Förare till uppvisning 6/9 på Botkyrka MK

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Vi håller som bäst på att försöka få in en fot och göra någonting bra tillsammans med Botkyrka MK - supermotobana i Stockholm :tummenupp Vi är än så länge bara i uppstartsfasen av det hela så ingenting som helst konkret finns att meddela.

MEN, Botkyrka MK fyller 75år och firar det med en heldag motorsport lördagen den 6/9. Det kommer att ske saker på alla banorna enl. ett rullande schema över dagen vilket innebär 3-4 uppvisningar för vår del. Ordföranden tyckte det vore jättekul om vi kunde komma dit med typ 6 piloter och visa upp oss lite.

Banan är en folkracebana med tvärtomproportioner vad gäller grus/asfalt. Banan är i dåligt skick så.... Å andra sidan är det uppvisning det är frågan om - åka runt, dra någon slide, åka lite bakhjul, vara allmänt balla och vissa vilken cool sport vi håller på med.

Nu till problemet: En deltävling i tyska mästerskapen går samma helg så storkanonerna här från Stockholm är upptagna där. De övriga SM-åkarna jag varit i kontakt med är också upptagna på annat håll och kan alltså heller inte hjälpa till.

Jag/vi/sporten behöver alltså hjälp från er som läser detta och har möjlighet att ställa upp och köra lite - snälla, gör en insats ! Du behöver inte vara någon som helst fantom utan det räcker att du har en racemoppe (vi vill så långt det är möjligt undvika gathojar) och kan ta dig runt en bana.

Anmäl er via denna tråd eller via pm till mig så pusslar jag ihop det hela.

.
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hade gärna kikat förbi å vissat hur man kör sakta genom kurvor..
Men jag e tyvär borta.

Men jag bumpar upp tråden lite.

/F
 

E Ryttervik

#57 S2
Gick med
20 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM x 2
Under vilka tider ungefär är det som gäller? Men vet inte om jag kan än ändå då motorn är under renovering...
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Jag ar i Shanghai :) annars hade det varit kul!
Men det maste finnas andra fran Orebro som ar intressearade!!!!
Kom igen nu Krappar
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Jag ska på 50 års kalas på fredan :fyllisar :öl så jag har nog minna "sinnen fulla med bruk" :trött :sjuk
Så ni som inte håller på med sprit öl på fredag ställ upp o vingla för publiken.

Sporten behöver lite PR..
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Under vilka tider ungefär är det som gäller? Men vet inte om jag kan än ändå då motorn är under renovering...
Tidsschemat är inte helt satt än men räkna med en 3-4 uppvisningar spridda över dagen......

Tog en snabbsurf till Botkyrkas hemsida och nu fanns visst tidsschemat där. Och nu verkar det vara 5 uppvisningar - Folkrace = Supermoto p.g.a. att folkracefolket med stor sannorlikhet inte dyker upp.

Snabbsummering: körning 11.00, 12.00, 14.00, 15.00, 16.00.

MEN, kan vi få ner folk till ett par av dessa så är det suveränt. Vi behöver inte köra alla fem även om det vore nice.

.
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Kommer gärna ner med Nicke och visar att det inte bara är gamlingar som kör!:D
Kom just hem från ålandslägret i helgen med massa nyhittad fart i baggaget:)

Tommy å Nicke247..
 

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki 450
Jag räknar med att komma för att visa att det inte bara är ungdomar som kör , utan att supermoton passar bra för fler gamlingar än mig .

# 36 Ola A.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Kommer gärna ner med Nicke och visar att det inte bara är gamlingar som kör!:D
Kom just hem från ålandslägret i helgen med massa nyhittad fart i baggaget:)

Tommy å Nicke247..

Jag räknar med att komma för att visa att det inte bara är ungdomar som kör , utan att supermoton passar bra för fler gamlingar än mig .

# 36 Ola A.

Men nu börjar det likna nåt - härligt gubbs and boy. :tummenupp Ni är faktiskt dom första tre (för du kör väl själv va Tommy?:)) som tackat definitivt ja.
 

ekwallracing.se

RM OPEN MÄSTARE 2007 Quadracing
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Säve
Hoj
NADA
botkyrka

kan ordna 4 hjuls quads oxså ett par stycken..

om ni vill ha oss med där..


Rob
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Vore kul om du kom Ola! Då har vi ett spann på nästan 50 år på förare och kan verkligen visa att sporten passar alla!
Själv har jag inte ens tänkt på att köra.. har ingen knarr att åka på i dagsläget.. kanske man ska leta runt lite:va
Fan att man ska få sånna ideér:D vi får väl se..
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Vore kul om du kom Ola! Då har vi ett spann på nästan 50 år på förare och kan verkligen visa att sporten passar alla!
Själv har jag inte ens tänkt på att köra.. har ingen knarr att åka på i dagsläget.. kanske man ska leta runt lite:va
Fan att man ska få sånna ideér:D vi får väl se..
Är det hoj som saknas så borde vi kunna styra upp det. Jag själv kan inte vara där så min hoj står och vilar alldeles ensam i garaget. Kör du så får du låna.

