Öppet hus Racerepairs

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag fick en inbjudan av Patrik (Kamikaze Kid här på SH) att komma på öppet hus på Racerepairs i Uppsala nu på Lördag den 5/7! Så det är uppenbarligen öppet även för samhällets allra mest tveksamma gestalter!

Byggdamm och byggbråte har nu äntligen börjare försvinna och den nybyggda verkstaden med sin nyinstallerade bromsbänk är nu såpass klara att de kan tas i drift.

Jag tänkte åka dit själv (dvs om min hoj går bra och Gud Fader inte vattnar i sin trädgård den dagen)

http://www.racerepairs.se/

/J

det skulle tydligen va rabatter för däck och bromsbänkskörning oxå :)

Inte för dem som redan betalat! :D
(skoja bara)

Bänkning on demand, kaffe, fiskdamm, massa ljug, och en föraning om vad som komma skall står på programmet!
B there or B square!

Jag och Patrik står för underhållningen.

Kolla www-adressen Jörgen la ut. Där finns karta.
Men enklast är att titta till höger.

??

Jo när E4 kommer fram mot första avfarten (den som sen går in på förra vägsnutten som går till Biltemarondellen) så ser man en röd stenkyrka ut till höger.
Bortanför denna kyrka ligger det en bondgård mitt på gärdet!
Svinenkelt! :)

Kör INTE av första avfarten mot centrum , utan ANDRA - mot ALMUNGE.
Ta höger där i rondellen, kör ca 900m ut över åkrarna från rondellen.
(kör alltså förbi första korsningen)
Nu SER du hela tiden gården därute till höger.
Sväng höger vid de gula "enskild väg" skyltarna.
VIGGEBY står det (bl.a)
Vänster sen i korset mitt på åkern.
Can´t miss it.
Du ser ju ladan hela tiden.
Håll dikt höger hela tiden när du närmar dig gården - framme! :tummenupp

Vill du kolla själv på Eniro eller Hitta, så heter det MYRBY (Uppsala)

Personligen utlovar jag en fri liten service med oljebyte till den som har längsta* färdsträckan! :tummenupp
Nolla trippen och kolla aståndet! Det är kortare än du tror! :D

*(kollas vid tvist mot hemadress och på Eniro, det går alltså INTE att köra över Knäckebröhult denna dag för att vinna! :D)

Last edited:
Oh det får man ju inte missa!

Känns som om man måste titta förbi, har ju ändå 3 motorer som borde stå där någonstans.

Ja jo dom står där! :D
Du får komma och sparka på dem så tar vi ett beslut vad som göras skall.
Har inte gjort något pga tidsbrist och att grundmaterialet inte är det mest häftiga att gräva ner pengar i... (sorry)

Tanken var att ha ett inoffecielt öppet hus bland närmast sörjande.
Men jag får skaffa mer bullar helt enkelt nu när Jörgen bjöd in alla! :D

Kl 11 tänkte jag.

Vill du kolla själv på Eniro eller Hitta, så heter det MYRBY (Uppsala)

Personligen utlovar jag en fri liten service med oljebyte till den som har längsta* färdsträckan! :tummenupp
Nolla trippen och kolla aståndet! Det är kortare än du tror! :D

*(kollas vid tvist mot hemadress och på Eniro, det går alltså INTE att köra över Knäckebröhult denna dag för att vinna! :D)

Skall försöka att komma. Då vinner jag oljebytet, kanske det krävs nya däck också:D .

/Ingvar

Sa nån gratis fika? :yoparty
Jag kommer om jag inte åker upp på Gatufesten i Sundsvall och dricker pilsner.

Tjackar hela bull-lagret om min hoj är hlar på Lördag !:D

Typisk försäljarjargong... Det är ljugarbänkning han avser! :tungan Man får alltså sitta ner och fika.

Haha!
Det kan du ge dig på! :D
Ska fasen handtexta dit ordet "Ljugarbänken" på bromsbänken! :tummenupp
Men faktum är - att vi varit noga med att knappa in de EXAKTA värdena för rullens storlek, vikt osv.
Nu har jag ju inga konkreta bevis, men det finns firmor som "skojar" lite med dessa siffror så att bänken visar ett högre resultat.
Allt för att kunden ska bli nöjd....
Vår bänk går nog mer i linje med Ronnys bänk i Enköping (NC Racing) som är känd för att vara konservativ.

Det här har vi skrivit spaltkilometer om i mekforumet, och läser man på Factory Pro´s hemsida så får jag uppbackning för mitt påstående.
De i sin tur hackar på Dynojet (såklart eftersom de vill sälja sin egen bänk)
Men läser man mellan raderna så ser man att det hela inte är ett SYSTEMATISKT fel eller att Dynojet gör dåliga bänkar, utan snarare just det faktum att man vill ha nöjda kunder, som i sin tur bara är nöjda om slutsiffran på antalet hästar är hög.

En ond spiral.

Som härmed bryts av Racerepairs.
Och Ronny då. För vem skulle Ronny ljuga för exempelvis? Han tävlar ju i dragracing, och vad skulle han vinna på att ljuga för sig själv? :D
Inte mycket.
Men icke förty visade hans bänk 10% mindre än en annan för en hoj vi trimmade. Inga justeringar gjordes emellan körningarna.

Men men... mer om detta och ett snack om effekt vridmomentoch att slutsiffran inte alltid säger allt kan vi ha på plats! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman