Vettig transportbil

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Sitter och åker runt i en Skoda Pickis nu. Åker relativt långt när jag väl åker och då är den inte nå vidare bekväm. Hög ljudnivå och för att kunna ligga 110-120 känns det som motorn varvar sönder (ingen varvräknare...). Annars gillar jag bilen, billig lixom. Funderar på att byta bil utan att behöva byta ner mig i allt för mycket. Enda som jag egentligen kan tänka mig byta ner mig i är väl årsmodell. Men vill att den ska vara högre växlad, helt ok ljudnivå även om det inte är primärt, billig - både i drift (soppasnål och ok priser på reservdelar, gärna lättmeckad) och försäkring.
Har kikat på Jumpy/Expert. 3-sits är aldrig fel.

Vad finns det mer för vettiga alternativ? Kör enduron på den emellanåt så endera pickis eller ok höjd i skåp.

Hade en Hiace ett tag, men drog rätt saftigt med sås, visserligen bensinare och automat, men ändå.

Har ingen personlig kunskap i ämnet men jag har hört av svågern att Frod transit (hans firmabil) är bland det bästa han har kört, inklusive personbilar :) Dock tycker jag att den väsnades lite.

Lite skeptisk till Ford personbilar, kanske smittat av sig lite. Vilken årsmodell kör han? Finns ju endel...

peugeot partner med HDi motorn.
Har en sånn själv och e grymmt nöjd med den.
Klart som du säger en sits till vore inte fel.

Ok. Lite för mycket pengar då. Någon som vet hur modellen innan som kom runt -92 är? Soppaförbrukning bensin/diesel?

Farsan hade en 96:a förut som jag körde en hel del med, funkar väl ok att åka runt i, men känns väldigt gammal och obekväm. Stor skillnad mellan den och den "nya" modellen.

Den rosta mycket och hade divers små irriterande fel (fläktar etc.) men motorn hade vi aldrig några problem med (3-4år), tills diselpumpen gick och då såldes bilen.

Gör som jag, kör ambulans! :D Fullservad skåpbil med mycket bra komfort, larm, telefon mm mm. Visst, den drar runt litern milen men vilken 2+ ton bil gör inte det?
Jag fick dessutom in både Gixxern och crossen bredvid varann och man kommer fram väldigt bra i trafiken! :hihi

Bifogat

• Ambulansen-gixxer.jpg
    Ambulansen-gixxer.jpg
    55.5 KB · Visningar: 234
Gör som jag, kör ambulans! :D Fullservad skåpbil med mycket bra komfort, larm, telefon mm mm. Visst, den drar runt litern milen men vilken 2+ ton bil gör inte det?
Jag fick dessutom in både Gixxern och crossen bredvid varann och man kommer fram väldigt bra i trafiken! :hihi

Jo, har funderat på det... Men finns väl bara automatare och de är rätt hårt körda innan.

Den är jääävligt tajt att lasta en enduro i. På gränsen till det magiska måttet: Fittehåret.

Jo, och skillnaden mot Skoda pickisen sitter i olika emblem runt om... (lastar utan större problem 2 hojar på min nu så...)

Last edited:
Jo, har funderat på det... Men finns väl bara automatare och de är rätt hårt körda innan.

Jo, och skillnaden mot Skoda pickisen sitter i olika emblem runt om... (lastar utan större problem 2 hojar på min nu så...)
Men pickenickisen har väll avtagbar kåpa?

Eller ni kanske tänker på den gamla Vw caddyn?

Efter mkt hor med släp osv så är jag ganska säker på att min nästa bil ska bli en expert/jumpy. Var lite orolig över de yttre dimensionerna(fickparkera) men de är ju fan kortare än min 940.

Efter mkt hor med släp osv så är jag ganska säker på att min nästa bil ska bli en expert/jumpy. Var lite orolig över de yttre dimensionerna(fickparkera) men de är ju fan kortare än min 940.

Är faktiskt inne på en sådan jag med.

(CBRen får första provturen idag)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S