F_n Va avis jag blir
Första dan efter semestern är trögt som bara den
Sen till råga på allt kör ni om mig på e22 utanför Karlshamn vid 7.00 i morse
Var på väg till jobbet i firmabilen, ville verkligen hänga på men jag hann inte me
Ps. den lät helskönt när du passerade hoppas du inte behöver stoppa i db-killern så alla får njuta
. Ds.
Ha det gött nu o dela gärna med er av alla äventyr på vägen
.
/Maveric
Var inte meningen att göra livet svårare för dig ! Sorry...
Slapp använda db-killersen....men i vissa tunnlar önskar man nästan att man haft dom i. Ljudet studsar tillbaka mot väggarna o efter några km tunnel kan det bli rätt jobbigt.... Men lite får man ju ta ?
Här är en liten kortversion av en kommande reseberättelse :
Hemma igen efter en helt otrolig resa !..
. Har haft kanonväder 95% av tiden...regnade lite när vi kom till Tyskland o lite in i Österrike , passerade Lichtenstein o Schweiz , sen har det varit 32-34 grader hela tiden. Lagom skönt i skinnställ !.
. Tog i alla fall en heldag i Pula , Kroatien med sol o bad. Har kört vägar som man bara trodde fanns på vykort , sett utsikter o vyer som man inte ens kunnat fantisera om , kört genom tjeckiska o polska landsbygden o fått fantasier om hur det såg ut i Sverige i slutet av 1800-talet , sett alla fina byggnader i Wien o Prag , sovit i Amstetten en natt o snokat runt Josef Fritsl's hus...nöt dock inte fota , för grannarna var ute.
, upplevt köerna till Venedig o det fullkomliga kaoset , varit på "the top of the world" flera gånger känns det som...Har säkert passerat 30-40-50 alppass på upp till 2840 m enligt gps'en , kört över Grossglockner Hochalpenstrasse , en väg som nästan gjorde ögonen fuktiga....perfekt asfalt , otrolig utsikt , långa svepande kurvor hela tiden.... Varit på både Auschwitz o Birkenau o sett med egna ögon det man bara hört talas om. Det absolut hemskaste stället jag nånsin varit på. Huden knottrade sig så fort man klev in på området o började läsa all information , se bilderna , byggnaderna , foto på tusentals av de personer som avrättades där , gått i samma fotspår som 1,5 miljoner andra människor som tog sina sista steg där.
Besökt det äkta örnnästet utanför Salzburg , besökt slottet som användes i filmen "örnnästet" i Werfen o gett ett oavsiktligt skamligt förslag !..:-D. Letade efter boende i Chiavenna i Italien , frågade en tjej vid en korsning om "She knew some place to sleep over the night for 2 persons".... -Is it a joke , frågade hon , slog mig på armen o skrattade nervöst !...:-D.... Frågade alltså om ngn form av pensionat för mig o kompisen , inget annat..:-D.
Upplevt italienarnas körsätt på nära håll... De kör som gudar om man jämför med en hög polacker på en motorväg. De är helt o hållet hänsynslösa o livsfarliga ! Lägger man sen till vägskicket....2 st 15 cm djupa hjulspår på nästan alla vägar vi körde , som alla lastbilar gjort i den extrema värmen , så blev det ännu mer spännande.
Träffat mkt folk , många på mc , många nyfikna , speciellt i Tjeckien o Polen , då det inte verkade finnas särskilt många mc där... Deras värld stannade när vi körde förbi o de nästan stod med gapande munnar. Att jag åkte med Acra gjorde nog sitt till...den hörs ganska bra , SD'n !
O dessa vägar !!! Dessa helt otroliga vägar !! Speciellt runt Schio , Bolzano , Lienz , Arabba…. Det är helt galet ! Vi har kört 300 mil racerbana o 170 mil transport o resan var värd vartenda öre ! Planerna för nästa sommar har redan börjat..
.
Kort o gott en helt fantastisk resa !!!..