Overheadmålning i garaget. Förslag på motiv?

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Tjena!
Håller på att fräshar upp garaget, och där jag b.la tänkte göra nån form av väggmålning. Förslagsvis med hjälp av en overhead. (har tänkt mig nån svart målning på vit vägg)

Har du något tips på motiv? (Gärna bildlänk) Eller vart man kan hitta inspiration och bilder?

Någon som har testat att göra en overheadmålning? Är det svårt? Är "normaldålig" på att måla ;)

mike1.jpg

En uppenbar idé är ju en logotyp, t.ex. Yamahas. Vrid den några grader och projicera upp den något större än vad väggen är, så att bara kanske 75% av loggan verkligen syns, sedan är det ganska enkelt att följa konturerna med blyerts och sedan måla i lugn och ro.

yamaha_logo.jpg

En uppenbar idé är ju en logotyp, t.ex. Yamahas. Vrid den några grader och projicera upp den något större än vad väggen är, så att bara kanske 75% av loggan verkligen syns, sedan är det ganska enkelt att följa konturerna med blyerts och sedan måla i lugn och ro.

yamaha_logo.jpg

Här har vi en svårighetsgrad helt i min smak. Har för mig att jag sett liknande, alltså helt svarta motocrossbilder från nånstans on the web, men hittar dem fan inte nu... :(

En till logga från ett annat kvalitetsmärke i samma bransch.

steinway_logo.gif

Här har vi en svårighetsgrad helt i min smak. Har för mig att jag sett liknande, alltså helt svarta motocrossbilder från nånstans on the web, men hittar dem fan inte nu... :(

Borde gå att göra något liknande av min RC166 bild. Så man bara ser en förenklad bild enbart med konturer.

Jag har en idé som är så bra att jag inte ens tänker tala om vad det är. :gnissla

Borde gå att göra något liknande av min RC166 bild. Så man bara ser en förenklad bild enbart med konturer.

Ja kanske det ja. Jäkligt sjysst bild är det ju. Kan ju mecka lite photoshop och försöka få den, öhh va heter det nu igen, äsch kommer inte på, men att man skalar bort alla detaljer, och bara får den helt svartvit iallafall... Blir nog enklare att måla då kan jag gissa...

Jag har en idé som är så bra att jag inte ens tänker tala om vad det är. :gnissla

Tack för att du tog dig tid att delge mig det.

Last edited:
Ja kanske det ja. Jäkligt sjysst bild är det ju. Kan ju mecka lite photoshop och försöka få den, öhh va heter det nu igen, äsch kommer inte på, men att man skalar bort alla detaljer, och bara får den helt svartvit iallafall... Blir nog enklare att måla då kan jag gissa...

Jo, det blir enklare att måla, och tror även det kommer bli snyggare med!

Gör det inte, du kommer bara ångra dig. Jag gjorde en väggmålning här hemma i trappen och det var fan inte kul :mad: När du väl har börjat så inser du att "det här var riktigt surt, jag hyr en liten neger som gör det istället."
För det är ett jääääävla pill och har du lika stort tålamod som mig *obefintligt* så tar du ditt förnuft till fånga och skiter i det.

Men den blev fin åtminstone. Min målning alltså...

Jag vill att bilden ska se ut ungefär såhär, sånär som på ena motivet iofs :hihi

Bifogat

• moi.jpg
    moi.jpg
    30.6 KB · Visningar: 33
  • motocross_4.jpg
    motocross_4.jpg
    26.9 KB · Visningar: 40
Last edited:
Ta den här så ska jag komma förbi och signera den!

105896771.jpg

:yoparty

Måla efter en overhead är ju något av det enklaste som finns, så misslyckas du med det är du nog ingen hejare på att rita. :gnissla
Finns en gammal tråd nånstans, en kille som har en såndär målning på Nicky Hayden, (kan ha varit någon annan också, minns kanske fel) på sovrumsväggen.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back