RAPPORTERINGSREGLER för "Olyckstråden"

PITSTOP

Jamen börja grina då!
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
Bäst i test
Har sett att det varit mycket tjafs om det här men väldigt lite förslag på hur man kommer runt problemet. Fyll på med tankar på hur reglerna för olycksrapportering kan se ut. Grabbar och tjejer, försök att hålla er till TOPIC!

Här kommer iallafall min syn på det:

Personligen tror jag att det man sökte från början inte var en kopiering från andra media, utan en mer personlig rapportering ifrån dem som själva varit med vid olycksplats alternativt dem som kan komma med riktiga fakta från släkt och vänner.

Att som nu läsa en liten opersonlig kopierad kommentar från ett annat forum/mediarapporteringställe får många att tappa intresset för SH:s olyckstråd! Alla vi andra kan ju faktiskt logga in på dem forumen om det är det vi söker.

Detta problem skulle kunna lösas med 2 trådar!?

PS: Jag är inne på den här sidan alldeles för sällan för att kallas seriös!

Det var även min uppfattning. En tråd för rapportering av olyckor man av någon anledning tycker är relevanta för just SH eller som man vill ventilera. Som den är nu så går jag inte in och läser den. Då kan jag lika gärna hänga på wighsnews själv.

Det sorgliga resultatet är att har det hänt en olycka som faktiskt är relevant för SH så missas det förmodligen av de flesta om det bara skrivs i olyckstråden.

Jag vill inte på något sätt racka ner på dem som idag sitter och klipper in alla artiklar de hittar. De har helt enkelt gjort en annan bedömning av syftet med tråden än jag gjorde. Tyvärr så är det inte bilateralt. Deras bedömning blir per automagi påtvingad mig, medan min bedömning inte märks.

Gott initiativ av trådstartaren att lyfta frågan till konstruktiv diskussion. Jag tycker ditt förslag om två trådar är bra.

"Olyckstråden", för olyckor som berör SH specifikt.

Och så ytterligare en tråd:
"Olyckor i media", där alla de nyhetsrapporterade olyckor som idag klipps in kan hamna.

Jag har heller aldrig förstått vitsen med olyckstråden. Ska den fungera som upplysning för att det faktiskt är farligt att köra motorcykel?

Får väl tillägga att läser man Swedies förstainlägg för olyckstråden så låter det mer som den rådande tolkningen av dem som postar än min tolkning.

Tycker dock fortfarande att det vore bättre att dela in den i två trådar enligt ovan...

Olyckstråden har väl sitt berättigande.
Det som är irriterande är att samma olyckar rapporteras
flera gånger.
Inom flyget används tillbudsrapportering en sådan tråd skulle jag läsa.
Finns mycket att lära av andras misstag, de som tyvärr omkommer kan
inte beskriva ett olycksförlopp/tillbud.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back