Gotland Ring helg 2 (bilder)

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Varvade helgens körning (:rolleyes: ) med fotande. Är helt ny på det här, men jag vet själv att det alltid är kul med kort när man kör :tummenupp
Bilderna är oredigerade och jag har fler som jag inte har lagt upp, dock ganska oskarpa, om nån letar efter bild på sig.
Detta är bara bilder från söndagen eftersom fredagens o lördagens foton ligger på en dator med trasigt grafikkort :gnissla Förhoppningsvis kommer dom bilderna upp lagom till midsommar när datorn är lagad..

Det blev mest bilder på licens- och lugna gruppen under söndagen (och från rakan eftersom jag inte hann knalla så långt).. Kom gärna med kritik :tummenupp (Ev. användning vill jag ha cred som fotograf för :hihi)

http://picasaweb.google.se/ahead82/GotlandDag3

/Emelie

Bra bilder enligt mig. Kul att du "Vågar" panorera så det blir fart i bilderna.
Vad har du för kamera/objektiv. Vilket program använder ni?

//H

Bra bilder enligt mig. Kul att du "Vågar" panorera så det blir fart i bilderna.
Vad har du för kamera/objektiv. Vilket program använder ni?

//H

Tack så mycket! :) Det sägs ju att övning ger färdighet, så det var bara på't direkt o testa :tungan Har dock nollkoll på inställningar, så blir mycket testa sig fram..
Fotar med en Canos eos 400d och det "vanliga" 18-55" objektivet.. Program?

Och om jag får vara så fräck att låna tråden (eftersom den trots allt handlar om bilder från GR helg nr. 2)...
Mvh!
// Niklas

Mm, det var rätt fräckt.. Nu är jag inte alls lika stolt över mina kort längre :gnissla :tungan
Skämt å sido, jättefina kort :tummenupp Du sitter möjligtvis inte o håller på nåt på mig? :rolleyes:

Ja det var jävligt fräckt!! :tungan
Men jäkligt fina kort måste jag säga!! Redigerat dom något eller är helt orginal??

Mycket lätt redigering, ljus, kontrast och något skärpa, that´s it!

Samtliga bilder, nåja nästan alla (alla på mc) är tagna med polaroidfilter och sedan en fantastiskt fin glugg!

Mvh!
// Niklas

Mm, det var rätt fräckt.. Nu är jag inte alls lika stolt över mina kort längre :gnissla :tungan
Skämt å sido, jättefina kort :tummenupp Du sitter möjligtvis inte o håller på nåt på mig? :rolleyes:

Jo för fasiken! Var stolt över dina bilder. En del går säkert att fixa med lite tid (jag menar lite) framför datorn. Dessutom vet du säkert att gluggen är avgörande så det blir änna fel att jämföra (nu skriver jag utan att veta vad du har använt för objektiv) en bild tagen med en glugg som kostar en bråkdel av en annan bild.

Jag sticker ut hakan här en aning men tyvärr är det OFTAST så att´kvalitén hänger ihop med priset. Och som alltid kan man göra klipp genom att köpa beg.

Hur ser "mig" ut? Jag har på fler än jag lagt ut även om kvalitén på dessa bilder inte är kanon. Men om du beskriver hoj, skinnställ och hjälm blir det lättare för mig att hitta dig! Jo, en sak till, vilken grupp du körde i!

Mvh!
// Niklas

Snygga panoreringar:tummenupp

Tackar och bugar! Var lite feg dock med slutartiden. Hade velat haft aningen längre tid men är inte helt 100-säker (jag behöver öva mer) så därför valde jag lite snabbare tid!

Mvh!
// Niklas

Last edited:
Jo för fasiken! Var stolt över dina bilder. En del går säkert att fixa med lite tid (jag menar lite) framför datorn. Dessutom vet du säkert att gluggen är avgörande så det blir änna fel att jämföra (nu skriver jag utan att veta vad du har använt för objektiv) en bild tagen med en glugg som kostar en bråkdel av en annan bild.

Jag sticker ut hakan här en aning men tyvärr är det OFTAST så att´kvalitén hänger ihop med priset. Och som alltid kan man göra klipp genom att köpa beg.

Hur ser "mig" ut? Jag har på fler än jag lagt ut även om kvalitén på dessa bilder inte är kanon. Men om du beskriver hoj, skinnställ och hjälm blir det lättare för mig att hitta dig! Jo, en sak till, vilken grupp du körde i!

Mvh!
// Niklas

Jo, visst är jag stolt ändå :) Har varken photoshop eller annat objektiv än och är nybörjare, så det blir nog bra så småningom.. Man får snappa upp lite tips här o var så blir det nog bättre o bättre :tummenupp
Har obejktiv jag kan låna när jag vill (tele och makro), men har inte lärt mig funktioner och så än, så det får bli i framtiden :)

Nu ligger bilderna från dag 1 och dag 2 (andra helgen) uppe.. Fortfarande oredigerade och viss oskärpa på många (plockade bara bort dom värsta, förutom den på dr.bike :tungan )..
Håll till godo :)

http://picasaweb.google.com/ahead82/GotlandDag1

http://picasaweb.google.com/ahead82/GotlandDag2

Och här fanns jag med på bild. Såg liten ut på bilden, det gillar jag :)

Hmm, när jag åkte hem från Gotland var jag så less på Gotland Ring och var glad att det var över men nu när jag ser på alla bilder längtar jag dit igen och tycker det är lååångt till nästa år.

/Lillan

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...