Ännu en olyckstråd, hur gick det för honom?

Status
Ej öppen för fler svar.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Detta är väldigt färskt.
Jag stod utanför knutpunkten då det kom en hojförare (ensam) på en sporthoj utan skyddsutrustning och framför allt utan hjälm(!!). Jag vågar påstå att han inte var skicklig nog att kunna hantera sin(?) hoj på bakhjulet då han körde ett par rundor fram och tillbaka utan för knutpunkten.

Men det var som sagt kul att titta på och när han inte kom tillbaka längre så strunta jag och polaren att stå kvar så vi satte oss i varsin taxi och åkte åt skilda håll då jag åkte åt samma håll som motorcyklisten. Precis strax innan söderviadukten så står där blåljusen utav helvete och pysslar med någon person på marken, lite längre fram så står där en sporthoj vad jag kan se vara en yamaha där det även står "acab".

Beslutet var förmodligen motorcyklistens eget att köra i hög hastighet i tät trafik och då ingen annan blev skadad förutom (tråkigt nog) han själv så undrar jag i nyfikenhet, hur gick det för honom?
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Jag fick ett sms igår . En 26 åring motorcyklist hade avlidit igår.Kan det vara han.
 

mr_baloo82

Baloo
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Rydebäck
Hoj
Yamaha 600 Fazer
Hd......

Dödsolycka med mc på Malmöleden
(Uppdaterad version) En person omkom i en mc-olycka på Malmöleden i Helsingborg natten till midsommardagen.

HELSINGBORG. Olyckan inträffade vid 02.40-tiden.
- Motorcykeln gick omkull på Malmöleden i närheten räddningstjänstens lokaler, uppger Minna Friberg, inre befäl vid Helsingborgspolisen.
Föraren var ensam på motorcykeln. Varför personen tappade kontrollen över motorcykeln och körde omkull är inte känt.

Föraren fördes i ambulans till akuten på Helsingborgs lasarett, men personens liv gick inte att rädda. Föraren avled vid framkomsten till sjukhuset. Några uppgifter om förarens identitet är ännu inte kända, de anhöriga hade inte underrättats tidigt i morse.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jag sätter en tom ölflaska på att killen var full eller påverkad av ngt. Oavsett är det tragiskt.
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Vad jag vet så finns det i alla fall 1 st röd cbr fighter med acab på.
Hänger väl med Stunt gänget.

Trist att någon dött även om det va idiot körning, alla kan få flipp i skallen, dock med hjälm på.

RIP.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Tråkigt!! men var det 02.40 så var det då jag åkte hem... var det ingen annan som såg honom? han både syntes och hördes...

utifrån hans körstil som var totalt brutal utan hjälm ens så sa jag till min polare som jag stod med, "han kommer fan köra ihjäl sig ikväll"
och mycket riktigt hade jag rätt.
ordningsvakter utanför knutpunkten stod också och flexa med sina kunskaper där dem sa till varandra "Det är vårdslöshet i trafik så det bara stänker om det!!" :tungan

men i vilket fall som helst så är det aldrig roligt med dödsfall!!
RIP
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Tråkigt!! men var det 02.40 så var det då jag åkte hem... var det ingen annan som såg honom? han både syntes och hördes...

utifrån hans körstil som var totalt brutal utan hjälm ens så sa jag till min polare som jag stod med, "han kommer fan köra ihjäl sig ikväll"
och mycket riktigt hade jag rätt.
ordningsvakter utanför knutpunkten stod också och flexa med sina kunskaper där dem sa till varandra "Det är vårdslöshet i trafik så det bara stänker om det!!" :tungan

men i vilket fall som helst så är det aldrig roligt med dödsfall!!
RIP



är du 100 på att det var en Yamaha ? vilken färg hade hojen ?
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
du jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg om det var en yamaha eller inte.. men jag vill ha för mig att den var röd såsom den som var borta på olyckplatsen. Men samtidigt så stod hojen med "acab" uppställd mot vägräcket och såg rätt bra ut så det kan ha varit någon som stannat vid olycksplatsen.

där var en massa utryckningsfordon som gjorde att man inte såg så mycket på olycksplatsen
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Det var en röd CBR 600rr (03-05) ombyggd till streetfighter. Såg han oxå i stan utan hjälm å grejer vid Mariakyrkan. Som sagt stod acab på sidan. Tror de flesta vet vem det var då. Eller iallafall vilken hoj det var.

