Inställt Stunt & Street kvällar...

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Synd att ett fåtal förstör för så många....som vanligt.

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Säger ju det...
Polisen tycker om att förstöra. =)
Vart finns filmerna föresten? skulle va kul o se.

IronMike

Guest
Mkt tråkigt, men det har ju alltid...sen dackefejden gasats mellan sveav och tyresö. Hade dom inte brytt sig om dom inte kom från barkaby? Eller gavs det nu bara en anl till övermakten att förstöra något som håller på att byggas upp?

Mkt tråkigt hur som helst.

Jag åkte själv mellan Sveav-Tyresö.. Hoppas det inte var mig dom syfta på (såg bara en piketbuss påvägen dit), för dom jag åkte med hade inte varit på Barkaby.

:huvet

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Och vad ska detta göra nytta nånstas? att skippa dessa tillfällen för oss som verkligen ville köra av oss där gynnar inte nån åt nåt håll. Hur har ni tänkt egentligen? De som gillar att åka så som icke gillades på svea-tyresö vägen gör det ändå, men vart ska vi köra av oss? känns bara som en ursäkt för det har skitit sig för er eller nån i ledet så vi inte kan vara på barkarby. För detta som beskylls sker ständigt o överallt så så fort nån mc förare ställer till med nåt ute i trafiken ska det slå tillbaks på oss som verkligen såg fram emot dessa kvällar och körde av oss på denna plats?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Och vad ska detta göra nytta nånstas? att skippa dessa tillfällen för oss som verkligen ville köra av oss där gynnar inte nån åt nåt håll. Hur har ni tänkt egentligen? De som gillar att åka så som icke gillades på svea-tyresö vägen gör det ändå, men vart ska vi köra av oss? känns bara som en ursäkt för det har skitit sig för er eller nån i ledet så vi inte kan vara på barkarby. För detta som beskylls sker ständigt o överallt så så fort nån mc förare ställer till med nåt ute i trafiken ska det slå tillbaks på oss som verkligen såg fram emot dessa kvällar och körde av oss på denna plats?
Jag tycker verkligen inte att du ska lägga nån skuld på bikerbitch eller nån annan av arrangörerna. Dom har nog o göra ändå.

Jag är impad över att ni lyckas få till sånna där kvällar och att polisen tycker det är okej. Det visar ju på att n¨ån är jävlig på att prata o vara trevlig mot dom o övriga inblandade.

Att folk busar på vägarna är ju inget nytt, men eftersom dessa kvällar är just för att minska det så kan man väl vänta tills dagen efter så man inte förknippas med Barkaby körningen.

Jag tycker att det är rätt o ställa in om det är så att någon/några inte respekterar erat arbete.

Korrekt beslut.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Lägger inte skulden på nån, skrev bara lite hur jag tänker och ställde lite frågor.

Visst det är jävligt starkt jobbat och de har lyckats med en hel del.

Vänta? finns folk som skiter i eller har ingen aning om denna tillställning.

Ska man ha det tanke sättet när det gäller mc förare så kan ni glömma att dessa träffar kommer fortsätta. Vissa bryr sig bara inte. Så är det bara, det får bara de som bryr sig att ta smällen varje gång.

På vilket sätt är det ett korrekt beslut? tror du detta kommer förändra nåt med dessa personer som kör så dagligen eller just den dagen som träffen va?
Jag tycker det var ett jävligt dumt beslut, ser inte poängen med det hela. Isället för att ge en morot till de som sköter sig så blir de som sköter sig utan morot för nån annan inte skötte sig, o inte nog med det dessa som inte skötte sig skiter fullständigt i detta och påverkas inte på nåt sätt av detta.

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Buell
Synd att ett fåtal förstör för så många....som vanligt.

Tyvärr är det så att vissa individer söker sig till uppskattade tillställningar för att just kunna förstöra för andra men att förhindra eller förebygga sånt kräver oftast rätt stora resurser.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Lägger inte skulden på nån, skrev bara lite hur jag tänker och ställde lite frågor.

Visst det är jävligt starkt jobbat och de har lyckats med en hel del.

Vänta? finns folk som skiter i eller har ingen aning om denna tillställning.

Ska man ha det tanke sättet när det gäller mc förare så kan ni glömma att dessa träffar kommer fortsätta. Vissa bryr sig bara inte. Så är det bara, det får bara de som bryr sig att ta smällen varje gång.

På vilket sätt är det ett korrekt beslut? tror du detta kommer förändra nåt med dessa personer som kör så dagligen eller just den dagen som träffen va?
Jag tycker det var ett jävligt dumt beslut, ser inte poängen med det hela. Isället för att ge en morot till de som sköter sig så blir de som sköter sig utan morot för nån annan inte skötte sig, o inte nog med det dessa som inte skötte sig skiter fullständigt i detta och påverkas inte på nåt sätt av detta.
Eftersom dem som gjorde detta förmodligen har "gått med" på att ta det lugnare på vägarna och sedan hjular o busar så polisen ser dem, samma kväll.

Hade det varit en annan dag hade garantera ite polisen reagerat likadant.

Det är respektlöst mot dem som har anordnat det hela.

Eftersom polisen vet att dessa människor var på platsi Barkaby så dras det hela in, hade dem kommit ifrån danmark och bara passerat igenom så hade det nog inte hänt nånting.

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
TRÅKIGT!!!:huvet
Jag hann inte dit någon gång i år än:mad:

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Fan vad tråkigt!!!

Ett sådant superevenemang som arrangörerna fixade!!!

Under kvällen på Barkarby skötte sig ju alla exemplariskt!

