Killar och mode?!!

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Är ständigt förundrad över hur många killar/män klär sig så dåligt.

Är detta pga okunskap eller att de helt enkelt skiter i att klä sig snyggt.
Måste dock påpeka att när jag flyttade upp hit blev jag positivit överraskad av så många välklädda herrar. :tummenupp

Men i övriga delen av Sverige då?! :va
Till min stora belåtenhet verkar intresset för mode och kläder bland män växt, då man ser att antalet livstilstidningar som tar upp trender och mode för män ökat, tex King, och DVman och många fler.
Att det inte bara är de klassiska Café, Slitz och Moore mfl.
Kan det vara så att det lite tabu att vara klädintresserad och visa sitt klädintresse öppet för att man är rädd att då anses fjollig?!
Eller vad är orsken till att så många snygga killar/män klär sig som sopor?! :näsblod :)
Slänger på ZZ Tops Sharp Dressed Man som inspiration.

http://www.youtube.com/watch?v=VJaGZpAIxXY&feature=related

Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Klädintresse bland män ÄR fjolligt. :fakta

Dessutom så vill jag framhävda min inre skönhet istället för yttre.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är för att vi vill slippa snacka med värdinnor och annat tjänstefolk på finansfesterna.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Eller så kanske man värderar andra saker mer än att hela tiden uppgardera sin garderob av den enkla anledningen att nån djävla blondinbella och hennes manliga motsvarigheter i SLITZ, Café och FHM sagt att det man äger är "out of date"...

Det är bara djävligt små människor som måste följa mode slavisk. Hel, proper och ren är en annan sak. Självklart ska man inte se ut som om man bor i en kartong och äter ur soptunnor men att hela tiden jaga mode är patetiskt.
Saknar man andra värden i livet får man självklart göra det men att hålla på å gnälla på de som "inte följer moden" är bara pinsamt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Inte särskilt moderator-mässigt att bli så där stött för att man känner sig angripen. :D

Tommy.exe

Guest
Orka bry sig. Jag får ligga iaf. Finns roligare saker att lägga tid på.
Att ha rätt färger rätt vecka på året är för svagsinta människor utan självförtroende, som strävar efter att känna tillhörighet med andra lika svagsinta individer.

Behöver ja kläder skickar jag mitt fruntimmer med visakort och storlekar.

Nu ska jag ut och köra hoj.....

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Bättre casual än överklädd.

Sedan är 3dagars skäggstubb, välsittande tshirt samt jeans både snyggt och skönt.

Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag gillar att handla kläder och klä mig, som JAG anser, snyggt. Sen att jag är gammal skejtare och klär mig därefter gör att jag troligen inte klär mig direkt "hippt".

Vad är "mode"? Det branchen och alla prettofittor anser är modernt? Pfft.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Eller så kanske man värderar andra saker mer än att hela tiden uppgardera sin garderob av den enkla anledningen
Saknar man andra värden i livet får man självklart göra det men att hålla på å gnälla på de som "inte följer moden" är bara pinsamt.

Det jag talar om är inte att följa modet slaviskt och snappa upp all treder, det är nästintill omöjligt just iom att mode per definition står för något som ständigt är i förändring.
Alla är vi olika vad gäller klädval och vilka kläder man trivs i, men jag har sett att män ÄR sämre på att klä sig än vi kvinnor.
Det tycker jag är synd. Finns så mycket snyggt, så varför inte ta och unna sig en timme och tänka till lite på ens outfit.
Kommer garanterat att resultera i fler ragg:tuttar

Jag kanske skulle uttryck mig tydligare, det jag menar är varför många män klär sig "dåligt", alltså utan stil och klass.
Inte att blandas ihop med överklass, utan bara att man tar hand om sitt yttre och lägger lite tid på sitt apperance. :)
Stil kan vara tidlöst, mode är föränderligt.
Det blondinbella mfl. är att hetsa, vilket är barnsligt och enligt mig totalt ointressant, då flickebarnet inte ens kan skriva.
Det jag vill veta och diskutera är mäns inställning till kläder/mode. :tummenupp
I Italien ser man tex många fler "välklädda" herrar än här uppe..

