Söndagsgazz 12 okt

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det SKA bli fint väder på söndag, så jag tänkte gazza en runda om någon annan också vill hänga med.

Samling: Statoil, Staffanstorp

När: Avfärd kl. 13:00 (så att ni som festat på lördagskvällen hinner vakna till liv.)

Vem: ALLA! Gamla RR, Nya RR, Alla SH & alla andra.

Hastighet: Lagom största delen av tiden. Fort som tusan övrig tid.

Varför: Kan vara sista fina helgen i år.

Hur länge: 2-4 timmar, eller tills vi fryser ihjäl. Typ.

Hur: Svänga, gazza & kanske stunta (vilket alla ni andra kan göra om ni vill, utom Palle71, för han vet inte hur man gör.)

Fika: JA! (Jag har dock ingen aning om var och blir vi fler än hundra stycken kan det ju bli lite krångligt att välja ett ställe som kan ta emot alla.)

Om någon vet en bra runda och vill leda körningen får den personen mer än gärna göra det. Om ingen annan vill så kan i "värsta" fall jag göra det. :tummenupp Då blir det nog en runda upp mot Stenestad och norrut.

Skriv gärna upp er med namn, så vet jag om jag blir helt ensam eller inte. Är det bara jag som ska köra behöver jag ju knappast köra ut till Staffanstorp först. :)

1. Palle71
2.
3.
4.
5.
osv

Last edited:
Jag kommer :yoparty (fast jag startar iof gärna ännu tidigare om folk är intresserade, kanske nån som hänger med på en "för-runda" innan kring kl12 eller nått)

/Mr en-månad-uppdämt-behov-av-att-köra-av-sig

1. Palle71
2. PJohan
3.
4.
5.
osv

Jag kommer :yoparty (fast jag startar iof gärna ännu tidigare om folk är intresserade, kanske nån som hänger med på en "för-runda" innan kring kl12 eller nått)

/Mr en-månad-uppdämt-behov-av-att-köra-av-sig

1. Palle71
2. PJohan
3.
4.
5.
osv

Jag lär också dyka upp imorgon, dock förvarnar jag redan nu att jag är relativt långsam! (haft kortet i lite mer än 14 dagar eller nått)

Bara några timmar kvar, ska bara fixa försäkring :va

(länsförsäkringar skickade en faktura som inte motsvarade det jag kommit överens med dom när jag tecknade och där priset plötsligt var mycket högre varför dom åker ut för gott ("programmet har läst fel i bilregistret"), borde väl dra dom till ko eller något, för en offert borde väl för fan vara bindande, men jag orkar inte, blir en smc-försäkring på folksam istället om inte if är billigare när dom behagar öppna kundtjänst kl 10)

Last edited:
Bara några timmar kvar, ska bara fixa försäkring :va

(länsförsäkringar skickade en faktura som inte motsvarade det jag kommit överens med dom när jag tecknade och där priset plötsligt var mycket högre varför dom åker ut för gott ("programmet har läst fel i bilregistret"), borde väl dra dom till ko eller något, för en offert borde väl för fan vara bindande, men jag orkar inte, blir en smc-försäkring på folksam istället om inte if är billigare när dom behagar öppna kundtjänst kl 10)

Exakt samma hände mig, fick första pris 5900kr hel/hel. Tyckte det var för bra för att vara sant, men beställde. Tänkte går det så går det!
Sen kom korrigeringen, 18500kr hel/hel :näsblod

Blev ett annat bolag och halvförsäkring!

Du kan ju egentligen bara teckna vilken försäkring som helst, sen nyttja distansavtalslagen och ta reda på exakta priser på Måndag när allt och alla har öppet? :tummenupp

Last edited:
Exakt samma hände mig, fick första pris 5900kr hel/hel. Tyckte det var för bra för att vara sant, men beställde. Tänkte går det så går det!
Sen kom korrigeringen, 18500kr hel/hel :näsblod

Blev ett annat bolag och halvförsäkring!

Du kan ju egentligen bara teckna vilken försäkring som helst, sen nyttja distansavtalslagen och ta reda på exakta priser på Måndag när allt och alla har öppet? :tummenupp

Hmmm... ja Länsförsäkringar har ändå inte telefontid på helger så jag kan ändå inte säga upp den förrän imorgon.

Billigast so far Folksam/SMC icke avställbar och billigast avställbar IF om jag har avställd 5 månader per år. Iof är länsföräkringar billigare per månad påställd än if men jag tror if har billigare garage så det troliga är att det står mellan Folksam och IF och jag tror inte jag kan vara utan min hoj i 5 månader så Folksam är antaligen da shit för mig... (nej, jag tänker inte sälja/köpa hojen till/av sambon två gånger per år)

Bilsport & MC har inte telefontid på helger och när jag klickade på deras internetformulär fanns inga zx6or med i listan över valbara hojar, tror att dom försöker berätta för mig att dom inte vill ha mig som kund :D

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back