.
kan ordna 4 hjuls quads oxså ett par stycken..

om ni vill ha oss med där..


Rob
Självklart skall ni vara där också - inte snack om något annat. :tummenupp

Jag har bara inte hunnit med att arbeta upp något kontaktnät åt ert håll än - allt är lite nytt så..... hav tålamod.

.

Jag ställer gärna upp... bara jag får lift av nån. :gnissla
Helt suveräääänt !!! :tummenupp Du och Ola (Supermoto-rider) kommer ju någorlunda från samma håll. Styra upp någonting där kanske ?

.
 
Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Helt suveräääänt !!! :tummenupp Du och Ola (Supermoto-rider) kommer ju någorlunda från samma håll. Styra upp någonting där kanske ?

.
Vill Ola hämta upp mig så vore det ju kanoners. :) Betalar givetvis min del av bränslet. Dock har jag inga däckvärmare eller nått så det kommer ju gå ännu långsammare än vanligt dom första varven. Lite wheeiles kan jag iaf bjuda på. :squid
 
Last edited:

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Jag har precis pratat med Thomas Haverinen, ordförande i BMK, och han tycker det skall bli jättekul att det blir några som kommer och visar upp sig. Tidsschema kommer att skrivas om efter hur mycket vi har möjlighet att medverka. Ola (Supermoto-rider) har lovat att vara kontakt gentemot Thomas så detaljer som tider o.s.v. kommer han att ha.

SEN bad Thomas oss också om att försöka få det att se så rejsmässigt ut som möjligt i depån - försöka få det att se så riktigt ut som möjligt så vi visar oss från vår bästa sida. Ta alltså med miljömatta, lite regndäck, schyssta pallarna osv. Ta också med däcksvärmare och lägg på dom i depån. Ni behöver inte ansluta dom till 240 utan bara lägg om dom för att visa att det är så vi gör. Eftersom det är mest grus så gör nog värmen ingen större nytta.

Jag har även bett Thomas att se till att asfalten blir sopad innan vi kommer.

Om vi gör det här rätt och riktigt kan detta bli kanooon. Enl. Thomas så finns det nämligen en stor nyfikenhet för sporten i klubben, både bland cross- och enduroåkare, så kan vi locka till intresse så är det ju suveränt.

Till sist - återigen från Thomas - en brasklapp. Om ni skall lämna hojen/grejorna - se till att låsa [in] dom. Han sa att eftersom att detta är en jättegrej så kan det dyka upp..........:mad: Men jag gissar att det som vanligt är bäst att man tillsammans håller koll på grejorna så slipper man oroa sig.

.

Vill Ola hämta upp mig så vore det ju kanoners. :) Betalar givetvis min del av bränslet. Dock har jag inga däckvärmare eller nått så det kommer ju gå ännu långsammare än vanligt dom första varven. Lite wheeiles kan jag iaf bjuda på. :squid
Jag pratade just med honom och han skall stanna i Stockholm efteråt så...... Han skulle ringa runt och kolla lite om han kunde locka med sig fler så det kanske dyker upp fler att lifta med. Jag PM'ar Ola's kontaktuppgifter till dig.

Sen fart och värmare och...... Nu lugnar du ner dig !! :tummenupp :D Detta är en uppvisning, det är mest grus och det är allmänheten vi skall visa oss för. Det behövs alltså ingen värme i däcken - dom blir kalla illa fort ändå. Det behövs ingen egentlig fart - bara lagom. Vi skall visa hur vi ser ut, hur hojarna ser ut o.s.v.

Som Thomas sa, 'hade vi bara lyckats ragga tag i tre folkracebilar hade vi satt tre av våra fruar att köra runt dom - bara för att visa upp bilarna'. Kan vi bara göra bättre än så - vilket vi nu kommer att kunna - så har vi vunnit mycket.

Kan du sen dessutom se till att visa upp dina kunskaper i enhjulsåka så :tummenupp.

.
 
Last edited:

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Är det hoj som saknas så borde vi kunna styra upp det. Jag själv kan inte vara där så min hoj står och vilar alldeles ensam i garaget. Kör du så får du låna.

Kanon! Lånar gärna!
Du kan väl pma eller ringa på 070-39 39 585 så kan vi komma fram till hur och när jag kan hämta hojen..
Tar med tält (som kanske kommer behövas tyvärr) massa däck och prylar som man alltid tar med så ser man snabb ut i depån åtminnstånde:D
 

ekwallracing.se

RM OPEN MÄSTARE 2007 Quadracing
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Säve
Hoj
NADA
Botkyrka

Hur gick det, blev dan bra, trots vädret?

Sooorry
fick inte tag i några förare i fredags
De körde RM i Quad Cross Final i Hökensås lördags (28st)

Men i dag vet jag att det är 15-20st som tränar i Härad i Strängnäs
Självklart får alla solo hojjar oxså träna där varje söndag då vi 4 hjul kör..

alla välkommna.

Rob
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top