Vi har alla en relation till käder, iom att vi bär dem.
Man kan omöjligtvis hävda att man står utanför modevärlden och kör sin egen stil, för även denna stil har ju formats av ett ideal.
Vi dömer folk efter kläderna.
Kläderna är ju laddade med symboler, oavsett om du har en svart slimmad kostym, eller på dig eller en palestinasjal så läses man in i ett fack.

Last edited:

Tommy.exe

Guest
Kommer garanterat att resultera i fler ragg:tuttar

I Italien ser man tex många fler "välklädda" herrar än här uppe..

I Italien bor man hemma tills man är 40.

Vilken kille vill va ihop med ett så tradigt fruntimmer att hon bekymmrar sig om vad man har för sorts jeans på sig?

Har du svårt att hitta en kille med "rätt" kläder så föreslår jag att du knullar först. Sen handlar kläder åt honom. För efter klädbytet så är han ju så hett byte att du inte kommer i närheten av honom iaf....

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bättre casual än överklädd.

Sedan är 3dagars skäggstubb, välsittande tshirt samt jeans både snyggt och skönt.

Håller med, jeans och en skön tröja eller flanellskjorta är djäkla skönt. Dessutom kan man då sticka direkt från jobbet ned till båten eller garaget eller vad man vill. Kostym har jag bara om omständigheterna kräver det. Det är ett för mig hämmande plagg i vilket jag ej kan utöva ngt av mina fritidsintressen. Förutom supa och äta.

Jag tycker det är töntigt att ha det egna utseendet, mode och sin egen klädsel som främsta intresse. I mina ögon blir man en trendängslig opersonlig standardtyp som det finns 10 på dussinet av här i sthlm, mest inflyttade. De som har solglasögan även när solen inte skiner. Skulle de få bestämma över affärs- och restaurangutbud så skulle Sthlm bli en kopia av miljön i ngt av deras favvosåpor, typ Sex and the City och allt vad skitn heter.

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Klädintresse bland män ÄR fjolligt. :fakta

Dessutom så vill jag framhävda min inre skönhet istället för yttre.

mjaa, då kan vi alltså med en stor portion humor, konstatera att du 1. fortfarande bor hemma hos mamma och dessutom 2. är väldigt singel.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
I Italien bor man hemma tills man är 40.
Vilken kille vill va ihop med ett så tradigt fruntimmer att hon bekymmrar sig om vad man har för sorts jeans på sig?

Jo, det är väl sant, men har inte med saken att göra.
Nu missuppfattar du mig igen (med flit eller?!) för jag undrar mest allmänt varför killar inte bryr sig om kläder och mode, men tex lägger ner både tid och pengar på massa, massa tekniska prylar och har stenkoll på det området. :va
Det har aldrig skadat att klä sig snyggt..:)

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
mjaa, då kan vi alltså med en stor portion humor, konstatera att du 1. fortfarande bor hemma hos mamma och dessutom 2. är väldigt singel.

Nja, där var det liiite fel...

Visst är det bra ifall man lämnar sina oljefläckade jeans hemma i garaget och istället tar på sig hela o rena kläder vid behov, men att klä sig i snobbkläder som man ändå inte trivs i kan inte vara bra för psyket.

Vem uppfann det idiotiska klädplagget slipsen egentligen? Någon som behövde en "finare" haklapp? :rolleyes:

Vad exakt är "fjolligt" i att bry sig om hur man ser ut?

Jag tillhör den gamla generationen där män ska se ut som män och kvinnor som kvinnor. :gnissla

Last edited:

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Äh det är ju busenkelt att klä sig "snyggt" som kille.

Köp 2 par schyssta jeans
Köp 1 par schyssta skor
Köp en bunt t-shirts från JC, Jack & Jones, Carlings etc.
Köp ett bälte som passar dojjorna

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...