Stockholmstripp innan vintern är här?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Är det inte dags att ta en resa snart? :) Det är inte många helger kvar antar jag innan det är kört, och man får åka enduro mellan Tullinge och Rosenhill istället. :D

Jag har kört en sådan bultenresa (via Strömsholm, Etuna, Sundbyholm, Strängnäs, Mariefred och Södertälje, så slipper man somna på E20) lite då och då, men det skulle vara kul att ha lite sällskap. :)

Normal resa för enbart lite bult brukar hamna på ~30 mil lite sisådär.

Vill man pilla in Bogesund och Vaxholm, med retur via Sigtuna så blir det en 20 till - men betydligt mer trist transport, jag har inte klurat ut någon kul väg ut från nynäsvägen mot värmdölandet och färjorna till Vaxholm.

Bultentrippen är rätt lagom, och den vägen är den trevligare av de två. :)

/J
 

Nicotin

Guest
hade varit ballt men hojen är snart i delar och får snart sin vintervila..:tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...det lär väl finnas fler som är nyfikna på slingerbulten och vill ha en riktigt god kräftstjärtsmacka på ett fik med 100 hojar på parkeringen? :)

/J
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag tar och spikar en tur till Bulten nu på söndag (ifall vädret sköter sig), samlings-kaffe på markan i Strömsholm föreslaget till 11-rycket, någon hugad?

Ifall arwe inte har några kalasvägar att bjucka på, så tar jag nog min vanliga rutt (jag brukar hålla mig någorlunda i skinnet, så fartfantomer får åka före och vänta i så fall :) ), Strömsholm - Kvicksund - Etuna - Sundbyholm - Kjula - Strängnäs - Mariefred - Södertälje. Det brukar bli en kort bit aptrist väg mellan södertälje och Rosenhill, sedan är det himmelriket. :)
Räkna med ~30 mil t.o.r sisådär med ett par vändor på bulten, och vi torde vara hemma runt fyrasnåret igen (blir lätt svintrist retur på E20 när man kört sig trött på bulten).

Kaffe och obligatorisk kräftstjärtsmacka landar på lite över 60 spänn.

/J

P.S. Tvätta ställ och båge, det dräller av fotografer en solig helgdag på bulten. :poseur:
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jag ska ut och åka på lördagen är det bestämt och visst skulle det kunna bli bulten.:)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Stubbracet är nedprio (körde med soe förra helgen, någon måtta får det vara), crossträning i Kungsör, alt. KM i Sura på lördag. :)

/J
 

Nicotin

Guest
tokmekkade ihop hojen så det kan bli en tur i alla fall..:D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag flaggade lite i tisdagstråden ang. snuvkänning, fan vet...är inte på topp i kroppen, spikar tidigt imorgon (här) om det blir åka. :)

/J
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jag flaggade lite i tisdagstråden ang. snuvkänning, fan vet...är inte på topp i kroppen, spikar tidigt imorgon (här) om det blir åka. :)

/J

Det kommer att blåsa värre imorron än vad det gjorde idag så jag hoppar nog en 30mila resa! Jag var ut en sväng idag och fick ett kast så att knogarna vitnade och det var inte av kyla!:näsblod
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hmm, surfar väder - det är ju kalasfint ute, men det blåser rätt friskt, och jag är heller inte överdrivet sugen på't - men vad fan, det är ju en av de sista dagarna man kan ge sig iväg på.
Jag tar en stilla sväng, det blir inget fortåka till Rosenhill, och jag följer rutten, med startfika på Markan i Strömsholm 11.00 (eller i krokarna runt 11, frulle med frugan först).

:)

/J - snuva är bara psykiskt
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Hmm, surfar väder - det är ju kalasfint ute, men det blåser rätt friskt, och jag är heller inte överdrivet sugen på't - men vad fan, det är ju en av de sista dagarna man kan ge sig iväg på.
Jag tar en stilla sväng, det blir inget fortåka till Rosenhill, och jag följer rutten, med startfika på Markan i Strömsholm 11.00 (eller i krokarna runt 11, frulle med frugan först).

:)

/J - snuva är bara psykiskt

Klär på mig och möter upp vid markan:tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kul att sätta ett ansikte på ett nytt namn! :) Behaglig utflykt i ett färgsprakande höstsverige, jäkligt trevligt helt enkelt gabor! :)

Nu får man sota för moppeåkat' - nu vill frugan ut och promenera... :D

/J
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Kul att sätta ett ansikte på ett nytt namn! :) Behaglig utflykt i ett färgsprakande höstsverige, jäkligt trevligt helt enkelt gabor! :)

Nu får man sota för moppeåkat' - nu vill frugan ut och promenera... :D

/J

Tack densamme!Nya bekantskaper är alltid välkommet:) Njöt fullt ut i stort sett hela resan(inge roligt vid olyckan på bulten ).Din fruga vill promenera och min att jag skall fixa disken som straff:D
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top