Fisketråden

Solid snake

Guest
På begäran av GuW.

Hantera allt fiske i denna tråden, napp och bottennapp på krogen funkar också i denna tråden... :näsblod

Själv brukar jag och Padde dra ut ibland på helgerna, fast det brukar nästan alltid sluta med en stor jävla eld och fylla. :va

Får nästan aldrig nåt heller, kan det bero på elden tro? :rolleyes:
 

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
Sedärja...
Låter lite som mina fiske turer med faktiskt,, Fast jag får fisk:pannkyss
Men lite bira och fiske hör ihop, likaså pipan hängandes i mungipan.. nej jag är inte 70,, pipan har bara kommit in i bilden av ren tradition:D
Fiska lite på krogen igår,, dock så gick linan av:huvet,, alternativt lite för berusad:rolleyes:
 

Solid snake

Guest
Sedärja...
Låter lite som mina fiske turer med faktiskt,, Fast jag får fisk:pannkyss
Men lite bira och fiske hör ihop, likaså pipan hängandes i mungipan.. nej jag är inte 70,, pipan har bara kommit in i bilden av ren tradition:D
Fiska lite på krogen igår,, dock så gick linan av:huvet,, alternativt lite för berusad:rolleyes:
Fast jag glömde ju att vi fick fisk sist, men vi blev inte fulla sist heller så det kan nog bero på det. :va
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Fan har inte flugfiskat på några år nu! Har bara blivit gäddfiske på sommaren när man är vid stugan. Usch och fy vad man saknar flugspöt vid en lugnt flytande älv placerat uppåt i landet, gärna en fin sensommardag!
 

Popelollole

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Lund
Hoj
Honda cbr 954 RR
vad är det för typ av fiske som lockar medlemmarna på SH då?.
Mkt gäddmete för min del.
Har man Löddeå runt hörnet känns det dumt att prova något annat.

Största fisken iår??
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag metar mört och id, finns ett gäng stora jävlar i ån som går igenom stan här:tummenupp Rekordet är väl nån id på 40 cm, gissar på 2-3 kg. Har ca 500 meter tilll bästa stället under en gångbro och ser ån från köksfönstret så det är ju lättåtkommligt:tummenupp

Fiskar gärna med kastspö också, men brukar aldrig få något så det blir oftast metspöt som får följa med, tålamodet sparar jag till jakt:)

För några år sedan så fick jag faktiskt en riktig gammelädda, 11,7 kg och 110 cm :tummenupp

Fan nu blir jag sugen, tar metspöt, några brödskivor och går ner till ån nu, det börjar ju bli ljust ute:tummenupp :yoparty
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Har inte blivit nåt fiska på ett tag nu tyvärr.
Största aborren jag fått låg på 1,5kg.

Kan man inte bara hänga på sig en ryggsäck och peta ner spö'et i? Gör väl inte så mycket om spöt sticker upp lite. Eller strider det mot SH's mode-normer? ;)
 

Popelollole

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Lund
Hoj
Honda cbr 954 RR
Kan man inte bara hänga på sig en ryggsäck och peta ner spö'et i? Gör väl inte så mycket om spöt sticker upp lite. Eller strider det mot SH's mode-normer? ;)

Det vibrerar så jävligt i spöet och det sticker upp över huvudet.
Men har man ett kort spö så är det klart det går..

Har ca 500 meter tilll bästa stället under en gångbro och ser ån från köksfönstret så det är ju lättåtkommligt:tummenupp

Fiskar gärna med kastspö också, men brukar aldrig få något så det blir oftast metspöt som får följa med, tålamodet sparar jag till jakt:)

Har du provat gäddmete med levande mört?
Finns att köpa färdiga kitt med flöte, sänke och taffs.
Bara att slänga i medans du fortsätter meta vanligt:tummenupp
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hinner bara med två dagars flugfiske nu i sommar och det blir Spikälven norr om Luleå. Ska bli skoj! Tog helikopterlyft till Rautasälven (Kiruna) förra året. Många små öringar och en harr på kilot! Riktigt kul på klass 4 prylar.
 