Trist att det vissa oansvariga typer gör på annan plats
ska påverka! :tummenner

Funkar verkligen kollektiv bestraffning?...

Last edited:

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
färden mot tyresö var precis som alla andra onsdagar! inget nytt!!

så det va därför detta kom till, när folket blir beroende av flygrakan så ska man använda detta som straff medel.. smart av myndigheterna:confused:

njelger

Guest
Filmat som genom en slump?
Gissar att allt var planerat från början.
Samverkansgruppen är en liten marionett.
Nu slog fällan igen.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Att folk busar på allmän väg känns som Gösta inte direkt som nått nytt.. Tillställningen i barkaby är kanon och ger många tillfälle att göra sånt man inte SKA göra på vägarna. Det betyder ju dock inte att folk som alltid busat kommer sluta med det.. eller??

Trisst att det blivit inställt men fel väg av gå från myndigheterna..

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
Hur är det med självinsikten folket?

Visst jag tycker också att det är ett jättetråkigt - och felaktigt beslut.

MEN

Här på SH i diskussionerna och vid varje tillfälle ute på barkarby/bromma har det gått ut information om att vi alla måste sköta oss OM vi vill att kvällarna skall finnas kvar. Exempelvis har det sagts att vi ska ta det lugnt till och från barkarby för att inte dra på oss negativ publicitet. Detta har alltså varit allmänt kännt. Ändå gasar man för fullt, och då detta sen händer så är det endast samverkansgruppens fel?

Lite reflektion kan nog vara bra, både i samverkansgruppen om vad man egentligen har haft för vision och varför den inte uppnåtts och ute bland oss motorcyklister om vi verkligen vill ha kvar kvällarna eller inte, samt vilka "uppoffringar" detta kräver i form av högerhandskontroll.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Eftersom dem som gjorde detta förmodligen har "gått med" på att ta det lugnare på vägarna och sedan hjular o busar så polisen ser dem, samma kväll.

Hade det varit en annan dag hade garantera ite polisen reagerat likadant.

Det är respektlöst mot dem som har anordnat det hela.

Eftersom polisen vet att dessa människor var på platsi Barkaby så dras det hela in, hade dem kommit ifrån danmark och bara passerat igenom så hade det nog inte hänt nånting.

På vilket vis har man "gått med på att ta det lugnare" ?
Inte visste jag att polisen och vägverket dealade med mcåkare om att ta det lugnt på vägarna.
är inte det typ ganska lagvidrigt ?
men hey visst dealar man så dealar man
Då vill jag göra en deal om de fixar en riktigt bra bana några mil lång som alltid är sopad och jag aldrig behöver möta en massa idioter på bilar, eller mc för den delen så lovar jag att jag skall ta deras förslag under övervägande..
DEAL ? nehepp tja då måste det ju innebära att jag kan bete mig hur som helst i trafiken för de ville ju inte deala med mig. :huvet solklart ellerhur?

Åter till verkligheten.
Istället för att inse att det finns en viss mängd bus som kommer att ske varje kväll och att man får bort åtminstånde en del av det, allt kommer man inte komma åt det fattar väl vilket pucko som helst, dels kommer inte alla dit och dels så kanske det inte räcker med det som finns där, personligen så tycker jag initiativet är superbra, men JAG saknar kurvor, en bana att lägga ner hojen i och är inte så jätte intresserad av stuntandet för egen del men jag tycker det är kul att se dessa talanger köra där.

Så genom detta handlandet så tar de ju bort möjligheten för gemene man att köra av sig och tvingar ut dem i trafiken igen, var det inte just det de försökte stävja ? De missar ju samtidigt möjligheterna att påverka, senast var det väl bromsbana, och så var det en demonstration som visade hur en "riktig bromsning kan se ut" mellan en bil och mc.
saker som dels väcker tankar och dels har en möjlighet att göra ett genomslag för de som var där. Jag tror att bromsningen var tankeväckande för många, just det där med reaktionstider osv vikten av att hålla avstånd i trafiken.

För min del handlar att vara där mest om att visa ett stöd för verksamheten och träffa folk man lärt känna som man har samma intresse med. Samtidigt ger jag ju myndigheterna en kontaktyta med mig, där de kan kommunicera med mig utan att jag känner mig trängd och påhoppad. Inte f-n kommer jag lyssna om polisen stoppar mig på gatan och vill berätta något. Då vill jag ju bara bort därifrån snabbast möjligt. Skulle vägverket stanna mig skulle jag titta lite konstigt på dem förklara för dem att jag sedan länge anser att de inte gör min trafikmiljö säkrare med sina vajer räcken och tvärusla sopning av vägarna samt 15 andra orsaker och sedan fråga om de har någon laglig möjlighet att hålla kvar mig och när de svarar nej på det, dra fortare än en avlöning därifrån med tankarna "Vad i helvete vad det för idiot."

Dessa möjligheter till kommunikation kastar nu Vägverket och Polisen bort i o med detta handlandet. Tja vill de inte snacka, så skit i det då.
kom bara ihåg att "snack" sker på båda parters villkor inte den ena partens för då blir det en monolog inte ett "snack".
vill man ha ut något ur ett samtal får man prata med bönder på bönders vis.

Som sista grej om någon täcker banan i däckrök och man som arrangör inte gillar det så kanske man skall säga till personen och om han/hon inte accepterar det så får de väl helt enkelt lämna området. Det är ju inte så att det inte finns folk där som kan verkställa ett sådant beslut... eller hur ?
nu vet jag ju inte om det var tillsagt till personen i fråga, men att ange det som skäl känns endast otroligt patetiskt.

Mina 2 cent om detta.
Till er som var där senast.. Tjabba

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln