Kvinnor...

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag och min ärade kollega satt nyss och diskuterade den klassiska "kvinnor är dumma i huvudet" när han berättar följande:

"Ja där har man stått hemma och diskat, dammsugit, middan är i ugnen och tvättmaskinen går för fullt när tanten kommer hem och börjar gnälla om att man aldrig hjälper till hemma. Sur som fan är hon. Då blev jag förbannad och och frågade hur hon kan vara sur nu när jag bevisligen pysslar som fan?
Då svarar hon:

-Ja men jag pratar inte om nu!"

:confused:

Hur är det med er på SH, har ni några exempel på när den lilla söta frun har visat sina mest utomjordiska egenskaper? :)

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
har ni nånsin bråkat med ett fruntimmer utan att hon gått off-topic och babblar om saker som hänt för länge sedan istället för att fajtas om det som hänt just då?

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Ett annat exempel som hände mig:

Ett antal år sedan så gick dåvarande flickvännen och funderade på att tjöpa ny bil. Ja inte ny men begagnad. Naturligtvis så startar ju diskussionen om vad för märke som skall inhandlas. Tjejen föreslår en Skoda.
Jag: "-Nej nej nej! Du kan förhelvete inte köpa en Skoda. Skitkvalité, skitkomfort och skit i allmänhet. Tjöp en Audi eller en Toyota. Båda märkena har bilar i de flesta storlekar och de brukar hålla schysst kvalité."
Tjejen: "-Nej. Skoda verkar billig bla bla bla...jag ska prata med pappa och se vad han säger."

Ett par dagar senare:
Tjejen: "-Jag har pratat med pappa och han sa att jag borde kolla på en Audi eller en Toyota så nu håller han på att kolla runt lite åt mig..."
Jag: "-Vad sa han om Skoda då?"
Tjejen: "-....har du diskat än?"

:huvet :mad:

Vad är det med fruntimmer och deras pappor? Det pappa säger är lag och även om man säger detsamma innan så vet deras pappa bäst.

har ni nånsin bråkat med ett fruntimmer utan att hon gått off-topic och babblar om saker som hänt för länge sedan istället för att fajtas om det som hänt just då?

Det klassiska är ju att man har en dispyt om t.ex pengar, sen när allt börjar lugna ner sig så börjar hon gråta hejdlöst.
Då när man undrar vad hon gråter över så visar det sig att man faktiskt var jättedum som åkte på kryssning med en polare för 4 år sedan....? :confused:

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: MaG

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09

Jag väntar fortfarande på det grälet som man inte får stå till svars för grejor man gjort för flera år sedan.

Hur kan dem komma ihåg allt? Jag glömmer allt "dumt" hon gör efter ett par dagar så har inget att komma med i bråken:huvet

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Sonens mor håller på och ammar för fullt och allt går jättebra. Grabben växer så det knakar och väger snudd på 6kg (1,5mån gammal), mao långt över tillväxtkurvan. Det kan ju vara en hel del problem med amning annars och vissa barnfamiljer kan ju ha ett helvete för att de inte får det att funka, men i vårat fall går det som på räls.

Då kommer det.
Tjejen: "-Jag funderar på att gå över till flaska."
eller
Tjejen: "-Jag vill förstora brösten."
eller
Tjejen: "-Jag vill börja vänja honom vid ersättning."
eller
Tjejen: "-Du älskar mig inte längre."
eller
Tjejen: "-Jag har läst om en metod de använder i asien..."

90% av min fritid går ut på att se till att modern till min son inte hittar på en massa nya, helt oväntade, dumheter. Och tjejer säger att ha en kille är som att ha ett barn?
För helvete tjejen: If it ain't broken, DON'T FIX IT!

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jag sammanfattar tråden:

Först förord: Ni har så jävla rätt!

Sammanfattning: Kvinnor och män bör ej leva tillsammans, kvinnor är djävulens påfund.
Djävulen tänkte, hur ska jag skapa en varelse som får mannen att bli galen,
en varelse som får honom att vilja träffas gång på gång men som driver honom till vansinne varje gång.

Och det var då han uppfann kvinnan, skriv det i histerieböckerna! :crash :tummenupp

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
Först förord: Ni har så jävla rätt!

Sammanfattning: Kvinnor och män bör ej leva tillsammans, kvinnor är djävulens påfund.
Djävulen tänkte, hur ska jag skapa en varelse som får mannen att bli galen,
en varelse som får honom att vilja träffas gång på gång men som driver honom till vansinne varje gång.

Och det var då han uppfann kvinnan, skriv det i histerieböckerna! :crash :tummenupp

What he said.. :näsblod

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Jag har fått skäll en gång när jag nynnade och sjöng på en sång som hon trodde jag hittade på när den redan fanns...

Sen fick jag veta att det var jobbigt för henne att hon var tvungen att skälla så mycket på mig, att det gjorde henne deprimerad och ilsken.

Nä vi är inte ihop och jag är fortfarande singel.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Vet inte om jag skrivit det förr nånstans, men polaren var ute och skiftade till vinterhjul på bilen. När han kom in så fick han en utskällning för att han bara var ute på gården och roade sig med bilen medan hon slet med att byta gardiner i vardagsrummet.

På den tiden jag var gift så var det med en tjej som var expert på att dra upp grejor som hänt åratal tidigare... Man blev aldrig fri från sina misstag.
Nu bor jag själv med mina två söner och gör som jag vill utan att på fan för det långt efteråt.

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Det du gör hemma ,gör min fru hemma hos mej ;) Visst har jag det för bra hehe?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati