sumpad beställning via motospeed!

tommi

Guest
hey folks har genom en mc butik i trollhättan beställt slipon powercommander osv för nästan 5 veckor sedan för att köra på dyno imorgon 24/6 allt har kommit utom powercommandern som beställts genom motospeed västerås hur fan kan dom ta nästan 5 veckor på sig att få hem skiten??:mad: hade fan gått fortare om man simmat över och hämtat det själv.
är dom så jävla snåla att dom samlar beställningarna på hög och skickar den när dom själva tycker att det ser bra ut?

nu blev jag tvungen att beställa ny tid på dyno,som tur är kunde dom ta in den om två veckor igen annars får jag vänta 7 veckor :huvet

jävla dårar på motospeed västerås om det är så att dom samlar allt på hög innan beställning

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Tyvärr så är det så.
Får också vänta på delar därifrån.

Kostar att ha på lager, så många delar beställs hem då du beställer.
Tyvärr så går då halva säsongen åt att vänta!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
kan rekommendera att man gör allla sådana jobb/beställningar under lågsäsong. Av nån konstig anledning ska alla trimma/fixa sina hojar mitt under säsongen, då tar saker slut och väntetiden blir tyvärr därefter. Troligen var de slut hos Motospeed och leveransen tar tid då fler än svenskar gör allt "fem över 12"..

Tjo! Upp med hakan, den går ju iaf :tummenupp

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ja herregud, fattar inte varför folk envisas med att beställa saker via svenska företag.
Handlar man i sverige så handlar man sånt som finns på lager på den firman man befinner sig på så man får det i handen direkt.
I annat fall så betyder beställning från sverige i nästan samtliga fall en oerhört lång väntan samt mkt högre pris.

Men det är ju klart man vill beställa via svenskt företag ifall det händer nåt, det är ju inte lika jobbigt att skicka tillbaka en vara inom sverige som att skicka den till USA. *HOST!!!*

tommi

Guest
Jag begriper inte varför någon köper dessa artiklar i Sverige:va Det är halva priset i USA och dessutom så har du grejerna inom en vecka:yoparty Och det är INGEN skillnad på produkterna.

jag hade tänkt att köpa i usa men ville inte att det skulle ta för lång tid ibland skickar dom med fartyg=lång leverans, men här ser man vad man skulle ha gjort istället för att ett par snåla jävlar ska dra ut på beställningen till det priset! det är som du säger dubbla priset här:mad:

Jag beställde ett slip-on till min hoj i februari, väntar fortfarande...

fy fan det suger :huvet

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
jag hade tänkt att köpa i usa men ville inte att det skulle ta för lång tid ibland skickar dom med fartyg=lång leverans, men här ser man vad man skulle ha gjort istället för att ett par snåla jävlar ska dra ut på beställningen till det priset! det är som du säger dubbla priset här:mad:

fy fan det suger :huvet

Ring dom och avbeställ skiten och sen ringer du direkt ett företag i USA och beställer med Fedex 5 dagars garanti. Voila.
(dock kommer du få tulla o.s.v då allt fedex går genom tull, men dom kan ju skriva ner värdet en del)

tommi

Guest
Jag vill inte strö salt i såren men 99% av leveranserna ifrån USA kommer med flyg. Dom sänder normalt med USPS (motsvarar våran Post) Endast skrymmande gods går med båt. Men transportsätt framgår vid beställningen och ibland kan du till och med välja till UPS (till en extrakostnad förstås) om du har riktigt bråttom.

jag beställer te x dvd från usa(inget hårdporr:D ) det går att välja fraktsätt så visst det finns sätt om man vill är bara förbannad när man ska behöva vänta så jävla länge på sveriges b-butiker

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
ska vänta till på fredag då dom sa att den skulle komma kommer den inte blir det avbeställning och beställa härifrån,har bara hört bra om dom http://www.fuelmotousa.com/

Kolla på WWW.proservice.se "bromsningar"
De har "Rapidbike" lådor som även kan hantera Tändningen , funkar attans bra
framförallt så bromsar dom själva.
Bara ett tipps alltså
Ha en bra dag :tummenupp

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag beställde en ny R1'a i vintras/våras och den beställningen schabblade handlaren bort. Kommer aldrig att köpa något från det företaget.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring