Varning, ljuddämpartjuvar i farten!

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Varning till alla som äger eftermarknadssystem!
Jag blev uppringd av min husvärd som sa att det verkade som att någon hade mixtrat med hojen. Väl hemma i garaget ser jag att det är någon som har skruvat loss ljuddämparna till helsystemet. Morr!

Allt var mycket prydligt gjort, ingen skadegörelse och verktygen låg tom kvar.
Ser ni några annonser där någon helt plötsligt har två stycken Akrapovic-dämpare till salu så är det läge att dra öronen åt sig. Alla tips mottages tacksamt!

Jag vill med denna tråden varna er andra för att det tydligen INTE räcker att hojen är trippelt låst, står i garage med videoövervakning, tittas till med jämna mellanrum samt har grejer fastskruvade på sig.

Jag bor i Göteborg men gissar att vid en eventuell försäljning kan grejerna dyka upp på de mest märkliga avkrokar i landet, därav tråden i den generella forumdelen.

Håhåjaja, vilken bra dag det här blev.

/Danne

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Videoövervakat sa du?

Japp, bostadsbolaget har övervakning i garaget. Bovärden lovade att kolla igenom och se om det gick att identifiera personen/personerna. Jag skulle få mer info under morgondagen. Jag har iofs inte överdrivet stort hopp om att få fast hjonet som gjorde det men i bästa fall kanske polisen vill se bilderna.

Tommy.exe

Guest
Japp, bostadsbolaget har övervakning i garaget. Bovärden lovade att kolla igenom och se om det gick att identifiera personen/personerna. Jag skulle få mer info under morgondagen. Jag har iofs inte överdrivet stort hopp om att få fast hjonet som gjorde det men i bästa fall kanske polisen vill se bilderna.

Hade jag varit religiös så hade jag bett en bön att du får fatt i dom :)

Men nu är jag ju inte det, så lycka till!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Trist, och samtidigt konstigt att det inte är vanligare. Brukar tänka på hur många tiotals tusenlappar jag passerar på väg hem i Stockholmssommarnatten i form av dyra trimburkar.

Som sitter fast med en bult & 2 st fjädrar..tar ju 30 sek att sno & försvinna:mad:

Mr.lundberg

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -11, RS250 -00
Jag tycker att man borde kanske införa gamla traditionella straff för löst folk och andra kriminella som stjäl. Knipsa av lite händer på dem så skulle det försvåra för dem iaf.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag tycker att man borde kanske införa gamla traditionella straff för löst folk och andra kriminella som stjäl. Knipsa av lite händer på dem så skulle det försvåra för dem iaf.

Ja där ser man. Nyanserat. Flytta till Irak då, där pågår lite medivel grejer fortfarande....

Och de verkar ju smarta & moderna i övrigt dessutom:rolleyes:

Mr.lundberg

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -11, RS250 -00
det lät kanske lite extremt men jag tycker det lullas för mycket med tjuvar och andra kriminella. Det verkar som att det lönar sig att vara kriminell och att risken att bli tagen är liten, nästintill obefintlig. Blir kriminella ertappade så slingrar dem sig alternativt att bevisningen inte räcker. Det är landet mellanmjölk i sin prakt.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
då var det igång igen..lynchmobb,jag förutspådde detta människor,moralister och domare ska nu strax visa vad de står för i en 80 sidor lång tråd.....

tråkigt med dina slutburkar,hoppas de kommer till rätta,"kul" att de inte passar på orginalsystemet, så frågan är om de hämtar rören nästa ggr bara?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...