Olycka vid bulten 080527

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Åkte förbi en rätt så ordentligt mosad gsxr och en röd aprilia(?) tror jag det var, någon som vet vad som hade hänt?
Ambulans bärgare och farbror blå var där men jag såg ingen hojförare, verkade inte ha gått så bra för killen på suzukin =/

D.Duck

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Harley Davidson superglide custom -05 (vråltrimmad)
En Ducati 900ssie och en Suzuki TL1000R frontade med varandra. Ena hojen påbörjade en omkörning av två bilar trots kurva och lågtstående sol. Upptäckte inte den mötande hojen förrän det var för sent. Hojarna blev skrot, kanske Duccen kan gå att laga. Men jag gissar att det kommer kosta för mycket. Vad beträffar förarna så tror jag det gick rätt så ok, de var åtminstone vid medvetande då del lastades in i ambulanserna.

Per

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Vad är det för fel på dagens motorcyklister?
Hur jävla pantad är man om man kör om utan sikt och
med solen i ögonen:va

Idiot!

EDIT: Med tanke påefterföljande tunnelseende/stoppvidnäsan-kommentar vill jag förtydliga mitt uttalande.

IDIOT= Läs: Idiotisk handling vid det aktuella tillfället.

Detta är inte att beakta som kommentar om individens personlighet som helhet, eller på något vis ett uttalande som gör gällande att jag själv är Gud eller Guds bästa barn :tummenupp

Last edited:

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Det verkar vara många mc-förarare som tappar omdömet totalt vid såna där vägar. Kan nån förklara det?

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Vad är det för fel på dagens motorcyklister?
Hur jävla pantad är man om man kör om utan sikt och
med solen i ögonen:va

Idiot!

Äh, det måste varit en bilist som körde för sh-förare gör ju aldrig fel :rolleyes:

Håller med dig, vilken sopa till förare :jisses

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
En Ducati 900ssie och en Suzuki TL1000R frontade Vad beträffar förarna så tror jag det gick rätt så ok, de var åtminstone vid medvetande då del lastades in i ambulanserna.
Per

TLR-killen skrev i olyckstråden, han klarade sig bra.

Last edited:

yamtt600r

Åker hellre än tokfort.
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Ja
Ja det är ju drömmen att bli torpederad av en stjärna när man är ute och åker. Blir svårare och svårare att övertyga familj, försäkringsbolag och politiker att det inte är farligt att åka hoj. Att man själv kör med marginaler och tänker lite verkar ju inte hjälpa. Trist. Hoppas den andra oxå klarat sig bra.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det begriper väl vilken sh-medlem som helst att det var nån boende (säkert nysvensk) vid bulten som stod bakom ett träd och kastade rullgrus i ögona på båda förarna... :tummenupp

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Det begriper väl vilken sh-medlem som helst att det var nån boende (säkert nysvensk) vid bulten som stod bakom ett träd och kastade rullgrus i ögona på båda förarna... :tummenupp

Hahaha. ett bra tips på hur man spänner hanen :)
Ironin lever visst! :yoparty

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
sådärja, nu har man piggnat till efter gårdagens åktur och 12 timmars sömn på smärtstillande.
ingen aning om den andra killen är sh medlem men ni kan ju få min version av olyckan iaf.

ni får ursäkta stavning och brist på versaler, sitter å knattrar med en hand.

ca 19.30. kommer åkande på bulten i närheten av prästtorp med lågt stående sol i ryggen, ser en bil och en skåpbil komma runt böjen, aldrig någon mc. bild1 (den röda hojens färdväg är antagen i efterhand, jag såg den aldrig förren ögonblicket det small)

när jag kommer ur böjen ser jag en mc komma fram bakom skåpbilen rätt emot mig (han svängde inte ut bakom den han låg i mitt körfält dold av skåpbilen).
Hinner precis börja bromsa och påbörja undanmanöver á la uppkörning när det smäller. våra framhjul går precis brevid varandra och vi smäller vänsterkåpa mot vänsterkåpa, det gick i ca 70kmh för min del innan inbromsning, hur fort han körde hann jag aldrig bilda mig ngn uppfattning om. bild2

vet inte hur jag hamnade upp i skogen, om jag flög rullade eller gled, var bara sudd framför ögonen. stannar ca 1m ifrån en bergsknalle med fötterna uppåt skogen och huvudet ner i diket. ligger några sekunder och känner/tänker efter. försöker röra lätt på alla leder och det går bra. bild 3

kravlar mig ner i diket för å slippa ligga som en påse nötter.
plockar fram mobilen och ringer 112 men batteriet dör precis efter jag förklarat vart det är och 2 mc har krockat.
lägger upp mitt vänstra ben i högläge upp mot vägkanten då jag upptäckt att den vänstra stöveln är uppsliten på sidan och det rinner ut blod.
vänster arm och hand gör ont som satan.

