Mc olyckA Centrum !

unholy_mooze

Honda d är Power D ;)
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Honda cbr 1000cc - Fireblade !
Hej, kom nyss hem från min värsta olycka med hojjen...
jag kom från ett håll och en annan bil kom från andra hållet, han skulle göra en venstersväng och gjorde den precis innan jag kom fram så jag slog nästan in i sidan på bilen och gled 20meter med hojjen efter asfalt :(
( Polisen sa direkt att det va bilens fel,hoppas på det nu )

Som vanligt åkte man i byxor och Tröja !

Nu sitter man här med uppskrapat knää och helt uppskrapad arm och ont i hela kroppen..skrapsår gör så jävla ONT !

ÅK ALLDrig mc utan mc ställ snälla, jag sätter mig aldrig mer på en hojj !

/hoppas att nån läser och förstår hur fort det går åt helvete med hojjar och uoppmärksamma bilister ...

Last edited:

tommi

Guest
vaffan är det för fel på folk som kör personbil??? är dom så jävla blinda att dom inte ser mötande trafik?jaaaaa jag vet dom är det men det är fan helt otroligt att polisen inte slog bilföraren i järn och iväg till kumla med skiten!

skönt att du överlevde iallafall många såna olyckor slutar illa även i låga hastigheter.... :(

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Följer du inte ditt eget motto?Hade du åkt fortare hade du hunnit före bilen.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
jag antar att unholy_moose höll lagstadgad hastighet...

Men ja bilister är ute efter att döda en... det räknar man med och åker _inte_ utan lämpliga skyddskläder..

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
Tur att du klarade dig så pass ändå, kunnat gått riktigt illa de där ju :-S Fan, satt i Rättvik när jag fick höra om vurpan, då sa ryktet att du klotat å att det gått fort... Satans va allt kan förvridas :-( Tänkte direkt på din hoj för den har man sett snurrat runt en del.... Krya på dig hppas det löser med skadorna på hojen osv. ....

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Hade man kunnat röra sig efter en sån grejj är frågan om man inte gjort sig olycklig på bilföraren, och då menar jag om man kört lagligt lyset på osv men ändå råkar ut för en som svänger mittframför...... jag skulle blir riktigt sur..

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
jag antar att unholy_moose höll lagstadgad hastighet...

Men ja bilister är ute efter att döda en... det räknar man med och åker _inte_ utan lämpliga skyddskläder..

Du har ju inte fattat någonting alls av alla kloka inlägg av antimoraltantsligan. Man kör utan skydd för att köra försiktigare och inte riskera att göra illa sig, jue!

:rofl

Nu skall jag gå och göra riktigt kolesterolbemängd mat med mängder av fett. Då blir jag noggrannare med att inte äta för mycket och kommer att komma i fin form för beach vecka 32! :tummenupp

Till trådstartaren: Krya på dig! Och på't igen, tog mig jävligt lång tid att hitta tillbaka till hojglädjen efter en vurpa men det var värt det.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
..innan jag tävlade åkte jag oxå omkring utan skinnställ. Det händer ALDRIG idag... Några marksyningar och kanande på bana har lärt mig.
Till ALLA er som kör utan vettiga kläder - har ni glömt hur det kändes att cykla omkull som barn?

Krya på dig och kliv i lädret i framtiden så slipper du detta nästa gång oturen är framme

mvh
/J

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Körde du tokfort så kan du inte förvänta dig att bilister framför dig kan uppskatta din fart och den tid det tar innan du är framme vid dem enbart genom att titta på en prick i backspegeln.

Och skärp dig, klart att du kommer sätta dig på en hoj igen! (Dock i skinnställ.)

Annars var detta en intressant kontrast till "man är säkrare utan skydd". :)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Var det inte senast idag en tråd med diskussion angående att köra utan skyddsutrustning?

Till alla er fools som väljer att köra utan, skåda resultatet!
Hade trådskaparen haft ordentlig utrustning så hade han mått betydligt bättre fysiskt.

Krya på dig!

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Till alla er fools som väljer att köra utan, skåda resultatet! Hade trådskaparen haft ordentlig utrustning så hade han mått betydligt bättre fysiskt.

Nej nej, för om han hade kört naken och utan hjälm så hade han kört försiktigare och detta hade aldrig inträffat.

Eh... :död

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Körde du tokfort så kan du inte förvänta dig att bilister framför dig kan uppskatta din fart och den tid det tar innan du är framme vid dem enbart genom att titta på en prick i backspegeln.

Vad ja kan se i trådskaparens första inlägg så möttes dom i trafiken sen att bilen svänger vänster framför denna mc o då kan ju inte denna bil se mc i backspegeln.
I detta fall.
Men men :rolleyes:

unholy_mooze krya på dej o ha det så bra :)

//Robin

Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Var det inte senast idag en tråd med diskussion angående att köra utan skyddsutrustning?

Till alla er fools som väljer att köra utan, skåda resultatet!
Hade trådskaparen haft ordentlig utrustning så hade han mått betydligt bättre fysiskt.

han har mensvärk. tjejjer blöder mer en gång i månaden utan att gnälla.

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Jo, jag vet själv hur min vurpa slutade och jag fick en highsider i endast 20 km/h. Mitt allvädersställ som jag hade då gick det hål på på både axel och knä. Är så glad över att jag är så envis med MC-ställ efter att ha vurpat och sett vad som hände med både ställ och hjälm. Är oerhört glad över att sluppit få veta hur mitt ansikte och huvud hade sett ut utan hjälm, efter att ha sett skadorna på hjälmen. Slutade "bara" med brutet nyckelben, ett par brutna revben och en hjärnskakning som resulterade i en yrsel som varade i två veckor.

SuperFly

Stötgasare
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Ingen just nu
då jag är relativt nu på denna sida så undrar jag nu va det betyder när man vurpar lowsider och highsider?? är jag dum i huvvet som inte fattar eller är det knepigt fackspråk??

Jackis

Guest
unholy_mooze:
"Jag sätter mig aldrig mer på en hojj"
UTAN ATT HA MC-KLÄDER PÅ MIG, hoppas jag att du menar.

För fortsätta köra hoj tycker jag du skall göra :yoparty

Jag krockade i en exakt samma situation för några år sedan.

Upp igen på en hoj så fort som möjligt. I mitt fall var det en liten 125:a,
men det gjorde att jag senare köpte en mc istället för en jänke-bil.
Något jag inte ångrar idag :tummenupp

Jackis

Guest
Erka84:

A highsider or highside is a type of motorcycle accident which is caused by a rear wheel gaining traction when it is not facing in the direction of travel.

The lowsider or lowside is a type of motorcycle accident usually occurring in a curve and most often caused by either locking a wheel due to excessive braking or accelerating too hard out of or through a corner.

Vet inte om du blev mycket klokare :confused: :va

Källa: wikipedia :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad