiktas direkt efter köp... kan man besiktiga tidigare än datum som står hos vv? Hur mkt tidigare?

Stått hos Two wheels i umeå sedan 2007-05-02, nedsatt från 49.900 till 44.900kr. Prutläge ändå?

Tack på förhand!

Har kört min -02 sen den var ny 4400mil. Styrlagret fick efterdras på 1800mils-servicen för det kändes som ett "klick" när man bromsade till. En svaghet den har är att axeln till växelpedalen som är i stål är lagrad direkt i aluminiumkåpan på motorn. Detta gör att åker man mycket i vatten oxiderar det och tillslut skär det ihop. Då får man ta bort kåpan och göra ren axel och hål och smörja med alu-pasta. 1:an tycker jag är lite högt växlat så det är drygt om man måste stanna ofta. Samtidigt är den bara 5växlad och lite surrig om man åker över 120 längre sträckor.

Annars en trevlig enkel lättskött klassisk MC.

Fler frågor?

Gjorde min senaste uppkörning på en sådan.

Reflektioner nu i efterhand :

Inte lämplig att "lära" sig på. Hade bekymmer o få flyt i körningen tills jag fick möjlighet o köra den ensam. Den gillar o få stryk helt enkelt, o då går den som bäst. Ingen tourer direkt, men det har nämnts tidigare. Lyckades få upp den på framhjulet vid bromsövning, vilket indikerar bra bett o mycket vikt över främre delen av hojen. Trevlig o köra grusväg med, tyngdpunkten ligger rätt för o ställa brett med kontroll.

Ang exet du tittar på, med de milen och det priset hos handlare, jag hade siktat in mig på något som låter ok från början i stället för o köpa o felsöka.

Last edited:
Nedanstående hojj är from imorgon MIN!

På alla frågor jag hade kunde hon svara mkt bra och utförligt den är servad enligt manual plus att hon har låtit göra mellanservice(en sådan som är nyss gjord som står i annonsen).

1300mil
endast en ägare
Nyservad som det står i annonsen, blankt bes protokoll (ska dock besiktas i slutet av sommaren)
Medföljer förutom hojjen:
2 hårda packväskor samt hållare + att man kan sätta dit topbox
Abus Skivbromslås (kostar väl ca 1000kr nytt)
2 kapell, ett orginal Kawwa för utomhusbruk + ett för innomhusbruk
Full tank :) minus det jag brände upp

Hittade inga missljud någonstans förutom samma som på den på TwoWheels här i umeå, slutledningsförmågan leder mig till att tro att det bara är vindbrus från kåpan som jag missupfattar som missljud. Framdäcket måste bytas snarast eftersom det spelar på sista versen. *

Säljorsak var enligt henne att hon tappat lite intresse och inte kört så mycket senaste året, vilket kan stämma eftersom den enligt vv gått 11701km vid senaste besiktningen som var 2006-08-25 och nu har den gått 12900km dvs ca 120mil.

Den verkar pedant skött, en liten skada på slutpipan men knappt märkbart, även ena blinkersen har ett par små skrapmärken, den har ramlat från stillastående var orsaken, något jag kan tro på eftersom det var så små skador Mycket fin i lacken var den också, hittade inte mycket skit någonstans även om hon sa att hon knappt ville visa den så skitig som den var (SAY WHAAAT??? Skitig?? NeJ!)

Även i svängarna kändes den bättre än den jag provade igår, la jag ner cyckeln med den så ville styret svänga med rätt mycket och jag fick hålla emot ganska hårt vilket inte var trevligt, denna uppträdde inte alls på samma sätt utan la sig snällt ner och styret var fortfarande rakt utan att jag behövde bråka. Kan det ha och göra med att jag kände ett visst glapp i styrhuvudet på den första?

På det stora hela är jag jättenöjd, som jag ser det är denna hojj bra mycket bättre, 500 mil mindre, bra servicehistorik, ägare som verkar ha skött den, inga kända fel, mer utrustning som jag nu alltså slipper lägga ut extra pengar för.

http://www.blocket.se/vi/16326375.htm?ca=2_s

Hadde precis en sådan röd 01 som första mc.
Rolig och lättkörd mc tyckte jag men jag saknade lite mera motor och köpte mig en ZRX istället..

Ångra mig inte en sekund att jag bytte..
Du hittar dom för nästan samma pengarannars kan du köpa min:tummenupp , säljes pga flytt till Norge...
Norska staten vill ha lite för mycke i tull om jag
tar med mig den..:mad:
http://www.blocket.se/vi/16271326.htm?ca=15_s&last=1

Nedanstående hojj är from imorgon MIN!

Grattis till en trevlig hoj!

Var ute 30 mil med min i går. Har funderat på att sälja min eftersom jag har två andra MC, men jag kom fram till att det kan jag inte. Det blir två hojjar i lägenheten + en i förådet och jag får sova i hängmatta i vinter.... :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT