Folksam+SMC, vad är sant?

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Med anledning utav diskussionen i den här tråden skulle det vara intressant att få reda på vad som gäller...egentligen.

Som det är nu blir det bara antagande och rykten. Då jag ringde till folksam och frågade specifikt om vagnskada gällde på kurs med SMC så fick jag ett nekande svar. Fick genast mothugg från folk engagerade i SMC att det gällde under kurs men de kunde inte ge några hundra procentiga besked ändå.

Tycker att det är väldigt tråkigt när man då inte kan ta ett uttalande från Folksam som en sanning även fast man frågar specifikt.

Så, vad gäller egentligen?

Hej - Jag jobbar på SMC, bl. a med försäkrings avtal.

Bästa stället att kolla om försäkringar och SMC:s kurser på www.svmc.se under SMC SCHOOL och FÖRSÄKRINGAR - http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=959 här har du översikt om vilka bolag som har avtal med SMC.

Dessa sidor är alltid 100% ajour, och spegler avtalen som SMC har ingått med bolagen i fråga. Ändras avtal med bolagen, ändrar vi asap på webben.

Det finns runt om lite mindra bolag, som inte är på listan - oftast följer dessa bolag dom store - dvs. dom oxå ger försäkring när man kör med på SMCs kurser.

Beklagar att båda villkårs ändringar hos Folksam, och lite flera bolag under våren, krydrad med arikel i Bike har gett lite tveksamheter.. Notera vänligen att Folksam har ett mycket stort sälj apperat, och för ett mindre nicheprodukt som SMC försäkringar - är distributionen av detailj kunskap komplicerad. Jag hoppas att vi kommer se en webblösning under kommande tiden.

Konklusion: Kör Du på SMCs kurser, även på roadracingbanor, har du försäkringsskydd från ditt bolag, som du åkte på landsväg..
Men, det är altid så att du själv bör kolla med ditt bolag..

(och JA - jag har kollad med SMCs kontakt hos Folksam, under midsommar helgen.. - och nu går resan till Bryssells vart SMC och FEMA ska ge EU politikerna lite MC åkning)

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...