Bilder från motardträningen i Södertälje 4/1

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tja!

Ikväll var det premiär för motardträningen i Södertälje, och det var en del motardförare där, två quadar, men inga minimotos. Jävligt kallt var det också :(
Hoppas det gick bra med er som vurpade, det såg läskigt ut med quaden :näsblod
Första gången jag fotar med blixt, så det var lite ovant :rolleyes: Hoppas ni inte blev allt för bländade :brinnerup
Här är några smakprov, resten ligger på www.hoztic.se :tummenupp

IMG_6536.jpg


IMG_6528.jpg


IMG_6494.jpg
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
schysta bilder!

En liten undran bara... var den lilla mini-crossen (fiddyn) långt efter motarderna? Den såg lite smidigare ut :D
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Jag satt i valet och kvalet om jag skulle titta förbi eller inte, men de vart isåkning istället.

Var det inte väldigt tight att köra motard på gocartbanan? Eller fick ni upp någon fart?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kul med bilder:) Vore kul om man kunde blir klar snart så man fick köra.

Var det kul, ni som var där med motard?
 

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Vafan vad<ni e snabba upp med bilder då (har ni inget liv)

Själv så for jag ivag på andra strapatser också, så nu orkar jag inte ens tömma kameran
Fixar till lite bilder inorgon (om det nu blev nåt.
)

BTW Gubbes o Hostic, era bilder såg inte så förtvivlat mörka ut, eller har ni pillrat i PS nåt ?


>>Eric
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vafan vad<ni e snabba upp med bilder då (har ni inget liv)

Själv så for jag ivag på andra strapatser också, så nu orkar jag inte ens tömma kameran
Fixar till lite bilder inorgon (om det nu blev nåt.
)

BTW Gubbes o Hostic, era bilder såg inte så förtvivlat mörka ut, eller har ni pillrat i PS nåt ?


>>Eric
Äh, ibland kan tom jag vara snabb ;)

Allt jag har gjort med bilderna är att förminska dom och lägga in vattenstämpel, men jag har inte ändrat ljuset på dom. Jag fotade ju det mesta med blixt :) Iso 400, bländare 3,5 oftast och slutare 1/100s om jag inte missminner mig, å så blixt då :)
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
:huvet .. varför visste inte jag om det här :va
Bor ju nästan på gångavstånd :huvet

När är nästa gång ? .. jag har fotoabstinens också .. har ju bara tagit naturbilder i en evighet nu
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Ni var då inte dåligt snabba. Har inte ens hunnit hem och så ligger det en massa bilder ute från kvällen. Tack ska ni ha!
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Banan va riktigt rolig, bättre dragning än tidigare. Visst är det ändå tight o det går långsamt. Man kör mest på 1:an och bara på två ställen lägger jag i 2:an. Som referens använder jag aldig 1:an på någon annan bana :)

Om det va kul? Skiter björnen i skogen? :tummenupp

Någon som vet om det finns motorvärmare som tillbehör till Husaberg? Shit vilket helvete det va att få igång hojen. När vi väl lyckades va det bara att köra tills soppan tog slut :) Antar att alla fotgrafer flytt hem vid det laget
 

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
:huvet .. varför visste inte jag om det här :va
Bor ju nästan på gångavstånd :huvet

När är nästa gång ? .. jag har fotoabstinens också .. har ju bara tagit naturbilder i en evighet nu

Du sitter väl och tittar ut på snön, funderar på att ta barnen till pulkabacken, ringa alla med kamera och värma på glöggen.

Varje söndag från 17:00 bör det vara i hallen, om jag har fattat rätt.

Ska dit igen om 14 dar.

>>Eric
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
haha ni fick upp bilderna jävligt snabbt, såg att du (gubblasse) fick me kraschen på bild! Stackarn, såg ut o göra ont när han flög sådär

Banan va riktigt rolig, bättre dragning än tidigare. Visst är det ändå tight o det går långsamt. Man kör mest på 1:an och bara på två ställen lägger jag i 2:an. Som referens använder jag aldig 1:an på någon annan bana :)

Om det va kul? Skiter björnen i skogen? :tummenupp

Någon som vet om det finns motorvärmare som tillbehör till Husaberg? Shit vilket helvete det va att få igång hojen. När vi väl lyckades va det bara att köra tills soppan tog slut :) Antar att alla fotgrafer flytt hem vid det laget


aaa jävligt synd fick inte se dig köra så mkt, hoppas det går bättre med att få igång hojen i framtiden, ska du dit nästa söndag?
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
aaa jävligt synd fick inte se dig köra så mkt, hoppas det går bättre med att få igång hojen i framtiden, ska du dit nästa söndag?

Nej nu blir jag borta några veckor. Ska renovera motorn lite. Men sen blir det varje söndag om inget annat kommer ivägen.
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Du sitter väl och tittar ut på snön, funderar på att ta barnen till pulkabacken, ringa alla med kamera och värma på glöggen.

Varje söndag från 17:00 bör det vara i hallen, om jag har fattat rätt.

Ska dit igen om 14 dar.

>>Eric

Då har jag söndagarna bokade ett tag framöver :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Banan va riktigt rolig, bättre dragning än tidigare. Visst är det ändå tight o det går långsamt. Man kör mest på 1:an och bara på två ställen lägger jag i 2:an. Som referens använder jag aldig 1:an på någon annan bana :)

Om det va kul? Skiter björnen i skogen? :tummenupp

Någon som vet om det finns motorvärmare som tillbehör till Husaberg? Shit vilket helvete det va att få igång hojen. När vi väl lyckades va det bara att köra tills soppan tog slut :) Antar att alla fotgrafer flytt hem vid det laget
Aha, va de ni som joggade fram å tillbaka på startåmål-rakan? :) Borde inte kupévärmare mot motorn funka? Annars finns det ju motorvärmare som man sätter mitt på en av kylslangarna :tummenupp Lite osnyggt kanske, men är det bara för träning vintertid så är det ju sak samma, bättre än att stå å stirra avundsjukt i depån iaf :rolleyes:
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Det va inte en så seriös fråga men tack ändå. :)

Varmköra ordentligt hemma innan avfärd o sen direkt på plats så ska det inte vara några bekymmer.
 

jeppe79

Fan va snabbt det går ibland....
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Borås
Hoj
R1-07...R1-98 streetfighterbygge
Faaan vad jag vill ha en Motard igen...speciellt när man ser schyssta bilder på skiten också...suck!!
 

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Grym talang!

Jag fick till min glädje igår se en 17åring som sadlat om från RR till Sm och enligt surret som gick så var det första gången han körde bana med en SM hoj, (Svarta skinnstället)
och om det stämmer så har vi en ny supertalang, allt satt i körningen som det ska i grova drag men finslipning och nöta nöta nöta varv så ojj ojj ...., jag gav han 2 tips och han tog in det direkt med grymt resultat. Han körde desutom med 3årsslitna/spruckna gatdäck, så jag var tvungen och sponsra honom med beggade slicks till nästa söndag.

Juniorerna är på gång, även 14åriga Nicke son till Tommy (Bodings gamla mek)
börjar få bra fart.

Roggas jungfruresa på Olas VM-hoj gick också bra, han skulle hem och skaffa elefantröv på träningscykeln till nästa söndag lovade han, (efter tips av Ljungberg):4skrika

Crille
Bilder från GubbLasse
 

Bifogat

  • thumbnaile.jpg
    thumbnaile.jpg
    29.5 KB · Visningar: 69
  • thumbnail5.jpg
    thumbnail5.jpg
    41.1 KB · Visningar: 47
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top