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
här blir det mest flugfiske,, jag bor ett stenkast från hornborgasjön så det blir en del gädda på fluga där.. sjukt mycket gädda där,, var på kusten och flugfiskade lite makrill och näbbgädda förra helgen.. men mest blir det lax och annan ädelfisk
 

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
Min första lax förra året,, ca 7,4kg
 

Bifogat

  • Bilder bla bla 196 mindre 1.jpg
    Bilder bla bla 196 mindre 1.jpg
    14.7 KB · Visningar: 1,244

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Har du provat gäddmete med levande mört?
Finns att köpa färdiga kitt med flöte, sänke och taffs.
Bara att slänga i medans du fortsätter meta vanligt:tummenupp

Har provat nån gång men det var uppe i hälsingland, vette fan om det går bättre här i ån :va Har nog kvar flötet, är ett sånt där traditionelt röd/vitt fast större, taffsar och sänken har jag också. Kör man på samma princip som vanligt mete, alltså hur man sätter flötet och sänket och det?

Fångsten i morse blev förövrigt två Idar, en på 15 cm och en på 25 cm, och en 15 cm mört, den blir bete i skatfällan:tummenupp
Var ute mellan 04:00 och 05:30. Är glad att jag stod under en bro, för jävlar vad det regnade:näsblod

Alla fiskarna hade små bitmärken/sår så jag kan ge mig fan på att det finns en och annan gammelgädda kvar i ån :tummenupp
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Föredrar att fiska i laxodlingar :gnissla Men annars är det mest kast med jigg... Fiskar mest för avkopplingen och det är smidigt och bra :tummenupp
 

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
Haha fan de e ju ingen sport att fiska i odlingar:D
Men det är roligt att jigga lite abbore!
Tog en på 1,7kg på ul spö:yoparty
 

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Fick faktiskt min första gös igår, precis vid båten sprattlade den till och så var det adjöss, skulle tippa på att den låg runt 2.5-3.0kg. Det var strax utanför sigtuna, klarblå himmel nästan ingen vind och en termos med kaffe med, mm det är livskvalite'.:tummenupp
 

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
Fick faktiskt min första gös igår, precis vid båten sprattlade den till och så var det adjöss, skulle tippa på att den låg runt 2.5-3.0kg. Det var strax utanför sigtuna, klarblå himmel nästan ingen vind och en termos med kaffe med, mm det är livskvalite'.:tummenupp

Ja fan de är klockrent,, så avkopplande.. tråkigt att dom sliter sig bara,,
Hade tänkt åka och kolla om det är nån kläckning i ån nu.. Har man tur kanske nån öring våldför sig på min lilla fluga:yoparty
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Blev så taggad av den här tråden så jag köpte ett teleskopspö att ha i bilen eller ta med i tankväskan.

Shimano Exage Mini Tele 210ML (899 spänn):
A05392exagemini.jpg


ABU Cardinal 300FD UL med 80 meter 0,10 flätlina (599 kr+ 180 för lina):
mulineta_cardinal_300_fd.jpg
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Har båt ute hos föräldrarna i en liten insjö, där är det mest Gädda och Aborre och såklart kräftor som fiskas. Aborre är favoriten, personliga rekordet ligger på 1,6kg men brorsan förstörde för mig och drog upp en på 1,8kg 5 minuter senare :(
Bor precis bredvid ån också så där brukar det bli lite gösfiske på försommaren men i år har det inet blivit något. Lite regnbåge brukar det också bli i ån, men tiden räcker aldrig till numera känns det som :(

Nu blev jag lite sugen så jag åker nog ut till stugan och prövar några kast, en gädda kan man ju alltid kämpa en stund med, även om aborre är bra mycket roligare att fiska...
Brorsans borre, blev sammanlagt 18st på 2 timmar över 500g, och 25 borrar totalt om jag inte minns fel.
 

Bifogat

  • aborre.jpg
    aborre.jpg
    106 KB · Visningar: 173

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
De e så gött nu på semestern när man bara kan dra iväg och dra några kast
när man känner för de..
Har också några små smulltron ställen där det går grov abborre,, underbart å ta dom på ul..






Ringde och bokade tid för lite laxfiske i lilla edet nu,, blir lördag kväll och söndag morgon:yoparty

Blev så taggad av den här tråden så jag köpte ett teleskopspö att ha i bilen eller ta med i tankväskan.

Shimano Exage Mini Tele 210ML (899 spänn):
A05392exagemini.jpg


ABU Cardinal 300FD UL med 80 meter 0,10 flätlina (599 kr+ 180 för lina):
mulineta_cardinal_300_fd.jpg

Såg ju riktigt bra ut,, hur långt är det ihopfällt?
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Grymt litet! 31 cm utan fodral och 35 cm med fodralet som rymmer både rulle och spö. Står i valet och kvalet om jag ska byta ner till 7" 3-15 gram istället för mitt 5-20 gram. Spöna är styvare än jag trodde pga många skarvar.

Såg ju riktigt bra ut,, hur långt är det ihopfällt?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top