Langis
Asfaltsget
Ere nån som provat att åka med en snoris på typ 3-4 års åldern på bönpallen. Hur har ni fått fast dem i så fall, barnstolen i bilen blir lite svårmonterad på knarren..
Det var någon häromdagen som visade hur han hade satt en barnstol på bönpallen på en cbr1000. Riktigt smutt!
Är det inte lag på att passageraren måste vara över 7 år eller nått
Har för mig att jag har hört det nånstans.
Om dom är under 7 år ska dom inte ha motorcykelhjälm, så därför står det i lagen att dom inte behöver ha motorcykelhjälm.
Det är alltså upp till föraren att förse barn under 7 år med lämplig huvudbonad.
Fanns en pajas här i stan som hade spännt fast en sån röd barnstol som man sätter på pakethållaren på vanliga cyklar på sin mc.
Lär ju inte vara en höjdare att vara fastspänd på hojen när man vurpar/krockar.
Jag skulle nog inte vilja skjuta min grabb så.
när jag var liten spände pappa fast mig med ett band runt honom..
Om man läser hans inlägg så vill han köra den kilometern till dagis för att köra vidare till jobbet. I stället så går han nu fram och tillbaka.
Jag skulle antagligen köra med ett band och ungen framför.
Om man läser hans inlägg så vill han köra den kilometern till dagis för att köra vidare till jobbet. I stället så går han nu fram och tillbaka.
Jag skulle antagligen köra med ett band och ungen framför.
Rätt uppfattat. Sen är det inte på motorvägen jag ska köra utan ett par hundra meter i ett villaområde där det är 30, brukar köra på tomgångsvarv i 2:an. Alltså av rent praktiska skäl inte för min eller snorisens högsta nöje alltså..
Tror inte du har barn..???Jag tycker oavsett det är en stor egotripp att riskera sitt barn o 3 årsåldern som INTE har säkra skydd, otillräcklig hjälm, och nada skyddskläder finns nötter till föräldrar som tycker att cykelhjälmen duger då med
När man börjar riskera andras säkerhet, framför allt sina barn bör man tänka om och "tänka" rätt.
Mina barn åker med ibland, de är i tonåren, åker de med så är det full skyddsmudering som gäller, även om man kör runt kvarteret.
Nej, jag har inga barn själv.
Det finns en hel del föräldrar som kör ungarna på cykel, även om det inte är samma sak så skulle det i mina ögon vara likvärdigt att puttra en km på 30-vägar.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |