Stora glöggtråden

Öppna en hela blanksprit
Spring förbi med en pepparkaka

Nope det är jag för lat för. Däremot kom jag över en pava Blossa blåbärsglögg på apoteket. Det lät kul, den ska bli spännande att testa. :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171195

den i första inlägget gjorde jag förra julen! blev så satans god, och stark!:fyllisar :tummenupp kan varmt rekomenderas!:tummenupp
passa er dock för att värma för mycket, jag råkade småkoka min inför ett drycktillfälle och om man ens så mycket som andades pyttelite i muggen så höll man på att hosta ihjäl sig av alkoångor:D
fan, nu måste jag bara göra en ny sats:D ikväll blir det glöggtillverkning på hög nivå!:yoparty

Nope det är jag för lat för. Däremot kom jag över en pava Blossa blåbärsglögg på apoteket. Det lät kul, den ska bli spännande att testa. :)
Låter tyvärr roligare än vad den var, provade den nu i helgen men den smakade inte speciellt mycket blåbär enligt mig.

Blossa starkvinsglögg brukar alltid va den som vinner i längden.. Blåbärsglöggen va ju drickbar men lite blaskig i smaken tyvärr..

Öppna en hela blanksprit
Spring förbi med en pepparkaka
Jävla :tomten ....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171195

den i första inlägget gjorde jag förra julen! blev så satans god, och stark!:fyllisar :tummenupp kan varmt rekomenderas!:tummenupp
passa er dock för att värma för mycket, jag råkade småkoka min inför ett drycktillfälle och om man ens så mycket som andades pyttelite i muggen så höll man på att hosta ihjäl sig av alkoångor:D
fan, nu måste jag bara göra en ny sats:D ikväll blir det glöggtillverkning på hög nivå!:yoparty
Den vann glöggtesten framför all köpeglögg ifjol.
Klockren vinnare.
Fin promillehalt får man å köpet.....

Last edited:
Låter tyvärr roligare än vad den var, provade den nu i helgen men den smakade inte speciellt mycket blåbär enligt mig.

Jag som gillar blåbär så mycket. :(

Vad ska man då tjacka för glögg om man vill testa något annorlunda??

Jag som gillar blåbär så mycket. :(

Vad ska man då tjacka för glögg om man vill testa något annorlunda??

jag gillar vanilj väldigt mycket och tycker därför att den där vaniljglöggen som ica säljer är väldigt god... ganska söt och sådär, men med en fyllig och mjuk eftersmak av vanilj = :tummenupp

Den vann glöggtesten framför all köpeglögg ifjol.
Klockren vinnare.
Fin promillehalt får man å köpet.....

där ser man! inte konstigt egentligen dock, det är lätt den godaste glöggen jag druckit.
på tal om det, jag gick precis och köpte på mig alla ingredienser så nu ska här sättas en stor sats glögg! klar lagom till jul dessutom:) :tomten uppdaterar när allting är blandat.
hehe, det är så sant som det är supet:D

Last edited:
Kan någon rekommendera ett recept om man vill göra glögg liknande Blossas? Inget jäsande och slabb, utan så enkelt som möjligt. Har inte tillgång till glögg (långt till bolaget), men skulle vilja svänga ihop nåt gött till jul. :)

Tack!

Kan någon rekommendera ett recept om man vill göra glögg liknande Blossas? Inget jäsande och slabb, utan så enkelt som möjligt. Har inte tillgång till glögg (långt till bolaget), men skulle vilja svänga ihop nåt gött till jul. :)

Tack!

En pava rödtjut och en påse glöggkryddor från Ica.

Alternativt, blossa lättglögg plus sprit

Last edited:
då har man svängt ihop årets glöggsats! lär väl bli ca 5 liter när det väl är klart:) jahapp, tre veckors väntan och sen mums då!:fyllisar

Bifogat

• DSC01048.JPG
    DSC01048.JPG
    85.2 KB · Visningar: 73
Recept på fulglögg

3L vodka
2,5 fl Aurora(öhhhrk)
200 g russin
8 bittermandlar
2 tsk fänkålsfrön
20 svartpepparkorn
8 tsk kardemummakärnor
40 kryddnejlikor
8 pomeransskal
800 g socker

Lägg russinen i sprit(utan att dricka hälften) i 2 dygn.
Värm socker o pepparkorn i kastrull.När sockret börjar smälta så späd m vinet i omgångar.
Ta av grytan,lägg i resterande ingridienser+ spriten.
Låt stå över natten.
Häv ur i flaskor.
Klart.
Sup
Ska sätta detta imorgon.Är ej inloggad på lördag,så utlåtande kommer på sönda el måndag beroende:zpy :kryckor :galen :cpparty på min kondition.

då har man svängt ihop årets glöggsats! lär väl bli ca 5 liter när det väl är klart:) jahapp, tre veckors väntan och sen mums då!:fyllisar

Pappskalle.
Ställ inte glöggen f nära volvolådan då viss bismak kan uppstå.......:huvet

Last edited:
3L vodka
2,5 fl Aurora(öhhhrk)
200 g russin
8 bittermandlar
2 tsk fänkålsfrön
20 svartpepparkorn
8 tsk kardemummakärnor
40 kryddnejlikor
8 pomeransskal
800 g socker

Lägg russinen i sprit(utan att dricka hälften) i 2 dygn.
Värm socker o pepparkorn i kastrull.När sockret börjar smälta så späd m vinet i omgångar.
Ta av grytan,lägg i resterande ingridienser+ spriten.
Låt stå över natten.
Häv ur i flaskor.
Klart.
Sup
Ska sätta detta imorgon.Är ej inloggad på lördag,så utlåtande kommer på sönda el måndag beroende:zpy :kryckor :galen :cpparty på min kondition.

Pappskalle.
Ställ inte glöggen f nära volvolådan då viss bismak kan uppstå.......:huvet
Nu hade ju dock Bushido fyllt sin låda med rejäla saker som endast kommer haussa hanses glögg och få den smaka bedårande.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back