Stunt & Streetkvällarnas framtid

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Samverkansgruppen bjuder in till möte!

Vi behöver dina åsikter och tankar om framtiden för Stunt & Streetkvällarna.

Lite kort varsel, men alla som har möjlighet och vill komma till ett litet seminarium om Stunt & Streetkvällarna på lördagen den 24 januari på mc-mässan i Stockholm är välkomna!

Vi har bland annat en undersökning som gjordes efter säsongen 2008 med olika åsikter på evenemanget. Den är intressant!

Hjärtligt välkomna till lokal K22 mellan klockan 13-14 om ni vill diskutera och påverka framtiden för kvällarna.

Vänligen,
Jannica // representant för Ignite MC - en del av Samverkansgruppen

Last edited:
Bara det blir fortsatta träffar så e vi "fotografer" nöjda :D

Är det inget sånt där roligt möte med trafikpolisen och samverkandsgruppen, ett sånt som var förr förra året eller vad det var! =)))

Lyfter tråden lite och hoppas att det kommer folk så vi vet om det finns fortsatt intresse för detta....

Välkomna!

Klart vi vill ha Barkaby i vår!! Har ju lämnat in motorn för att trimmas, så jag kan hänga med på rakan...:banana
Är dock på mässan på fredag, och måste även in på söndag för att hämta hem sonen och hans ekipage som de ställt ut (i moppe montern)

Är det inget sånt där roligt möte med trafikpolisen och samverkandsgruppen, ett sånt som var förr förra året eller vad det var! =)))

Jo, Samverkansgruppen bjuder in till möte för att prata om ifall det blir en framtid för kvällarna. Polisen kommer också vara närvarande.

det är väl det som är problemet...vem fan vill åka till Barkarby när polisen står utanför och kör flygande o bötfäller för småskit?

Tror det är många som verkligen uppskattar S&S kvällarna, inklusive mig själv.
Men att hålla på att och gå på möte osv tror jag många ruttnar på.

Om vi kan hjälpa till att påverka på något annat sätt är det ju bra :tummenupp
(typ undertäckna något intresseformulär eller något)

Tror det är många som verkligen uppskattar S&S kvällarna, inklusive mig själv.
Men att hålla på att och gå på möte osv tror jag många ruttnar på.

Om vi kan hjälpa till att påverka på något annat sätt är det ju bra :tummenupp
(typ undertäckna något intresseformulär eller något)
Du menar att det är jättebra att dom finns, så länge nån annan kämpar för det och lägger ner all sin tid och ork på det? Jannica gör ett kanonjobb :tummenupp och utan bla henne så skulle det inte bli några S&S-kvällar. Någon Annan kommer inte ta tag i det av sig själv, han är permanent sjukskriven. Så vill vi ha S&S i år också tycker jag att vi ska dyka upp på mötet, och dels visa vårt stöd för Jannica, och dels bidra till debatten så att dom blir ännu bättre :tummenupp

Tycker dessa kvällar är kanon,hoppas de fortsätter kul o träffa folk samt latja litet på lagligt vis..

Har själv aldrig haft probbs me snuten då jag varit där..

Mr E

Fixa till 'stuntdelen' större, tidigare har den vart så liten alltid kaos där.
Gör den större så kommer det nog fler folk.

Jag tycker att något som skulle höja temperaturen är tidtagning på strippen.
Men det är väl för dyrt/krångligt.

Annars en eller flera intruktörer som ger tips om körteknik.

Kanske någon form av körprov typ uppkörningsbana, på tid?
Men det blir väl för många vurpor då.
Var på tullinge och såg MC-polisen köra uppkörningsbanan, det imponerad.
Borde dom kunna göra även på Barkaby så får många en AHA upplevese.

Varför inte någon form av försäljning av MC relaterad prylar.
Däcksbyte vore inte helt fel, främjar väl säkerhetstänket.

Jag tycker att något som skulle höja temperaturen är tidtagning på strippen.
Men det är väl för dyrt/krångligt.

Annars en eller flera intruktörer som ger tips om körteknik.

Kanske någon form av körprov typ uppkörningsbana, på tid?
Men det blir väl för många vurpor då.
Var på tullinge och såg MC-polisen köra uppkörningsbanan, det imponerad.
Borde dom kunna göra även på Barkaby så får många en AHA upplevese.

Varför inte någon form av försäljning av MC relaterad prylar.
Däcksbyte vore inte helt fel, främjar väl säkerhetstänket.
Alla former av tidtagning i såna här sammanhang är av ondo, det får helt plötsligt alla försäkringar att sluta gälla, och då vill plötsligt folk inte köra längre. Har du missat allt gnäll om försäkringars gällande eller inte gällande på bankörningar? "Tävling/tävlingsliknande former, träning inför tävling" brukar ju stå i alla försäkringar, under rubriken undantag. Och ja, tidtagning skulle orsaka fler vurpor, vilket ju går stick i stäv med trafiksäkerhetstänket som ligger till grund för S&S-kvällarna.

Du menar att det är jättebra att dom finns, så länge nån annan kämpar för det och lägger ner all sin tid och ork på det? Jannica gör ett kanonjobb :tummenupp och utan bla henne så skulle det inte bli några S&S-kvällar. Någon Annan kommer inte ta tag i det av sig själv, han är permanent sjukskriven. Så vill vi ha S&S i år också tycker jag att vi ska dyka upp på mötet, och dels visa vårt stöd för Jannica, och dels bidra till debatten så att dom blir ännu bättre :tummenupp

Just det, ungefär så tänkte jag.

Eftersom jag inte kommer närvara på mässan på lördag kan jag passa på att framföra en sak här.
Funktionärerna som står och startar folk på strippen borde bli tilldelade öronproppar om dom inte redan är det då vissa hojar låter väldigt mycket :tummenupp
Detta nämnde jag till snubben ifrån vägverket (han med runda glasögon) vid ett tillfälle.

Alla former av tidtagning i såna här sammanhang är av ondo, det får helt plötsligt alla försäkringar att sluta gälla, och då vill plötsligt folk inte köra längre. Har du missat allt gnäll om försäkringars gällande eller inte gällande på bankörningar? "Tävling/tävlingsliknande former, träning inför tävling" brukar ju stå i alla försäkringar, under rubriken undantag. Och ja, tidtagning skulle orsaka fler vurpor, vilket ju går stick i stäv med trafiksäkerhetstänket som ligger till grund för S&S-kvällarna.

Du menar att försäkringen gäller när man är ute o slangar/kör fort på ett flygfält?

jag skulle vilja ha lite längre stuntsträcka så man kan göra snabbare saker.

streeten utnyttjade ju ändå inte hela rakan så det borde inte va nåt problem att flytta upp gränsen lite?

De e inte snuten som e problemet, VI HAR JU INGEN LOOOKAL JUU!!?

Släng in lite kurvor o bind ihop det me rakan som finns på barkarby o vipps så kan man bränna skiten ut hojen en måndag efter jobbet helt lagligt o slipper ligga vaken resten av veckan i skamm för att man har busat på allmän väg!
HUR SATANS SVÅRT SKA DET VA!!!!

jag skulle vilja ha lite längre stuntsträcka så man kan göra snabbare saker.

streeten utnyttjade ju ändå inte hela rakan så det borde inte va nåt problem att flytta upp gränsen lite?

Du kan ju göra skitsnabba saker till vänster om "dragstripen"...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT