SMC Väst´s fortbildningar stor bana 2009

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Hej.

SMC Väst genomför under 2009 totalt 6 utbildningsdagar enl. följande datum / platser:

Juli
2009-07-04 (Lör), Kinnekulle ring
2009-07-13 (Mån), Kinnekulle ring
2009-07-14 (Tis), Kinnekulle ring

Augusti
2009-08-07 (Fre), Kinnekulle ring
2009-08-21 (Fre), Kinnekulle ring
2009-08-22 (Lör), Kinnekulle ring


Vi fortsätter under 2009 med fyrstegsutbildningen (du som deltagare genomför ett steg/utbildningsdag). För att få genomföra ex. steg 2 ställer vi kravet på dig att du genomfört steg 1 BKK/Sporthojskurs i vårat/annat län.
Vi fortsätter att benämna alla våra kursdagar som sporthojskurser, men precis som tidigare år är innehållet i kurserna riktat till alla 2 hjuliga motorcyklar oavsett körstil. Vår målsättning är fortfarande att vara så flexibla som tidigare och kunna anpassa oss efter era förutsättningar inom ramar som utbildningen tillåter.

Anmälan
Anmälan görs via www.svmc.se precis som förra året. För tillfället är inte dagarna utlagda för bokning, men så snart detta är klart kommer tråden att uppdateras.
Information och mer detaljer kommer ni att kunna läsa på samma sida som ni anmäler er, eller under vårt distrikt på www.svmc.se/templates/DistrictPage.aspx?id=326.

Vi önskar er en riktigt skön jul och ett Gott Nytt År, så ses vi på banorna 2009.

// Mikael, Micke och Klas med instruktörer
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Det som slår mig är att det är ganska sent på året igentligen. Hur kommer det sig?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Det som slår mig är att det är ganska sent på året igentligen. Hur kommer det sig?

Jag gissar att du bara skrivit in fel årtal.....:)

Jag gissar på att båda har rätt.

Jag efterlyser oxå en kurs som går av i maj tex. Dels för att rosta av tidigt på året, sen oxå för att så snart som möjligt ha tillgång till den billigare försäkringen.
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Det som slår mig är att det är ganska sent på året igentligen. Hur kommer det sig?

Vi har en hel del anledningar/orsaker till detta, kontentan av dessa har gjort att ovanstående datum är de som gäller. Önskvärt hade ju naturligtvis varit att ha några dagar även tidigare på säsongen men detta år fanns inte det utrymmet.

Jag gissar att du bara skrivit in fel årtal.....:)

:tummenupp Gött att någon korrekturläser, nu är det ändrat.
 
Last edited:

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Jag gissar på att båda har rätt.

Jag efterlyser oxå en kurs som går av i maj tex. Dels för att rosta av tidigt på året, sen oxå för att så snart som möjligt ha tillgång till den billigare försäkringen.

Som du ser i inlägget efter ditt så finns SMC´s alla preliminär dagar för avancerade kurser ute. Vi hoppas att alla kurser i SMC´s regi under hela säsongen blir välfyllda.
Det finns ju många syften med att gå dessa kurser, ett kan vara försäkringen. Men det viktigaste är ju att man utvecklas och får bättre förståelse för sin motorcykel och blir en säkrare förare. För att hela tiden utvecklas krävs att man tränar, tränar och åter tränar. Vi förser er med grunderna och det gör vi i flera steg, därför är det bra om man går flera kursdagar. Varje steg är unikt vad gäller innehåll. Därför är kurserna utlagda över hela säsongen för att man skall kunna köra så många dagar man vill och kan.
Så vi hoppas att om du går ett steg tidigt på säsongen, att du sedan kommer på flera dagar och då kanske våra dagar ligger alldeles perfekt:tummenupp . Man kan ju faktiskt gå alla steg hur många gånger man vill, så rent teoretiskt kan du fylla hela din säsong med skoj hos oss.
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Hello!
Blir de inget Falkenberg i år? Det är ju närmsta banan för oss i väst ju...
 

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R
Anderstorp då bara 15-16 mil från GBG?

Har räknat på det också, men huvudanledningen är att det kostar ca 3 gånger så mycket..

Det skulle påverkar antingen kurspriset, eller antalet deltagare som behövs för att ro det hela i land..

Vi hoppas att SMC Blekinge kör en kurs där även 2009 :yoparty

För övrigt är det obetydligt längre från Gbg till Kinnekulle..

/ Micke
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Har räknat på det också, men huvudanledningen är att det kostar ca 3 gånger så mycket..

Det skulle påverkar antingen kurspriset, eller antalet deltagare som behövs för att ro det hela i land..

Vi hoppas att SMC Blekinge kör en kurs där även 2009 :yoparty

För övrigt är det obetydligt längre från Gbg till Kinnekulle..

/ Micke


Men jag VILL till Falkenberg och köra/jobba:yoparty :yoparty :yoparty

En av dom roligate banorna:tummenupp i landet!



God Jul Per
 

Fricco

Highsider.se
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Racehoj
Jag hoppas verkligen ni lyckas fixa många kurser nere på Falkenberg.
Vill verkligen dit på kurs.

Vore även kul om det blir någon körning på Anderstorp också.
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Jag gissar på att båda har rätt.

Jag efterlyser oxå en kurs som går av i maj tex. Dels för att rosta av tidigt på året, sen oxå för att så snart som möjligt ha tillgång till den billigare försäkringen.


Kom ner & kör en kurs hos oss i SMC-Skåne annars, om du/ni vill ha en tidigare kurs för att komma in i gängorna igen. :tummenupp
Vi ska, vad jag vet, ha En kursdag i April & Två i Maj.
Det är Knutstorp som gäller då, självklart.
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Ny information

För att informera lite om Falkenbergs motorbana och SMC-Väst.

Vi kommer tyvärr inte att köra några utbildningar på Falkenbergs motorbana 2009.

MEN vi är tillbaka med nya tag på Falkenberg 2010

Så under tiden ni väntar på nästa vinter, då ni kan anmäla er till kurserna på Falkenberg, kan ni med fördel gå några av våra kurser på Kinnekulle i år.

Datumen för dessa kurser är: 4/7, 13/7, 14/7, 7/8, 21/8, 22/8.

OBS! Kursen den 7/8 har ändrat namn då den är ett samarbete med BMW-klubben. Även om du inte har en BMW så är du välkommen.

Mvh
Mikael
SMC-Väst
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Lite uppdatering på platsläget.

Den 4 juli är fullbokad men det finns fortfarande platser kvar på övriga dagar.

Så gå in och boka ert semesternöje NU!:tummenupp

OBS! BKK den 7/8 är öppen för alla, och den passar alla former av motorcyklar.

Mvh
Mikael
 

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Hoppas Jag har bokat rätt nu då 4/7. Jag har aldrig varit med på era kurser är det något jag bör tänka på mer än bra däck o personlig utrustning.
Finns det krav på att jag ska ha gått några andra kurser innan då jag tycker kurs upplägget är lite rörigt och luddigt.
Är det folk som kör olika steg samtidigt dvs att utbildningen är individuell eller är det ett särskilt steg som lärs ut/utbildningsdag?
Jag har varit o kört banåkning på både Falkenberg och Anderstorp men känner att jag vill lära mig mer.
Hur många kurser måste man vara med för att vara berättigad till rabatten på Folksam för Mc klass 7.
Jag är inte med här för att få rabatten detta är bara ett bonus så som jag ser det.
Det är än dock kul att veta.
Vidare skulle jag vilja veta om det finns någon som åker släp upp som har plats för en Båge från GBG....
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top