Vila i frid.

\Masonit
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Detta diskuterades rätt friskt idag då vi har en gemensam kompis som heter Kenny, i samma ålder som kör sporthoj, en aning galet. Nu var det inte han utan en annan man kände till. Denna killen var inte helt normal i huvet.
Han har rätt många som sörjer honom nu men exakt alla tecken, utan undantag, var där att han skulle köra ihjäl sig. Inte om, utan när. Tyvärr.

Detta var en kille man inte kunnat hjälpa på nåt sätt utan detta var enda utvägen för honom, misstag=döden.

Tragiskt bara, men de riktiga idioterna rensar ut sig själv ibland om det så är överdos eller ihjälslagen som ihjälkörning så försvinner de av sig själv.

Killen visste inte bättre och nu gick det som det gick för honom trist nog. Tråkigt, men jag kommer inte sörja honom alls.

Kollar man vad han skrivit på detta forum kan man ju bilda sig en uppfattning om hur han var funtad i skallen - sådan var han även IRL dessvärre...

Kör lugnt ni övriga normala...
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Jag körde förbi olycksplatsen igår och såg en massa människor ståendes där. Fanns en man och en kvinna som var äldre än resten av gruppen. Gissar att det är hans föräldrar. Lider med dem.

Även om olyckskillen i fråga inte visste bättre tycker jag synd om honom, mest för att han orsakat så mycket lida för familj och vänner. Hoppas hans vänner lär sig något av detta.

Vila i fred.
 

rakadig

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
klippan
Hoj
07 blackhorn honda
Detta diskuterades rätt friskt idag då vi har en gemensam kompis som heter Kenny, i samma ålder som kör sporthoj, en aning galet. Nu var det inte han utan en annan man kände till. Denna killen var inte helt normal i huvet.
Han har rätt många som sörjer honom nu men exakt alla tecken, utan undantag, var där att han skulle köra ihjäl sig. Inte om, utan när. Tyvärr.

Detta var en kille man inte kunnat hjälpa på nåt sätt utan detta var enda utvägen för honom, misstag=döden.

Tragiskt bara, men de riktiga idioterna rensar ut sig själv ibland om det så är överdos eller ihjälslagen som ihjälkörning så försvinner de av sig själv.

Killen visste inte bättre och nu gick det som det gick för honom trist nog. Tråkigt, men jag kommer inte sörja honom alls.

Kollar man vad han skrivit på detta forum kan man ju bilda sig en uppfattning om hur han var funtad i skallen - sådan var han även IRL dessvärre...

Kör lugnt ni övriga normala...
ja du är stor i orden du men liten på jorden hoppas vi mötts så vi kan prata en stund :huvet r.i.p kenny
 

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Ort
H-Town
Hoj
F4 Izzle
Detta diskuterades rätt friskt idag då vi har en gemensam kompis som heter Kenny, i samma ålder som kör sporthoj, en aning galet. Nu var det inte han utan en annan man kände till. Denna killen var inte helt normal i huvet.
Han har rätt många som sörjer honom nu men exakt alla tecken, utan undantag, var där att han skulle köra ihjäl sig. Inte om, utan när. Tyvärr.

Detta var en kille man inte kunnat hjälpa på nåt sätt utan detta var enda utvägen för honom, misstag=döden.

Tragiskt bara, men de riktiga idioterna rensar ut sig själv ibland om det så är överdos eller ihjälslagen som ihjälkörning så försvinner de av sig själv.

Killen visste inte bättre och nu gick det som det gick för honom trist nog. Tråkigt, men jag kommer inte sörja honom alls.

Kollar man vad han skrivit på detta forum kan man ju bilda sig en uppfattning om hur han var funtad i skallen - sådan var han även IRL dessvärre...

Kör lugnt ni övriga normala...

Att du inte sörjer e ingen förlust, behåll ditt småaktiga tugg för dig själv o visa lite respekt! Kenny var älskad av många och han saknas oss alla!

Vila i frid min vän.

Stisse
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top