föraren av skåpbilen kommer joggandes till mig, hans fruga har stannat hos den röda hojen. han meddelar att han har ringt 112 och ambulanser är på g.
får låna hans mobiltelefon och ringer farsan.

fler bilar och en mc har stannat. frugan som stannade hos röda mcn kommer över, killen på röda hojen undrar hur det är med mig och vill be om ursäkt.

ca 19.45. första ambulansen anländer, de tar en snabb titt på oss båda och konstaterar att den andre är värst skadad och han ska få hjälp först. minuten senare kommer den andra ambulansen. hela sex poliser är vänliga nog att hälsa på också.
efter en snabb check av nacke rygg på mig får jag hälp av ambulans personalen på en bår. de kränger av mig vänsterkängan och jag har en reva längsgående i ytterkanten av foten, troligen av hans mc. tryckförband på och i med lite morfin.

ca20.10 blir förhörd av polisen 3 ggr innan det bär av mot sjukhuset. (vet inte om snuten var lite bakom flötet eller om han ville se om min story ändrades). brandkåren är på plats och röjer undan.

ca 20.30. anländer på akuten efter ett mycket trevligt omhändertagande i ambulansen av en söt sköterska. (mer morfin inblandat i trevligheterna).

hela armén står redo på akutmottagningen. det kläms å fingras överallt och efter ett finger upp i rumpan kommer de fram till att jag mår bra. får lokaöbedövning i foten och sys. får en rejäl dos antibiotika.

ca 20.45 blir parkerad i en korridor och får vänta på röntgen
morsan å farsan kommer förbi.

ca 21.30 dags för röntgen, rullas in, rullas ut.

ca 22.15 blir inrullad i ett gipsrum där jag får träffa läkare. brutet lillfinger, jobbig längsgående fraktur (eller nåt vetefan). brutet ben i foten.

lokalbedövning i lillfingret och det rycks å slits i det så det crunchar men känns ingenting, svinballt tyckte jag.
på med stålskena och gips.
foten struntar dom i å gipsa och hoppas på att det ska läka bra utan.
ut igen och vänta på röntgen så allt ligger bra efter gipsningen.

23.00 in på röntgen å ut.

00.00 läkare dyker upp å säger att det ser bra ut och jag ska få åka hem,
får recept på smärtstillande å antibiotika

01.00 syster kommer förbi med kryckor och en dos smärtstillande å antibiotika
rullas ut i rullstol på parkeringen där farsan väntar med bilen.

tack till folk som hjälpte till, först å främst killen i skåpbilen som stod och blockerade solen medans jag låg i diket, ambulans och sjukvårds personal var toppen.
tack till potatoes mc killen på gixxern som puttrade förbi mig i diket bara för å varva ur direkt när han kom runt böjen, fick mig att småle :tummenupp

den stackars hojen då? såg mest ut som skrot tyvärr, framgaffeln var inböjd och kåpor och glas låg över hela vägbanan

EDIT. ska väl tacka gud också att det gick så bra som det gick. om jag föreställer mig en frontalkrock i 70 med mc ser jag mest ketchup som resultat.

tack mina skyddskläder också

tjipp

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    20.6 KB · Visningar: 933
  • 2.JPG
    2.JPG
    17.3 KB · Visningar: 865
  • 3.JPG
    3.JPG
    17.3 KB · Visningar: 798
Last edited:

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
Gixxer1000
Tur i oturen då att det gick relativt bra! Skönt o höra! Krya på dig! Hur är det med den andra killen, han som ambulansen tog först?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Usch vad trist att läsa. Att med nytt körkort och ny fin hoj bli torpederad i eget körfält i början av säsongen.

Tur i oturen att ni tacklades och inte möttes head on.

....tack mina skyddskläder också

tjipp

Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
aha... läste din berättelse lite snabbt igår och fick uppfattningen att det var du som körde ut i hans körfält.

Hoppas ni klarar er utan men båda två.

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
som sagt, skönt att det gick bra.

Var är bilderna?

uppdaterat, försvann nånstans på vägen :tungan

Inte hört nåt mer om andra killen än vad jag skrev i olyckstråden igårkväll.
han var vid medvetande och inga nack ryggskador, fick höra av folk att hans ben låg väldigt otäckt. hade nackrage på sig.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Som vanligt på SH komenteras det friskt om hur ANDRA beter sig samt hur dom är som personer...UTAN att veta ett skit om händelsen!

Det är konstigt att vissa verkligen gillar att frossa i andras olyckor och visa hur duktiga dom är själva...och därför anser sig själva ha rätten att namnge andra med ej önskvärda ord...TRAGISKT!!!

Läs igenom vad ni skriver innan ni klickar på Skicka knappen...

Väldigt skönt att höra att den ena föraren har klarat sig utan några större skador!

Last edited:

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Hoj
R1 -07
Tur i oturen får man väl säga!! Skönt att höra att det inte blev värre och krya på dig!:tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC