TisdagsTur™ 1 Juli

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Då var det snart dags igen för TisdagsTur™ (TT)
Väderutsikterna för Tisdagen kan du se nedan

sydnytt1.jpg

radaranim2.gif

ALLA är välkomna att hänga på.

Blir vi många så delar vi upp oss i 2 grupper, en snabb & en mindre snabb. Är du ny på hoj eller inte har kört i grupp med oss tidigare, så bör ni tänka er för både en & två gånger när ni väljer grupp samt placeringen i gruppen, då tempot på de kurviga vägarna är "inspirerat".

Har du inte kört med oss tidigare, så var vänlig att läs DETTA

Som vanligt blir det ca: 15-20 mil på fina vägar, ett par stopp, med chans att både tanka & att fylla på vätskereserven.
Men kom gärna fulltankade till samlingen, då planerna kan ändras.

Samling på posörstället Nr 1 STRANDVÄGEN
Vill ni snacka lite skit, kom tidigt, för beräknad avfärd är ca: 17:45

Ni som kan ställa upp som Reisleiter, kan gärna skriva upp sig
även sistemän/kvinna behövs

---------------- Kopiera & fyll i namn ----------------
1.
2.
3.
4.
5.
---------------- Kopiera & fyll i namn ----------------

REGNAR DET, SÅ STÄLLS TT'N IN

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Det här har jag sett fram emot under hela min bilsemester i USA.

Kommer om hojen fortfarande startar :gnissla

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag tänkte nog göra ett gästspel idag. :hihi

Om jag nu inte blir sen från jobbet... :gnissla

Invalido

Guest
ja man är ju lite sugen på att hänga med... säkert många som känner o tycker som jag men inte kommer för att NI TVUNGET ska köra i 220 hela tiden...:va
en annan har ju inte hoj till det eller kunskaper o rutin o sen har jag planera att leva en sommar till :tungan säkert många fler som skulle komma då.. vist jag kör inte 110 men ändå..

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
ja man är ju lite sugen på att hänga med... säkert många som känner o tycker som jag men inte kommer för att NI TVUNGET ska köra i 220 hela tiden...:va
Då har du nog fått det om bakfoten. Alla kör efter sin egen förmåga, o jag har aldrig hört någon pikas (iaf inte m glimten i ögat) för att köra som en håsa... :tuttar

Jag ligger ofta sist, om ingen annan tvunget vill, o då vet de främre att det är fler bakom. Oftast...:rolleyes: så stannar sisteman, i korsningar då man avviker från rak kurs, för att just fånga upp dem bakom.

Tråkigt om du inte kommer för att du känner sådan press, men den är nog lite obefogad. Flåbusarna i fronten, de e ändå inte så kagia när de gäller :tuttar :D

Hoppas du kommer o kör iaf! :yoparty

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
en annan har ju inte hoj till det eller kunskaper o rutin o sen har jag planera att leva en sommar till :tungan säkert många fler som skulle komma då.. vist jag kör inte 110 men ändå..

Jag kör med stånka och kör TT funkar fint flåbusarna väntar in om man halkar efter ibland:)

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag kan hänga på nästa gång du är ledig, så "puttrar" vi lite i bakgrunden.. Hinner inte ikväll, måste plugga.. :död

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Kommer inte. Här finns inga kurvor i Skåne längre... Kom hem från Alperna med SMC:s Alpbus i fredags. Det säger väl allt om vad jag upplevt :) Dessutom sitter jag på jobbet än.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:gnissla

Bah...
vad är väll ett Soligt TT när man kan sitta och uggla i garaget med en Service manual?? :gnissla

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Hur många blev ni idag?

En grupp a la ca 10 pers och en grupp a la ca 15 pers.

Mycket djur idag, WW lyckades skrämma iväg ett rådjur i.a.f :tummenupp
& lite kattmys mitt i vägen :mad:

Käket var nog det bäst någonsing på TT, honungsmarinerade ribbs, vitlöksbröd & annat joxx :tummenupp

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Och gott kaffe var det med... :tungan

För övrigt var det ett bra mystempo vi höll i den långsamma gruppen. :wiggle

Perfekt när både jag och en av mina cylindrar kände för att ta det extra lungt idag. :gnissla

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Mycket trevlig runda trots det som hände, bara att hoppas att hon hoppar på sadeln snabbt igen.

suverän mat, någon som e sugen på att dra en långrunda med mat & fika i helgen kanske ? (söndag ?)

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Tack för go runda! Tyckte också det var lugnt å fint tempo och maten var som sagt grym (har ätit där innan)!:yoparty

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!